Psychoterapia jest OK!
Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Krótki opis projektu
Jest to odpowiedź na wyzwania współczesnego świata i lęk pojawiający się przed rozpoczęciem psychoterapii. Na terenie Krakowa pojawi się kampania społeczna przełamująca tabu psychoterapii, której w obecnym czasie może potrzebować wiele osób.
Opis projektu
Celem projektu jest przeprowadzenie na terenie Krakowa kampanii społecznej, w czasie jednego miesiąca,
poprzez stworzenie strony www z bazą adresów gabinetów psychoterapeutycznych, profilu na facebooku oraz
instagramie, ekspozycje 50 plakatów na przystankach mpk, 500 plakatów wewnątrz pojazdów mpk oraz 1000
plakatów w przestrzeni publicznej.
Przeprowadzenie kampanii ma za zadanie przełamanie tabu związanego z
psychoterapią, wyjaśnienie na czym ona polega, a nie namawianie do skorzystania z konkretnego nurtu psychoterapeutycznego.
Kampania przedstawia psychoterapię jako sposób działania pozwalający poradzić sobie z problemem,
przepracować emocje, wyjść ze stanu zawieszenia.
W ramach kampanii na terenie miasta zostaną umieszczone plakaty na przystankach tramwajowych i
autobusowych, naklejki na siedzeniach w tramwajach i autobusach, plakaty na przeznaczonych do tego
powierzchniach.
Kampania uzupełniona zostanie o promowane posty na Facebooku i Instagramie.
Kampania dodatkowo odnosić będzie na stronę www, na której zebrane zostaną dane teleadresowe licznych
krakowskich gabinetów psychoterapii.
Etapy projektu:
Przygotowanie projektów plakatów, naklejek, postów social mediowych
Postawienie strony www na wykupionej domenie
Wydruk materiałów
KONCEPT KREATYWNY
Kampania stworzona zostanie w myśl wypowiedzi: “Gdy mam problem - szukam rozwiązania. Podobnie jak idę do
dentysty, gdy boli mnie ząb, tak gdy mam problemy emocjonalne idę do psychoterapeuty." To dla mnie pomoc,
gdy widzę, że sama/sam sobie z czymś nie radzę”
Hasło kampanii: Psychoterapia jest ok!
Koncept graficzny bazuje na projekcie o charakterze literniczym. Na plakacie umieszczone zostaną napisy
przedstawiające tą samą, powtarzającą się emocję, która zostaje przełamana po pojawieniu się słowa
psychoterapia - po nim następuje ciąg różnorodnych emocji uznawanych jako te przyjemne. Zakładamy trzy projekty, które
odróżnia od siebie emocja wyjściowa. Dzięki temu rozwiązanie więcej odbiorców będzie mogło się utożsamić z
przekazem:
Projekt 1:
SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK
SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK SMUTEK PSYCHOTERAPIA ZROZUMIENIE NADZIEJA
AKCEPTACJA SIŁA
Psychoterapia jest OK!
www.psychoterapiajestok.pl*
Projekt 2:
ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ
ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ ZŁOŚĆ PSYCHOTERAPIA ZROZUMIENIE NADZIEJA
AKCEPTACJA SIŁA
Psychoterapia jest OK!
Projekt 3:
BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ
BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ BEZRADNOŚĆ PSYCHOTERAPIA ZROZUMIENIE NADZIEJA AKCEPTACJA
SIŁA
Psychoterapia jest OK!
* przedstawiony adres www może się różnić w zależności od dostępności domeny w czasie wejścia projektu w
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem projektu jest przeprowadzenie na terenie Krakowa kampanii społecznej dotyczącej przełamania tabu
związanego z psychoterapią. W wyniku kampanii kwestia psychoterapii pojawi się w życiu codziennym,
przyczyniając się do "oswojenia" tematu. Ma ona pokazać, że psychoterapia jest dla każdego i może być
narzędziem do poznania samego siebie i w efekcie rozwiązania problemów, z którymi się borykamy.
Wydawałoby się, że żyjemy w czasach, w których względnie niczego nam nie brakuje. Nie musimy walczyć o
życie, aby zdobyć jedzenie wystarczy pójść do sklepu. Nasze podstawowe potrzeby z piramidy Maslowa są
zaspokojone. To najlepszy czas, aby zadbać o nasze relacje z drugim człowiekiem czy ze sobą samym. Mamy
dostęp do wiedzy i wsparcie specjalistów. Niestety z tej pomocy korzystamy w stopniu niewspółmiernym do
potrzeb. Styl życia, który prowadzi duża część społeczeństwa: nadmierny stres, przebodźcowanie, przemęczenie,
wysokie wymagania stawiane przez otoczenie, przyczyniają się m.in. do kryzysów w relacjach, kryzysów
emocjonalnych, chorób autoimmunologicznych, depresji itp.
