Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski :

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al.Bora Komorowskiego

Projekt odrzucony: OPINIA NEGATYWNA.OPINIA NEGATYWNA. Wskazana przez Wnioskodawcę działka , po której planowany jest przebieg drogi rowerowej ma przebiegać w planowanym obszarze rezerwy terenu dla korytarzy transportowych dla zadania pt."Budowa linii tramwajowej Rakowice-Mistrzejowice".Została opracowana koncepcja "Budowa linii tramwajowej KST etap IV Meissnera-Mistrzejowice", aktualnie dobiega końca procedowanie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia .Uniemożliwia to zaopiniowanie zadania pozytywnie, gdyż zgodnie z §12 ust.4 Regulaminu- nie mogą być realizowane zadania, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami i programami, w tym w szczególności z mpzp i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta"

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

25 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Al.Bora Komorowskiego na odcinku od salonu samochodowego Toyota do ronda Polsadu w Krakowie

Krótki opis projektu

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al.Bora Komorowskiego na odcinku od salonu samochodowego Toyota do ronda Polsadu wraz ze zmianą lokalizacji oświetlenia ulicznego (lampa przy salonie samochodowym) znajdującego się na aktualnym przebiegu ścieżki .

Opis projektu

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al.Bora Komorowskiego na odcinku od salonu samochodowego Toyota do ronda Polsadu wraz ze zmianą lokalizacji oświetlenia ulicznego (lampa przy salonie samochodowym) znajdującego się na aktualnym przebiegu  ścieżki rowerowej. Dodatkowo projekt wymaga przesunięcia pylonu reklamowego stacji paliw BP.Zadanie realizowane będzie w pasie drogowym na nieruchomosci stanowiącej własnosć Gminy Kraków.(działka nr 6/124 obr. 4 Sródmiescie)

UZASADNIENIE PROJEKTU

Ścieżka rowerowa biegnąca od ul. Andersa w swoim ciągu na al. Bora-Komorowskiego, obecnie kończy się na wysokości salonu samochodowego Toyota i brakuje jej kontynuacji na odcinku ok. 200 metrów do Ronda Polsadu. Zjazd z istniejącej ścieżki wyprowadzony jest na ul.XX Pijarów co szczególnie w przypadku nieletnich (ale nie tylko) uczestników ruchu rowerowego stwarza zagrożenie dla ich bezpieczeństwa.  Realizacja proponowanego ciągu pieszo-rowerowego  w zdecydowany sposób usprawni ruch rowerowy na jednej z głównych tras rowerowych miasta Krakowa, a zarazem w sposób znaczący podniesie bezpieczeństwo tego ruchu.
CEL:
1) Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z drogi wzdłuż alei Bora Komorowskiego.
2) Zwiększenie atrakcyjności komunikacji rowerowej w tym obszarze, dzięki wygodniejszemu połączeniu z już istniejącą
infrastrukturą.
3) Udrożnienie komunikacji dla samochodów.
WPŁYW REALIZACJI PROJEKTU NA ŻYCIE MIESZKAŃCÓW:
Ulica Bora Komorowskiego to najkrótsza droga z Nowej Huty w kierunku Krowodrzy, Olszy,Prądnika Białego, co czyni ją jedną z najczęściej uczęszczanych tras rowerowych. Dobudowany fragment  ciągu pieszo-rowerowego poprzez połączenie się z istniejącą już infrastrukturą rowerową, umożliwi wygodniejszą i przede wszystkim bezpieczniejszą komunikację, tworząc główne połączenie rowerowe Krakowa z Nową Hutą. Ponadto dzięki dobudowaniu tego fragmentu ciągu pieszo-rowerowego, ułatwiona zostanie również komunikacja zmotoryzowanych.
ATRAKCYJNOŚĆ PROJEKTU:
Projekt poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych.  Po jego zrealizowaniu, powstaną dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji oraz zwiększy się atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne w zatłoczonym i  zakorkowanym Krakowie. Inwestycja pomoże korzystnie wpłynąć na zwiększenie roli komunikacji rowerowej, a także uczyni ją bardziej bezpieczną dla  tysięcy pracowników okolicznych biur (ok.100,000m2 powierzchni biurowej istniejącej i drugie tyle projektowanej), centrów handlowych (OBI, CH.KROKUS, CH.SERENADA) i usług (AQUAPARK,MULTIKINO) oraz dla ich klientów.






Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
przygotowanie terenu i postawienie domków dla owadów oraz posianie /lub posadzenie roślin przekopanie trawników, wyrównanie terenu, usunięcie chwastów, posianie/posadzenie roślin, postawienie domków 25 000,00 PLN
25 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Na wiosnę 2020 przekopanie trawników, wyrównanie terenu, usunięcie chwastów, posianie i posadzenie roślin, zakup i montaż domków dla owadów proste prace ogrodnicze (kopanie, grabienie, pielenie, sianie, sadzenie, podlewanie) początek 2. kwartału 2020

Galeria

powrót