Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XII NR 3:

BUDOWA PARKINGU

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §2 oraz §17 ust. 1 pkt. 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Uzasadnienie: Zarząd Dróg Miasta Krakowa informuje, że teren proponowanej lokalizacji miejsc postojowych przy ul. Jerzmanowskiego objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "Nowy Prokocim" – Uchwała Nr CXXVII/3485/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 31 stycznia 2024 r., ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z dnia 9 lutego 2024 r., poz. 1108 i oznaczony symbolem KDL.6. Niemniej przedmiotowy odcinek drogi publicznej klasy lokalnej - ul. Jerzmanowskiego nie posiada urządzonego chodnika wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni drogi. W związku z powyższym analiza możliwości realizacji miejsc postojowych i dobór właściwego wariantu, powinny zostać poprzedzone koniecznością uwzględnienia realizacji brakującego odcinka chodnika, w kontynuacji istniejącego tj. od zjazdu na działkę nr 351/440 obr. 55 jedn. ewid. Podgórze, co najmniej do chodnika zlokalizowanego na działce nr 292/13 obr. 55 jedn. ewid. Podgórze, służącego dojściu do parku. Parametry techniczne należy zaprojektować zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U.2022.1518) oraz z ustaleniami obowiązującego MPZP, „Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 3188/2021 z 09.11.2021 r.”, „Standardami dostępności dla Gminy Miejskiej Kraków” (zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 1163/2023 z 28.04.2023 r.). Należy zapewnić ciągłość ruchu pieszego z uwzględnieniem dowiązania do istniejących ciągów pieszych. Rozwiązania w zakresie ciągów pieszych powinny być zgodne z ww. obowiązującymi „Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa”, „Standardami dostępności dla Gminy Miejskiej Kraków”. W dokumentacji projektowej wskazane jest uwzględnienie ew. korekt istniejącego układu drogowego (w tym jego przebudowa/ rozbudowa) w niezbędnym zakresie, dla zapewnienia prawidłowego dowiązania do stanu istniejącego i normatywnych parametrów docelowego układu drogowego. Należy przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące ingerencję w istniejącą zieleń i umożliwiające maksymalną ochronę drzew rosnących na terenie planowanej inwestycji oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie (z uwzględnieniem rozmiarów koron i systemów korzeniowych). Proces planowania i realizacji inwestycji winien być zgodny z Uchwałą Nr XXXIV/886/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 stycznia 2020 r. w sprawie ochrony drzew na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Drzewa oraz inne formy zieleni występującej w obszarze prowadzonych robót powinny być zabezpieczone i objęte ochroną na czas prowadzenia prac zgodnie ze Szczegółowymi zasadami ochrony drzew w inwestycjach na terenie Gminy Miejskiej Kraków (Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 591/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2024 r.). Ponadto nowa lokalizacja drzew winna uwzględniać konieczność zapewnienia wymaganych widoczności i przejezdności w obszarze układu drogowego. Celem zachowania w dobrej kondycji jak największej liczby drzew rosnących na terenie planowanej inwestycji, przed przystąpieniem do opracowania rozwiązań projektowych w ramach dokumentacji projektowej należy wykonać inwentaryzację zieleni wraz z operatem dendrologicznym. O możliwości usunięcia lub przesadzenia kolidujących z planowaną inwestycją drzew i krzewów, ostatecznie rozstrzyga zezwolenie, o którym mowa w art. 83, w związku z art. 83a ust. 1 ustawy o ochronie przyrody. W przypadku nie uzyskania ww. zezwolenia realizacja inwestycji, z uwagi na kolizję ze szpalerem drzew nie będzie możliwa do wykonania. Dodatkowo po wschodniej stronie ul. Jerzmanowskiego miejsca postojowe realizowane byłyby w zbliżeniu do koryta potoku Bieżanowskiego, a dolina tego potoku podlega ochronie. Ponadto należy przewidzieć wykonanie oświetlenia nowo projektowanego układu drogowego. W związku z powyższym w celu budowy miejsc postojowych konieczne jest opracowanie wariantowej koncepcji (po jednej i po drugiej stronie ulicy) z przeprowadzeniem konsultacji z mieszkańcami, następnie sporządzenie dokumentacji projektowej z uzyskaniem zezwoleń na wycinkę i na końcu przeprowadzenie robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową. Powyższe zamierzenie zajmie 3 lata co jest niezgodne z regulaminem Budżetu Obywatelskiego. Dlatego powyższy wniosek opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica XII - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

880 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Ulica Jerzmanowskiego (między ul. Kurczaba a ul. Teligi)

Krótki opis projektu

Budowa nowych miejsc parkingowych na ulicy Jerzmanowskiego.

Opis projektu

Projekt zakłada budowę miejsc parkingowych na ul. Jerzmanowskiego - na odcinku międy ul. Kurczaba a ul. Teligi

UZASADNIENIE PROJEKTU

Deficyt miejsc parkingowych to jeden z największych problemów, z którym borykają się mieszkańcy Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim. Nowe miejsca parkingowe poprawią komfort życia mieszkańców oraz zwiększą bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
PROJEKT Opracowanie dokumentacji projektowej 80 000,00 PLN
REALIZACJA Budowa miejsc parkingowych 800 000,00 PLN
880 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
PROJEKT Opracowanie dokumentacji projektowej 2026
REALIZACJA Budowa miejsc parkingowych 2027
powrót