Projekt lokalny - Dzielnica XII
NR 3:
BUDOWA PARKINGU
Projekt odrzucony:
Zadanie odrzucone na podstawie §2 oraz §17 ust. 1 pkt. 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
Uzasadnienie:
Zarząd Dróg Miasta Krakowa informuje, że teren proponowanej lokalizacji miejsc postojowych przy ul. Jerzmanowskiego objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "Nowy Prokocim" – Uchwała Nr CXXVII/3485/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 31 stycznia 2024 r., ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z dnia 9 lutego 2024 r., poz. 1108 i oznaczony symbolem KDL.6. Niemniej przedmiotowy odcinek drogi publicznej klasy lokalnej - ul. Jerzmanowskiego nie posiada urządzonego chodnika wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni drogi. W związku z powyższym analiza możliwości realizacji miejsc postojowych i dobór właściwego wariantu, powinny zostać poprzedzone koniecznością uwzględnienia realizacji brakującego odcinka chodnika, w kontynuacji istniejącego tj. od zjazdu na działkę nr 351/440 obr. 55 jedn. ewid. Podgórze, co najmniej do chodnika zlokalizowanego na działce nr 292/13 obr. 55 jedn. ewid. Podgórze, służącego dojściu do parku. Parametry techniczne należy zaprojektować zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U.2022.1518) oraz z ustaleniami obowiązującego MPZP, „Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 3188/2021 z 09.11.2021 r.”, „Standardami dostępności dla Gminy Miejskiej Kraków” (zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 1163/2023 z 28.04.2023 r.). Należy zapewnić ciągłość ruchu pieszego z uwzględnieniem dowiązania do istniejących ciągów pieszych. Rozwiązania w zakresie ciągów pieszych powinny być zgodne z ww. obowiązującymi „Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa”, „Standardami dostępności dla Gminy Miejskiej Kraków”. W dokumentacji projektowej wskazane jest uwzględnienie ew. korekt istniejącego układu drogowego (w tym jego przebudowa/ rozbudowa) w niezbędnym zakresie, dla zapewnienia prawidłowego dowiązania do stanu istniejącego i normatywnych parametrów docelowego układu drogowego. Należy przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące ingerencję w istniejącą zieleń i umożliwiające maksymalną ochronę drzew rosnących na terenie planowanej inwestycji oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie (z uwzględnieniem rozmiarów koron i systemów korzeniowych). Proces planowania i realizacji inwestycji winien być zgodny z Uchwałą Nr XXXIV/886/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 stycznia 2020 r. w sprawie ochrony drzew na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Drzewa oraz inne formy zieleni występującej w obszarze prowadzonych robót powinny być zabezpieczone i objęte ochroną na czas prowadzenia prac zgodnie ze Szczegółowymi zasadami ochrony drzew w inwestycjach na terenie Gminy Miejskiej Kraków (Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 591/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2024 r.). Ponadto nowa lokalizacja drzew winna uwzględniać konieczność zapewnienia wymaganych widoczności i przejezdności w obszarze układu drogowego. Celem zachowania w dobrej kondycji jak największej liczby drzew rosnących na terenie planowanej inwestycji, przed przystąpieniem do opracowania rozwiązań projektowych w ramach dokumentacji projektowej należy wykonać inwentaryzację zieleni wraz z operatem dendrologicznym. O możliwości usunięcia lub przesadzenia kolidujących z planowaną inwestycją drzew i krzewów, ostatecznie rozstrzyga zezwolenie, o którym mowa w art. 83, w związku z art. 83a ust. 1 ustawy o ochronie przyrody. W przypadku nie uzyskania ww. zezwolenia realizacja inwestycji, z uwagi na kolizję ze szpalerem drzew nie będzie możliwa do wykonania. Dodatkowo po wschodniej stronie ul. Jerzmanowskiego miejsca postojowe realizowane byłyby w zbliżeniu do koryta potoku Bieżanowskiego, a dolina tego potoku podlega ochronie. Ponadto należy przewidzieć wykonanie oświetlenia nowo projektowanego układu drogowego. W związku z powyższym w celu budowy miejsc postojowych konieczne jest opracowanie wariantowej koncepcji (po jednej i po drugiej stronie ulicy) z przeprowadzeniem konsultacji z mieszkańcami, następnie sporządzenie dokumentacji projektowej z uzyskaniem zezwoleń na wycinkę i na końcu przeprowadzenie robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową. Powyższe zamierzenie zajmie 3 lata co jest niezgodne z regulaminem Budżetu Obywatelskiego. Dlatego powyższy wniosek opiniuje się negatywnie.
Edycja Budżet Obywatelski 2025
Projekt lokalny - Dzielnica XII
- dotyczy całego obszaru
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
880 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Ulica Jerzmanowskiego (między ul. Kurczaba a ul. Teligi)
Krótki opis projektu
Budowa nowych miejsc parkingowych na ulicy Jerzmanowskiego.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę miejsc parkingowych na ul. Jerzmanowskiego - na odcinku międy ul. Kurczaba a ul. Teligi
UZASADNIENIE PROJEKTU
Deficyt miejsc parkingowych to jeden z największych problemów, z którym borykają się mieszkańcy Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim. Nowe miejsca parkingowe poprawią komfort życia mieszkańców oraz zwiększą bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| PROJEKT |
Opracowanie dokumentacji projektowej |
80 000,00 PLN |
| REALIZACJA |
Budowa miejsc parkingowych |
800 000,00 PLN |
|
|
880 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| PROJEKT |
Opracowanie dokumentacji projektowej |
2026 |
| REALIZACJA |
Budowa miejsc parkingowych |
2027 |