Projekt ogólnomiejski
NR 11:
Pierwsza GÓRKA SANECZKOWA w Dzielnicy II Grzegórzki
Projekt odrzucony:
Projekt zakłada budowę górki saneczkowej na terenie Dzielnicy II Grzegórzki. W złożonej wersji Wnioskodawca wskazał jako lokalizację górki obszar Ronda Mogilskiego. ZZM skontaktował się z Wnioskodawcą z prośbą o wskazanie zamiennej lokalizacji. Wnioskodawca wskazała działki S-16, 58/10, 493, 242/24, przy skrzyżowaniu ul. Mogilskiej i ul. Kosynierów. Na etapie wstępnej weryfikacji przedmiotowy projekt został poddany ocenie merytoryczno-prawnej oraz wysłany do opinii do różnych jednostek. Wydział Planowania Przestrzennego poinformował, że górka saneczkowa nie realizuje ustaleń mpzp dla proponowanego terenu. W zakresie zagospodarowania terenu 3KDZ-KKS ustala się lokalizację: a) dróg publicznych klasy zbiorczej, obejmujących budowle drogowe wraz z przynależnymi odpowiednio drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami i instalacjami służącymi zarządzaniu drogą, prowadzeniu i obsłudze ruchu drogowego, b) komunikacji szynowej naziemnej lub podziemnej - tj. miejskiego transportu szynowego (tramwaju), opartego na pojazdach szynowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz obiektami inżynierskimi (por. § 35). Dodatkowo ZZM uzyskał opinię PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ww. podmiot zaopiniował zadanie negatywnie. Ze względu na fakt, że zakłada on zajęcie działek kolejowych, na których znajduje się czynna linii kolejowa nr 947 Kraków Olsza – Kraków Łęg. Brak jest informacji o zapewnieniu bezpieczeństwa osób korzystających z górki saneczkowej w związku ze zbliżeniem do czynnej linii kolejowej. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie ponadto informuje, że w ramach projektu GSM-R planowana jest budowa rurociągu teletechnicznego, tj. 4 rur RHDPE 40/3,2 na głębokości ok. 1-1,5 m p.p.t., w którym poprowadzony zostanie kabel OTK-36J. Zasadniczo stosuje się rezerwę – pas ok. 10 m szerokości licząc od krawędzi podtorza ( w granicach terenu kolejowego). Zgodnie z zapisami uchwały nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa § 17. 1. W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty:6) które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności; 7) które są planowane do realizacji na gruntach nie należących i nie pozostających we władaniu Miasta;. Mając na względzie powyższe, projekt zostaje odrzucony.
Edycja Budżet Obywatelski 2025
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
25 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Rondo Mogilskie, Kraków
Dodatkowe lokalizacje: Działka: 126105_9.0005.604/1 (Rondo Mogilskie)
Krótki opis projektu
Projekt obejmuje utworzenie pierwszej górki saneczkowej w Dzielnicy II Grzegórzki dla dzieci i młodzieży. Na mapie górek saneczkowych w Krakowie utworzonej przez ZZM nie ma takiej górki dla dzieci na Grzegórzkach (na terenach Gminy Miejskiej Kraków).
Opis projektu
Projekt obejmuje utworzenie pierwszej górki saneczkowej w Dzielnicy II Grzegórzki dla dzieci i młodzieży. Na mapie górek saneczkowych w Krakowie utworzonej przez ZZM nie ma takiej górki dla dzieci na Grzegórzkach (na terenach Gminy Miejskiej Kraków).
Zakres projektu obejmuje:
- opracowanie dokumentacji projektowej
- konsultacja z konserwatorem zabytków
- budowa i realizacja
UZASADNIENIE PROJEKTU
W Dzielnicy II mieszkańcy nie mają miejsca gdzie dzieci i młodzież mogłyby pojeździć na sankach. Dwupoziomowe Rondo Mogilskie choć jest to ważny węzeł komunikacyjny może być lokalizacją do realizacji tego zadania po względnie niskich kosztach na działkach Gminy Miejskiej Kraków.
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa |
opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa |
25 000,00 PLN |
|
|
25 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa |
opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa |
2026 |