Krzewy wzdłuż północnej części III obwodnicy
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Opolska, Kraków, Poland
Dodatkowe lokalizacje: ul. Lublańska, ul. Tadeusza Bora-Komorowskiego
Krótki opis projektu
Posadzenie krzewów pochłaniających pyły (wzorem tych przy alei Trzech Wieszczów) na pasach zieleni oddzielających chodnik od ulicy, wzdłuż ulic Opolskie, Lublańskiej i Tadeusza Bora-Komorowskiego (fragment III obwodnicy).
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest posadzenie na paśmie zieleni oddzielającej chodnik i DDR od ulicy krzewów zdolnych częściowo pochłaniać emisję spalin i emisję wtórną na wzór krzewów zasadzonych w Alejach Trzech Wieszczów.
Przyjęto że wystarczy jeden krzew na 1 m2. Proponowane miejsce nasadzeń zaznaczono w kolorze czerwonym na mapie.
Szacunkowy obszar będący przedmiotem nasadzeń:
Rondo Ofiar Katynia - ślimak (na wysokości ulicy Radzikowskiego) - 480 m2 = 480 krzewów
Ślimak (od wysokości ulicy Radzikowskiego) do skrzyżowania z ul. Batalionów Skała AK - 662 m2 = 662 krzewy
Od skrzyżowania z ul. Batalionów Skała AK do skrzyżowania z ul. Pleszowską - 335 m2 = 335 krzewów
Od skrzyżowania z ul. Pleszowską do skrzyżowania z ul. Mackiewicza - 394 m2 = 394 krzewy
Od skrzyżowania z ul. Mackiewicza do skrzyżowania z ul. 29 listopada - 642 m2 = 642 krzewy
Od skrzyżowania z ul. 29 Listopada do ronda (skrzyżowania z ul. Młyńską) - 572 m2 = 572 krzewy
Od ronda do skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza - 1885 m2 = 1885 krzewów
Od skrzyżowana z ul. Dobrego Pasterza do skrzyżowania z ul. Okulickiego - 879 m2 = 879 krzewów
Łącznie ok. 5849 krzewów.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Projekt ma na celu:
a) ograniczenia wpływu emisji pochodzącej ze spalin samochodów;b) ograniczenie emisji wtórnej - na niektórych odcinkach ul. Opolskiej występuje niska zabudowa w szczególności w okolicy ul. Pleszowskiej, skąd wywodzi się niska emisja bę dąca wynikiem spalania węgla w domowych piecach;
c) poprawienie estetyki części III obwodnicy;
d) potencjalne osłonięcie pieszych/rowerzystów przez roślinność w przypadku gdyby samochód wypadł z ulicy.
Projekt ten w pełni jest zgodny z planami gminy związanymi z poprawą jakości powietrza i zwiększeniem zieleni w mieście. Ponadto projekt ten poprawi niewątpliwie warunki korzystania z ścieżek rowerowych położonych przy ul. Opolskiej i sprzyjać może zwiększaniu ruchu rowerowego.