Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski :

Kładka dla pieszych nad ulicą Wielicką

Projekt odrzucony: Podczas weryfikacji propozycji zadania w oparciu o zapisy Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, stanowiącym Załącznik do uchwały Nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.12.2015 roku w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa stwierdzono, że: - zgodnie z treścią § 12 pkt 2) wymagany budżet całkowity na realizację zadania jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi § 8 ust. 2 regulaminu. - zgodnie z treścią § 12 pkt 7) planowane do realizacji zadanie znajduje się częściowo na gruntach nie należących do Gminy Miejskiej Kraków. Proponowana lokalizacja kładki opodal węzła rozjazdów zrealizowanego w ramach projektu pn: Rozbudowa linii tramwajowej KST, etap II B wraz z układem drogowym (ul.Lipska –ul.Wielicka ) będzie przebiegała częściowo na działkach nie należących do Gminy Miejskiej Kraków. Przedstawione koszty realizacji propozycji zadania są zaniżone. Wycenę szacunkową wykonano na podstawie realizacji zadań o podobnym zakresie. Koszt szacunkowy ok. 5 500 000,00.

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

225 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ulica Wielicka, w sąsiedztwie zrealizowanej przez Miasto estakady tramwajowej Lipska - Wielicka

Krótki opis projektu

Inwestycja umożliwi bezpieczną komunikację pieszą rozdzieloną obecnie szeroką i bardzo ruchliwą ul. Wielicką. Obiekt upłynni ruch samochodowy na ul.Wielickiej ponieważ piesi ograniczą częstotliwość zmiany sygnalizacji świetlnej na przejściach.

Opis projektu

Kładka dla pieszych  na terenie krakowskiej Dzielnicy XIII Podgórze nad ulicą Wielicką zlokalizowana w sąsiedztwie zrealizowanej przez Miasto estakady tramwajowej Lipska – Wielicka, w zasadniczy sposób poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszego w tym rejonie.

Lokalizacja:

Kładka usytuowana nad ulicą Wielicką opodal węzła rozjazdu nowej estakady tramwajowej Lipska – Wielicka.

Konstrukcja:

Stalowa , rurowo – łukowa , jednoprzęsłowa ( 44 m ), całkowita długość ustroju ok. 60 m , szerokość – 4,30 m    

Funkcja i wyposażenie:  

Kładka dla ruchu pieszego, obiekt dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych – dźwigi osobowe

Opracowana wstępna koncepcja kładki w formie  konstrukcji stalowej wskazuje na możliwość realizacji w cyklu dwuletnim: w roku 2018 – przygotowanie projektu+ogłoszenie przetargu na realizację zadania + wyłonienie wykonawcy + uzyskanie stosownych zezwoleń; 2019 - realizacja zadania. Koszt przygotowania i  realizacji zadania wg wstępnych szacunków nie powinien przekroczyć 2 530 000 zł. brutto.

Inwestycja umożliwi mieszkańcom Krakowa bezpieczne pokonanie szerokiej i bardzo ruchliwej ul. Wielickiej, będzie mieć również pozytywny wpływ na upłynnienie komunikacji samochodowej na tej ulicy ponieważ piesi dzięki możliwości korzystania z kładki ograniczą częstotliwość zmiany sygnalizacji świetlnej. Inwestycja wpłynie pozytywnie na integrację środowiska, zachęcać będzie do uprawiania turystyki i rekreacji . Z alejek spacerowych na terenie Krzemionek Podgórskich korzysta wiele osób, miłośników biegania, spacerów, Nordic Walking.











UZASADNIENIE PROJEKTU

Kładka jest niezbędna aby poprawić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu drogowego. Komunikacja piesza  w tym miejscu możliwa jest obecnie wyłącznie przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Wielickiej i Dworcowej. Natężenie ruchu kołowego oraz  priorytety ruchu pojazdów szynowych powodują, niebezpieczne sytuacje braku możliwości pokonania jezdni i torowiska w jednej fazie światła zielonego. Piesi zmuszeni są zatem oczekiwać na wąskiej, nienormatywnej powierzchni między jezdnią a torowiskiem w skrajnie niebezpiecznych warunkach ruchu kołowego i szynowego. Ta sytuacja radykalnie pogorszyła się z chwilą oddania do użytku nowej linii tramwaju szybkiego dla którego przystanki urządzono w rejonie estakady czyli ponad 400 metrów od istniejących przystanków do których już teraz dojście jest utrudnione.

Kładka pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy nie będą musieli korzystać z przejść na ulicy, tylko będą mogli przemieszczać się nad ulicą. Umożliwi wszystkim mieszkańcom Krakowa a w szczególności miłośnikom aktywnego wypoczynku bezkolizyjne przemieszczanie się z terenów rekreacyjno-wypoczynkowych znajdujących się nad zalewem Bagry do terenów rekreacyjno przyrodniczych w obszarze Krzemionek Podgórskich.

Realizacja inwestycji przyczyni się do większej dostępności miejsc historycznych Dzielnicy XIII Podgórze takich jak: Kopiec Krakusa, Kamieniołom Libana, Fort św. Benedykta, Park im. W. Bednarskiego, Rynek Podgórski.




Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Przygotowanie zadania 2020 wykonanie dokumentacji projektowej 25 000,00 PLN
Realizacja zadania 2021 Realizacja prac remontowych 200 000,00 PLN
225 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie zadania Wykonanie dokumentacji projektowej II połowa 2020
Realizacja zadania Wykonanie prac remontowych parkingu II połowa 2021
powrót