Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski NR 58:

Łączymy ścieżki rowerowe przy ul. Domagały i Botewa/Śliwiaka

Projekt odrzucony: Propozycja zadania zakłada wybudowanie ścieżki rowerowej łączącej ścieżkę przy ul. Domagały ze ścieżkami rowerowymi przy ul. Botewa i Śliwiaka. Zaproponowano dwa warianty: I – przebieg ścieżki wzdłuż ul. Nad Drwiną i ul. Półłanki II – przebieg ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Drwina Ul. Półłanki jest drogą publiczną kategorii powiatowej, klasy L, natomiast ul. Nad Drwiną jest drogą publiczną kategorii gminnej, klasy L. W obszarze objętym opinią obowiązują zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Płaszów – Rybitwy”, zatwierdzonego uchwałą nr LXI/859/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 listopada 2012 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego poz. 6544 z dnia 4 grudnia 212 r.). Zgodnie z w/w mpzp zaproponowany wariant I nie pokrywa się z ustaleniami przytoczonego mpzp. Wyznaczenie ścieżki rowerowej w ul. Półłanki wiązałoby się z koniecznością częściowego wejścia w tereny stanowiące własność osób fizycznych. Dodatkowo należy podkreślić, że wnioskowany zakres inwestycji to ~1 230 mb. Mając na względzie, że ścieżka rowerowa będzie miała 2 m szerokości oraz konieczne będzie wykonanie 2 m chodnika na całej długości , oszacowano koszt opracowania dokumentacji projektowej na ~738 000 zł, natomiast koszt budowy na 12 300 000,00 zł, co daje całkowity koszt realizacji zadania na kwotę 13 038 000,00 zł – kwota ta znaczenie przekracza maksymalną wysokość środków finansowych, przeznaczonych na jedno zadanie ogólnomiejskie, tj. 2 000 000,00 zł. Przy projektowaniu należy uwzględnić zapisy m.in. obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego, dlatego wskazany wariant nr II nie może zostać zaopiniowany pozytywnie, gdyż jest on zaproponowany w strefie hydrogenicznej, okalającej tereny wód powierzchniowych (WS), ponadto nie jest on własnością Gminy Miejskiej Kraków. Należy również podkreślić, że Zarząd Dróg Miasta Krakowa zawarł wiele umów z art. 16 Ustawy o Drogach Publicznych z inwestorami zewnętrznymi, jak również procedowane jest w omawianym obszarze zadanie Wydziału Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa p.n.: „Wielowariantowa koncepcja programowo – przestrzenna budowy linii tramwajowej wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem P+R i rozbudową ul. Domagały”.

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

1 330 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Od skrzyżowania ulic Mariana Domagały i Nad Drwiną do skrzyżowania ulic Półłanki/Christo Botewa/Tadeusza Śliwiaka

Krótki opis projektu

Ścieżka rowerowa przy ul. Mariana Domagały obecnie nie łączy się ze ścieżkami rowerowymi przy ulicy Botewa i Śliwiaka. Należy połączyć te ścieżki rowerowe ze sobą, aby rowerzyści mogli bezpiecznie poruszać się przez zakorkowane ulice.

Opis projektu

Ścieżka rowerowa przy ul. Mariana Domagały obecnie nie łączy się ze ścieżkami rowerowymi przy ulicy Botewa i Śliwiaka. Należy połączyć te ścieżki rowerowe ze sobą, aby rowerzyści mogli bezpiecznie, sprawnie i ekologicznie poruszać się przez zakorkowane ulice.

 
Proponuję jeden z dwóch wariantów:
  • Wariant I prezentuje na załączonej mapce na niebiesko przebieg ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Nad Drwiną.
  • Wariant II prezentuje przebieg ścieżki rowerowej na zielono wzdłuż rzeki Drwina. 
 
 
 
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt ma celu rozbudowę infrastruktury dla rowerzystów, usprawnienie ruchu rowerzystów i połączenie ścieżek rowerowych ze sobą. Należy promować zdrowy tryb życia i poruszenie się po mieście na rowerze. Po realizacji zadania rowerzyści będą mieć do dyspozycji bezpieczną ścieżkę rowerową. Docelowy przebieg ścieżki rowerowej zostanie skonsultowany z wnioskodawcą Budżetu Obywatelskiego. Wnioskodawca wyraża zgodę na modyfikację przebiegu ścieżki rowerowej z uwagi na dostępność gruntów. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Budowa Budowa około 1km ścieżki rowerowej. 1 300 000,00 PLN
Dokumentacja projektowa i uzyskanie odpowiednich zgód. 30 000,00 PLN
1 330 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Dokumentacja projektowa i uzyskanie odpowiednich zgód. I kwartał 2026 roku
Budowa ścieżki rowerowej I-II kwartał 2026 roku

Galeria

powrót