Często zadawane pytania - rejestracja i głosowanie internetowe

Rejestracja i obsługa kont

  1. Jak założyć konto na portalu?
    Instrukcja zakładania konta dostępna jest tutaj.
  2. Czy jeśli głosowałam(em) w poprzednich edycjach Budżetu Obywatelskiego, mogę zalogować się na te same dane?
    Nie, z powodu zmiany systemu, sposobu logowania i weryfikacji kont, trzeba zarejestrować się na nowo. Można to zrobić tutaj.
  3. Czy aby zarejestrować się jako użytkownik, muszę mieć adres e-mail?
    Tak, aby zarejestrować się jako użytkownik portalu budzet.krakow.pl, konieczne jest posiadanie adresu e-mail.
  4. Czy aby zarejestrować się jako użytkownik, muszę mieć telefon komórkowy?
    Tak, wymagane jest posiadanie numeru telefonu komórkowego, który jest weryfikowany przy rejestracji. Jeśli nie ma Pani (Pan) telefonu komórkowego, zachęcamy do głosowania papierowego w jednym z punktów stacjonarnych bądź mobilnych.
  5. Czy aby głosować przez internet, muszę być zarejestrowany jako użytkownik budzet.krakow.pl?
    Aby głosować przez internet, musi Pani (Pan) być zarejestrowanym użytkownikiem portalu budzet.krakow.pl Zarejestrować można się tutaj. Jeśli nie chce lub nie może Pani (Pan) zarejestrować się w portalu, zachęcamy do głosowania papierowego w jednym z punktów stacjonarnych bądź mobilnych.
  6. Źle wybrałam(em) dzielnicę/zmieniłem numer telefonu komórkowego, czy mogę poprawić dane?
    Tak, wszystkie z podanych danych można poprawić po zalogowaniu, klikając na menu po lewej stronie pozycję „Aktualizacja danych”
  7. Źle wpisałam(em) dane podczas rejestracji, czy mogę je poprawić?
    Tak, wszystkie z podanych danych można poprawić po zalogowaniu, klikając na menu po lewej stronie pozycję „Aktualizacja danych”
  8. Nie dostałam(em) SMS-a z kodem potrzebnym do rejestracji, co mam zrobić?
    Przede wszystkim proszę upewnić się, że wprowadził(a) Pan(i) poprawnie swój numer telefonu komórkowego oraz że telefon jest włączony i jest w zasięgu sieci telefonii komórkowej. Jeśli mimo to, nie otrzymuje Pan(i) SMS-a, prosimy o kontakt mailowy na adres mpi@um.krakow.pl
  9. Zapomniałam(em) hasła, co robić?
    W takim przypadku można skorzystać z procedury przypomnienia hasła. Na Pani (Pana) adres e-mail, podany podczas rejestracji zostanie wysłany indywidualnie tworzony link, pozwalający na ustawienie nowego hasła.
  10. Konto na mój nr PESEL jest już zarejestrowane w systemie, ale to nie ja je zarejestrowałem, co zrobić?

    W przypadku, kiedy konto na dany nr PESEL jest już założone, a osoba twierdzi, że to nie ona zakładała konto, po zweryfikowaniu tożsamości możemy usunąć zarejestrowane nieprawidłowo konto wraz z oddanymi z niego głosami.

    Aby w tej sytuacji zweryfikować swoją tożsamość, należy

    a) przesłać prośbę o usunięcie błędnego konta wraz ze skanem dowodu osobistego mpi@um.krakow.pl lub

    b) pojawić się osobiście w siedzibie UMK przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, pok. 29, w godz. 8-15, pon-pt. z dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość, zawierającym nr PESEL

  11. Zgłaszałam(em) projekt w tej edycji BO, nie mogę się jednak zalogować.
    Konta wszystkich osób, które zgłaszały projekt w tej edycji BO, 15 czerwca otrzymały wiadomość o treści:

    Szanowni Państwo,
    W związku z uruchomieniem NOWEGO systemu do obsługi głosowań w budżecie obywatelskim zaistniała konieczność dodatkowej weryfikacji istniejących już kont.
    Za pomocą następującego adresu: link_aktywacyjny mogą Państwo zweryfikować swoje dane i aktywować konto.
    Z poważaniem,
    Redakcja BO

    Należy kliknąć w link aktywacyjny zawarty w wiadomości i aktywować swoje konto. Jeśli nie widzą Państwo wiadomości, proszę sprawdzić, czy nie została umieszczona w folderze ze spamem. Jeśli mimo to jej Państwo nie widzą, prosimy o skorzystanie z procedury przypomnienia hasła, a wiadomość zostanie przesłana powtórnie.

Pokaż metkę
Osoba publikująca: MARGERITA KRASNOWOLSKA
Podmiot publikujący: Budżet Obywatelski 2017
Budżet Obywatelski 2017
(Głosowanie w budżecie obywatelskim 2017 zostało zakończone.)