górne tło

Projekt zgłoszony, co teraz?

 

 

 

WERYFIKACJA

 

Każdy wniosek przechodzi dwa etapy weryfikacji:

Weryfikacja formalna:

Na tym etapie sprawdzane jest, czy wszystkie pola formularza zostały wypełnione. Jeśli zauważy się jakieś braki (np. ktoś nie podał swojego imienia, numeru bloku, danych kontaktowych, nie uzupełnił harmonogramu, itp.), wnioskodawca będzie wzywany do uzupełnień, na które zgodnie z Regulaminem ma 5 dni roboczych od momentu zawiadomienia o brakach.
Na tym etapie weryfikowana jest również lista poparcia – sprawdzane jest, czy widnieje na niej 15 podpisów oraz czy podpisane osoby podały krakowskie adresy zamieszkania (dodatkowo w przypadku projektów dzielnicowych, czy podane adresy mieszczą się na terenie dzielnicy zamieszkania wnioskodawcy i jednocześnie dzielnicy, której projekt dotyczy).

Weryfikacja prawna:

Jednostki dokonujące oceny opierają się na zapisach paragrafu 1 i 12 Regulaminu budżetu obywatelskiego.

Sprawdzane jest:

Jeśli w toku weryfikacji okaże się, że zgłoszone zadanie ma braki, bądź ich ewentualna realizacja wymaga modyfikacji zgłoszonej propozycji zadania, wnioskodawca zostanie o tym poinformowany mailowo i telefonicznie (za pomocą danych, które zostały podane w formularzu zgłoszenia projektu). Każda modyfikacja wymaga zgody wnioskodawcy.
Uwaga: jeśli wnioskodawca nie wyrazi zgody na modyfikację, a zadanie nie jest możliwe do realizacji w pierwotnym kształcie, jest to przesłanka dla jednostki oceniającej do negatywnej oceny zadania.

Jeśli jednostka oceniająca zauważy, że dwa lub więcej zadań jest do siebie podobnych, ma obowiązek zorganizowania spotkania z udziałem wnioskodawców celem omówienia możliwości połączenia projektów w jeden. Jeśli wnioskodawcy nie wyrażą takiej zgody, projekty będą procedowane osobno.

 

PO WERYFIKACJI

Po zakończonej weryfikacji jej wyniki podawane są do publicznej wiadomości.
Każde z zadań oznaczone jest jako „przyjęte” lub „odrzucone”.

Jeśli projekt zostanie odrzucony, wnioskodawcy przysługuje możliwość złożenia protestu. Protest wraz z uzasadnieniem należy złożyć w dniach 3- 7 czerwca 2017 r., najlepiej drogą mailową na adres budzetobywatelski@um.krakow.pl.


Równolegle ze składaniem protestów organizowane będą spotkania konsultacyjne z udziałem: