Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski :

Modyfikacja trasy autobusu linii 424

Projekt odrzucony: Skierowanie przedmiotowej linii do przystanku końcowego „Zielińskiego” oznaczały konieczność wycofania go z obsługi obecnej pętli „Os. Podwawelskie”, co spowodowałoby znaczące pogorszenie oferty przewozowej dla mieszkańców tego osiedla, szczególnie tych budynków, które oddalone są od ulic Konopnickiej oraz Monte Cassino. Przedmiotowa linia zawracałaby z wykorzystaniem kryterium ulicznego: Nowaczyńskiego – Praska – Zielińskiego, co jest niekorzystne z tego względu, iż w takim miejscu nie jest możliwy długi postój autobusów, co uniemożliwia niwelację opóźnień w realizacji rozkładu jazdy, na które omawiana linia jest szczególnie narażana z uwagi na przebieg jej trasy po newralgicznych ciągach ulicznych. Należy dodać, że obecna pętla „Os. Podwawelskie” spełnia wspomniany warunek, natomiast druga końcówka linii autobusowej nr 424 o nazwie „Ugorek” (które według projektu pozostałaby bez zmian), ma podobny charakter, co proponowana końcówka „Zielińskiego”: zawracanie w kryterium ulicznym, postój autobusu na przystanku zaprojektowanym jako przelotowy. Ponadto linia 424 posiada obecnie zaplecze socjalne dla prowadzących pojazdy jedynie na pętli „Os. Podwawelskie”. W związku z tym, skierowanie tej linii na końcówkę „Zielińskiego” przy pozostawieniu drugiego końca trasy bez zmian, doprowadzi do sytuacji, że kierowcy pracujący na tej linii nie będą mieli dostępu do punktów socjalnych. Projekt zostaje odrzucony zgodnie z §12 pkt 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z 16.12.2015r.)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

74 200,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków

Dodatkowe lokalizacje: Kraków

Krótki opis projektu

Modyfikacja trasy autobusu linii 424 przywracająca bezpośrednie połączenie dzielnicy Dębniki z lewobrzeżną czescią miasta.

Opis projektu

Proponowana modyfikacja trasy autobusu linii 424 rozpoczęłaby się od skrzyżowania ul. Kapelanka z  ulicą Monte Cassino.
Proponowany przebieg trasy autobusu linii 424: na wysokosci skrzyżowania Kapelanki z ul.Mote Cassino autobus skręca w
ulicę Nowaczyńskiego.Dojeżdża nią do ulicy Praskiej ,zatrzymuję się na przystanku "Zielińskiego", następnie przecina
skrzyżowanie ul.Zielińskiego z ul. Praską , zatrzymuje się ponownie tym razem na przystanku przy ul.Zielińskiego i kieruje się w stronę centrum wracając niejako na swoją trasę

UZASADNIENIE PROJEKTU

Mieszkańcy Dębniki - w dużym stopniu ludzie w podeszłym wieku - chcąc dojechać do lewobrzeżnej częsci miasta zmuszeni są do niewygodnej przesiadki na Rynku Dębnickim. Najbliższy przystanek, z którego mogą podjąć podróż do lewobrzeżnej częsci miasta jest usytuowany przy ul.Konopnickiej.Wydłuża to znacznie podróż  a dla starszych osób stanowi utrudnienie.
Przesiadka przy ul.Szwedzkiej  sprawdza się w przypadku podróży w inne rejony miasta.Natomiast gros pasażerów wysiada własnie przy Rynku Dębnickim
Przywrócenie bezposredniego połączenia Dębnik z miastem (połączenie takie istniało - obsługiwane było przez linię 169) ułatwiło by bardzo komunikację nie tylko mieszkańcom tej dzielnicy i przyczyniłoby się  w efekcie do poprawy jakosci życia
życia w naszym miescie.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Nawadnianie automatyczne System nawadniania zdalnie sterowany 55 000,00 PLN
Zakup bramek 6 sztuk 1,55m x 3m, 6 sztuk 1m x 1m, 1 sztuk 7,32 x 2,44m 17 500,00 PLN
Zakup wózka do malowania linii Zakup wózka do malowania linii na farbę 1 700,00 PLN
74 200,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Nawadnianie automatyczne, Zakup bramek, Zakup wózka do malowania linii Montaż i zakup druga połowa sierpnia 2019
powrót