Zielony Dworzec - Czekaj na pociąg między drzewami
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dworcowa, Kraków, Polska
Krótki opis projektu
Zrewitalizujmy zielone tereny w okolicach dworca Płaszów. Powalone drzewa w ciągu ulicy Dworcowej oraz wycinka pod namioty wojskowe ŚDM spowodowała że teren nie jest atrakcyjny dla Krakowian. A może zielona poczekalnia między starymi drzewami?
Opis projektu
Zielona Dworcowa ? Kieszonkowy park przy dworcu? Czyż nie przyjemnie byłoby odpocząć przed lub po podróży w zielonym otoczeniu?
Okolice dworca Płaszów dają takie możliwości, trzeba tylko o nie zadbać.
W 2016 roku w ciągu ulicy Dworcowej powalonych zostało kilka drzew. Natomiast zielony teren przy samym dworcu z każdym miesiącem się zmniejsza.
Jest to idealne miejsce do poprowadzenia ścieżki i ławek (leżanek ), między starymi drzewami które zostały. Możemy posadzić krzewy takie jak porzeczki, agrest aby uatrakcyjnić te krótkie chwile między kolejną przesiadką. Dworzec jest miejscem które łączy wszystkich. Zadbajmy o to żeby stał się zieloną wizytówką dla przyjezdnych i nas samych. Nie doprowadźmy tego obszaru do betonowej pustyni tak jak w przypadku Dworca Głównego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cel: Poprawa komfortu pasażerów i mieszkańców. Ochrona starych drzew, których z każdym rokiem ubywa. Dworzec Płaszów to drugi największy dworzec w Krakowie, brama wjazdowa dla mieszkańców wschodniej Małopolski. W związku z planami rozbudowy sieci kolejowej, stanie się on w 2017 głównym punktem przesiadkowym do tramwajów, odjeżdżających z estakady. Zadbanie o ten teren pobudzi przedsiębiorców do otwierania nowych punktów gastronomicznych.
Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców: W okolicach ulicy Prokocimskiej, Dworcowej występuje bardzo duże stężenie pyłów. Stare zabudowania oraz coraz ciaśniejsza zabudowa powoduje, że dym z kominów kumuluje się w tych miejscach i jest wyjątkowo wyczuwalny. Nasadzenia i zadbanie o istniejące drzewa zahamuje ten proces.
Atrakcyjnosć projektu: Osoby przyjeżdżające w tą lokalizacje to nie tylko pasażerowie dworca. Jest to główny ciąg komunikacyjny dla ludzi udających się na wypoczynek nad Bagry ( przez estakadę ). Atrakcją będzie możliwość dojscia nad jezioro zieloną ulicą, a nie betonową pustynią. Ścieżka między starymi drzewami może być podświetlana w nocy, mogła by być wyposażona w ławki leżanki między krzewami z jadalnymi owocami. Lepiej podążać zieloną ulicą czy betonową pustynią ?
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Realizacja inwestycji: prace budowlane, nasadzenia oraz pielęgnacja zieleni. | Prace budowlane kontynuacja realizacji inwestycji według dokumentacji projektowej wykonanej na zlecenie ZZM | 480 000,00 PLN |
| 480 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Realizacja inwestycji | Prace budowlane kontynuacja realizacji inwestycji według dokumentacji projektowej wykonanej na zlecenie ZZM | 2020 |