Ścieżka Rowerowa Prądnik Czerwony- Osiedle Piastów (etap I)
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Od skrzyżowania ulic Powstańców/Strzelców do skrzyżowania ulic Powstańców/Dziekanowicka (wizualizacja na załączonej mapie).
Dodatkowe lokalizacje: Ścieżka przebiega przez dzielnice: Prądnik Czerwony i Mistrzejowice.
Krótki opis projektu
Ścieżka rowerowa umożliwiająca bezpieczny przejazd między Prądnikiem Czerwonym, a osiedlem Piastów. Z uwagi na strukturę własności gruntów ścieżka przebiega od Prądnika do ulicy Dziekanowickiej. Na załączonej mapie - 2 możliwe warianty - do wyboru.
Opis projektu
Proponuję ścieżkę rowerową od skrzyżowania ulic Powstańców i Strzelców do skrzyżowania ulic Powstańców i Dziekanowickiej (wg mojego pomysłu ma to być część drogi rowerowej łączącej Prądnik Czerwony z Os. Piastów).
Proponuję 2 możliwe warianty i zostawiam do decyzji ZIKITu, który jest lepszy do realizacji:
- Wariant I: ścieżka biegnie wzdłuż ulicy Powstańców
- Wariant II: ścieżka biegnie na terenach gminy Kraków przyległych do linii kolejowej
Ścieżka kończy się przy ulicy Dziekanowickiej, gdyż jak wynika z mapy, na odcinku Dziekanowicka - Os. Piastów grunty nie należą do gminy Kraków (zgodnie z warunkami budżetu obywatelskiego inwestycje muszą być na terenach gminnych).
Szczęśliwie, brakujący odcinek do Osiedla Piastów można pokonać bezpiecznie rowerem wykorzystując ulicę Dziekanowicką i drogę ziemną (zaznaczone na dołączonej mapie linią przerywaną).
Koszt ścieżki został oszacowany wg. cennika załączonego na stronie budżetu obywatelskiego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cel i potrzeba realizacji projektu:
- zapewni bezpieczny przejazd rowerem miedzy dwoma dużymi osiedlami na północy Krakowa
- spowoduje zmniejszenie ruchu samochodowego miedzy Prądnikiem, a Osiedlem Piastów
- wpłynie na obniżenie ruchu samochodowego na ulicy Strzelców i Piasta Kołodzieja (obecnie codziennie są tam masakryczne korki)
- zmniejszając ruch samochodowy przyczyni się do redukcji smogu samochodowego
- umożliwienie mieszkańcom korzystania z roweru na co dzień jako zdrowej alternatywy dla samochodu przy dojazdach do pracy i szkół
- pozwoli mieszkańcom Krakowa dojechać rowerem do atrakcyjnych terenów zielonych (fort 47 1/2 Sudół, rzeka Sudół Dominikański oraz planowane parki wokół fortu i park rzeczny)
- zapewni mieszkańcom domów przy ul. Powstańców i przecznic bezpieczny dojazd rowerem do sieci istniejących ścieżek rowerowych (w tej chwili nie ma mają oni alternatywy dla samochodu)
- projekt wspiera rozwój ścieżek rowerowych w naszym mieście oraz wpisuje się w program anty-smogowy
- projekt umożliwi większą aktywność fizyczną mieszkańców, co przełoży się pozytywnie na ich zdrowie i samopoczucie :)
- wspomniany odcinek Powstańców jest coraz bardziej popularnym szlakiem rowerowych - zbudowanie ścieżki poprawi bezpieczeństwo na tej ruchliwej i wąskiej ulicy
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Koszt wykonania obiektu wraz z projektem. | Całkowity koszt wykonania prac adaptacyjnych , budowlanych i zagospodarowania terenu. | 1 500 000,00 PLN |
| 1 500 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Opracowanie projektu i przetarg | Opracowanie projektu , przetarg na realizację projektu | 01.03.2020 |
| Realizacja zadania | Zakup i montaż Balonu | 30.10.2020 |