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do pogłębienia problemów natury psychicznej. Związane z nią poczucie
zagrożenia, bezradności, izolacji mają wpływ na psychikę, mogą wydobyć skrywane problemy, a nawet w sytuacji
skrajnej, prowadzić do uzależnień, bezdomności, przemocy w rodzinie, prób samobójczych.
Tabu jakim w świadomości niektórych otoczona jest psychoterapia, nie ułatwia decyzji skorzystania z pomocy
specjalisty. Część społeczeństwa nadal uważa, że jest ona "dla wariatów" i jest powodem do wstydu. Często
pacjenci uczęszczający na psychoterapię nie mówią o tym otwarcie, przez co temat ten nadal pozostaje poza
sferą rozmów.
A przecież mózg jest jednym z naszych organów. Więc skoro mając problemy z sercem idziemy do kardiologa i nie
widzimy przeszkód, by mówić o tym otwarcie, to czemu nie może być tak w przypadku, gdy problemy dotyczą
naszego mózgu? Czemu czujemy opór, aby iść na psychoterapię lub przyznać się, że już jesteśmy w tym
procesie?
Ta kampania ma wywołać ten temat. Oswoić z nim mieszkańców naszego miasta. Sprawić, aby zaczęli postrzegać
psychoterapię jako coś normalnego, rozwiązanie z którego może skorzystać każdy kto czuje, że nie radzi sobie z
niektórymi emocjami. Chcemy by przestali mieć obawy przed skorzystaniem z pomocy specjalisty. Zatroszczyli się
o swoją psychikę i przełamali schemat.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Koncept + projekt graficzny | Przygotowanie konceptu z trzema różnymi hasłami; smutek, złość, bezradność | 25 000,00 PLN |
| Przeformatowanie wraz z DTP | czyli projekt w różnych wymiarach w wersji przygotowanej do druku. 3 warianty x 2000zł | 6 300,00 PLN |
| Strona www | Prosta strona www jednoodsłonowa postawiona na Wordpressie, zawierająca adresy krakowskich gabinetów psychoterapiii | 9 500,00 PLN |
| Content strony www + projekt | 3 500,00 PLN | |
| Ekspozycja reklamy na przystanka mpk | Cena obejmuje jednokrotny druk plakatu, montaż, demontaż, ekspozycję miesięczną oraz dokumentację fotograficzną ekspozycji 40x 950zł czas 1 miesiąc | 38 000,00 PLN |
| Reklama a4 na siedzeniach autobusów i tramwajów | Montaż, demontaż, ekspozycja 500x 50zł czas 1 miesiąc | 25 000,00 PLN |
| Koszt wydruku reklam na siedzenia | 500szt x 4.5zł | 2 250,00 PLN |
| Plakatowanie | Plakat wymiar B1 1000szt x 2zł x 31dni | 62 000,00 PLN |
| Koszt wydruku | 800szt x 2zl | 1 600,00 PLN |
| Utrzymanie domeny strony internetowe | roczne utrzymanie | 400,00 PLN |
| Założenie fanpagea i instagrama | Założenie fanpagea, dostosowanie grafik, umieszczenie postów z grafikami, ustawienie płatnej promocji postów | 5 000,00 PLN |
| Płatna promocja postów na facebooku i instagramie | Obszar promocji mieszkańcy Krakowa przez czas 1 miesiąca | 6 500,00 PLN |
| Koordynacja projektu | 7 000,00 PLN | |
| 192 050,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Wykonanie projektów graficznych | 01.04.2022-30.04.2023 | |
| Druk i dystrybucja | 01.05.2022- 10.05.2023 | |
| Kampania | Umieszczenie wszystkich nośników w tym samym czasie oraz prowadzanie fanpagea. Jeśli z powodu braku dostępnych nośników ten termin nie będzie możliwy można go zmienić. | 11.05.2022-11.06.2023 |
| Przygotowanie strony internetowe i jej "postawienie" | 01.04.2022-09.05.2023 | |
| Funkcjonowanie strony internetowej | 10.05.2022-10.05. 2024 |