Bulwarami na kółkach
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Bulwary Wiślane, Kraków, Polska (19.927921 , 50.053125 )
Dodatkowe lokalizacje: Bulwar Wołyński (między dawnym hotelem Forum a mostem Grunwaldzkim), Bulwar Poleski (okolice Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha),
Krótki opis projektu
Budowa podjazdów w miejscach wydeptanych, błotnistych ścieżek na Bulwarach Wiślanych, aby ułatwić przejazd wózkom, rowerzystom i rolkarzom w miejscach, gdzie na długim odcinku jedynym dojściem do deptaku są schody.
Opis projektu
Projekt obejmuje wybudowanie pochyłych chodników (podjazdów) w miejscach, gdzie w zasięgu wzroku jedyną możliwością dotarcia do asfaltowej ścieżki nad Wisłą są schody lub tam, gdzie schody są jedynym połączeniem pomiędzy górną, a dolną trasą spacerową na Bulwarach Wiślanych.
Zobacz to na filmikach:
Schody nad Wisłą
Schody pod Wawelem
Na Bulwarze Wołyńskim i Poleskim mogą to być wypłaszczenia zaraz obok schodów, gdyż różnica terenu jest niewielka, lub całkiem nowe ścieżki zbudowane w ich najbliższej okolicy - w zależności od warunków terenowo-technicznych. 
Ze względu na duże różnice w terenie, szczególnie istotne są połączenia wokół Mostu Grunwaldzkiego (Bulwar
Wołyński i Poleski). Takie podjazdy z powodzeniem funkcjonują po drugiej
stronie Wisły na Bulwarze Inflanckim.


Pochyłych połączeń między górnym i dolnym chodnikiem brakuje także z drugiej strony Wisły w okolicach dojścia do Rynku Dębnickiego (Bulwar Poleski).
UZASADNIENIE PROJEKTU
Projekt ma na celu umożliwienie korzystania z tras spacerowych na bulwarach Wołyńskim i Poleskim osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, oraz ułatwienie dotarcia tam wózkiem dziecięcym, na rolkach czy rowerem. Obecnie we wskazanych miejscach - pomimo dużej przestrzeni - są wyłącznie schody.
Teraz wydeptane dzikie i rozjeżdżone ścieżki, które omijają schody, są wyboiste i niewygodne, a w okresach deszczowych nieprzejezdne dla wózków i rolkarzy oraz niebezpieczne dla rowerzystów.
Wybudowanie utwardzonych podjazdów zwiększy dostępność tras spacerowych dla mieszkańców z problemami ruchowymi, dla osób starszych, a także rodzin z dziećmi. Poprawi też bezpieczeństwo rowerzystów i rolkarzy. Realizacja projektu, przy stosunkowo niewielkich kosztach i prostej realizacji, udostępni bardzo atrakcyjne miejsca osobom, które do tej pory unikały ich ze względu na bariery architektoniczne, a także poprawi ciągłość szlaków rowerowych w Krakowie.



| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Montaż ogrodzenia systemowego wraz z materiałem ( 314 mb) | Panel kolor zielony 4mm wys.180cm słupek wys. 2,20m, 3 obejmy, murek prefabrykowany dł. 250 cm., wys. 0,20., gr. 5,5cm , łącznik betonowy | 53 000,00 PLN |
| Brama dwuskrzydłowa z montażem | Brama dwuskrzydłowa z montażem | 3 500,00 PLN |
| Brama dwuskrzydłowa z montażem | Demontaż istniejącego ogrodzenia | 1 000,00 PLN |
| Koszty dodatkowe/nieprzewidziane (dotyczy ogrodzenia) | Koszty dodatkowe/nieprzewidziane (dotyczy ogrodzenia) | 5 000,00 PLN |
| 62 500,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Wymiana ogrodzenia | Montaż ogrodzenia systemowego wraz z materiałem ( 314 mb ) | 31.05.2019 r. |