NASZE BIELANY: BEZPIECZNE ZEJŚCIE
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica VII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Ul. Orla 5-8
Krótki opis projektu
Przebudowa nieutwardzonego i niebezpiecznego zejścia łączącego ul. Na Górkach z ul. Orlą. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, utwardzenie nawierzchni, poszerzenie tej ścieżki.
Opis projektu
Obecne zejście jest strome, nieutwardzone i zbyt wąskie, co stwarza ryzyko wypadków, szczególnie w trudnych warunkach pogodowych. Wąska szerokość ścieżki uniemożliwia bezpieczne mijanie się pieszych i rowerzystów, a jej stan techniczny uniemożliwia korzystanie z niej osobom z wózkami dziecięcymi. Zejście to jest często wykorzystywane przez rowerzystów, co dodatkowo zwiększa potrzebę dostosowania infrastruktury do ich potrzeb, zjazd stanowi dojazd z Lasu Wolskiego do trasy rowerowej nad Wisłą. Na ten moment bezpieczne jest tu tylko sprowadzenie roweru, kamienie są tak duże, że niebezpieczne jest zjeżdżanie, grozi wypadkiem. Projekt przewiduje utwardzenie nawierzchni, poszerzenie ścieżki do standardów zapewniających bezpieczne mijanie się pieszych i rowerzystów oraz stabilizację zbocza w celu zapobieżenia erozji. Ścieżka miałaby być rowerowa lub pieszo-rowerowa, służąca do rekreacji, nie musi mieć wymiarów typowych dla ścieżki rowerowej, a jedynie być w typie takiej ścieżki. Proponowane utwardzenie recykliną, wykluczony asfalt lub droga umożliwiająca przejazd autem lub motorem! Ma to być ścieżka dla rowerzystów, bez nadmiernego ruchu i np. nocnych rajdów. Szczegóły projektowania i wyboru materiału do utwardzenia ścieżki pozostawiam urzędnikom.
- Utwardzenie nawierzchni ścieżki przy użyciu materiałów antypoślizgowych np. recykliny
- Poszerzenie ścieżki dla bezpiecznego poruszania się pieszych i rowerzystów
- Stabilizacja zbocza w celu zapobieżenia osuwiskom i erozji
- Poprawa systemu odwodnienia w celu zapobiegania podmywaniu ścieżki
UZASADNIENIE PROJEKTU
Dane techniczne potwierdzające konieczność inwestycji:
- Nieutwardzona, kamienista nawierzchnia utrudniająca bezpieczne poruszanie się, osuwające się kamienie
- Zbyt wąska ścieżka uniemożliwiająca bezpieczne mijanie się pieszych i rowerzystów, obecnie może przejść jedna osoba
- Problemy z erozją zbocza i odwodnieniem terenu
- Duże natężenie ruchu rowerowego na tym odcinku, skrót do trasy rowerowej
- Inwestycja poprawi bezpieczeństwo użytkowników, szczególnie w okresie zimowym i podczas opadów deszczu. Utwardzona, poszerzona ścieżka zmniejszy ryzyko wypadków i poprawi komfort codziennego poruszania się. Umożliwi także poruszanie się z wózkami dziecięcymi oraz poprawi komfort rowerzystów, którzy chętnie korzystają z tego zjazdu. Ścieżka stanowi łącznik od Lasu Wolskiego do trasy rowerowej nad Wisłą. Obecnie ścieżka jest na tyle dzika, że niektórzy rowerzyści zawracają lub boją się nią zjechać, nie są pewni czy rzeczywiście dalej jest przejazd. Mapa pokazuje, że jest, fizycznie wygląda to wręcz odstraszająco.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
projekt | dokumentacja projektowa | 50 000,00 PLN |
budowa | roboty budowlane | 350 000,00 PLN |
400 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
projekt | przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwoleń, przetarg | 2026 |
budowa | roboty budowlane | 2027 |