Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski
NR 130:
Ogólnodostępna rampa lub kanał dla samochodów
Projekt odrzucony:
Zadanie odrzucone na podstawie §17 ust.1.pkt. 4, 6, 7 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
Uzasadnienie:
Wnioskodawca na etapie opiniowania projektu przez Jednostkę Miejską zaproponował lokalizacje, które poddane zostały następnie weryfikacji pod kątem możliwości realizacji zadania.
Działka nr 301 obr. 2, jedn. ewid. Nowa Huta przy ul. Gustawa Morcinka objęta jest realizowaną budową Północnej Obwodnicy Krakowa (realizacja na podstawie decyzji Wojewody Małopolskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 18.02.2021 r., dla tzw. cz. III Północnej Obwodnicy Krakowa). W związku z powyższym, z uwagi na kolizję z ww. zamierzeniem budowlanym opiniuje się negatywnie wskazaną lokalizację.
Obszar działek 398/5 oraz 398/6 obr. 44, jedn. ewid. Nowa Huta,
znajduje się w całości w obrębie strefy ochrony pośredniej ujęcia wody podziemnej „Pas A”
w Krakowie ustanowionej Rozporządzeniem Nr 3/2015 z dnia 4 lutego 2015 r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej „Pas A” w Krakowie zmienionym Rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 10 maja 2017 r.
Należy zwrócić szczególną uwagę, iż w § 3 Rozporządzenia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 5 lutego 2015 r., poz. 564 ustalono szereg czynności zabronionych, m.in. w § 3 ust. 1 pkt. 4, w myśl których zabroniono m.in. lokalizowania parkingów o powierzchni 0,1 ha, bez ujmowania wód opadowych lub roztopowych w systemy kanalizacji deszczowej zamkniętej lub otwartej, w postaci szczelnych rowów,
oraz bez urządzeń zapewniających oczyszczenie ich do poziomu wymaganego przepisami odrębnymi, bądź w § 3 ust. 1 pkt. 5 ustalono zakaz mycia pojazdów mechanicznych poza myjniami. Ponadto w myśl § 3 ust. 2 pkt. 1 oprócz ww. ustaleń, zabroniono m.in. wprowadzania ścieków
do wód lub do ziemi. Mając na uwadze powyższe ustalenia, z uwagi na ryzyko skażenia przez różnego rodzaju substancje typu: olej, benzyna, smary, bądź prowadzenie czynności związanej
z myciem samochodów itp., opiniuje się negatywnie wskazaną lokalizację.
Oprócz powyższego stwierdza się, że inwestycja wymagałaby budowy drogi dojazdowej do wskazanych działek. Działki te nie mają bezpośredniego dostępu do drogi publicznej, otoczone są terenami będącymi własnością osób fizycznych bądź Polskich Kolei Państwowych, co uniemożliwia realizację zadania na gruntach należących i pozostających we władaniu Miasta.
Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę ogólnodostępnej rampy lub kanału dla samochodów w wybranej lokalizacji należącej do miasta Kraków przez jednostkę weryfikującą.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Realizacja projektu umożliwi zmotoryzowanym mieszkańcom Krakowa na dostęp do miejsca w którym będą mogli samodzielnie oraz bezkosztowo!!! dokonywać napraw swoich pojazdów.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt techniczny/Zezwolenia | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz wszystkich uzgodnień i zezwoleń. | 10 000,00 PLN |
Realizacja | Budowa/montaż rampy/kanału z prostym zadaszeniem | 140 000,00 PLN |
150 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Dokumentacja | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz wszystkich uzgodnień. | I połowa 2023 |
Realizacja projektu | Wykonanie robót budowlanych. | II połowa 2023 |