Sportowa Przystań- żeglarskie lato
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica XVIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Stanisławy Dowgiałło 1, Kraków (Przystań Yacht Klub Polski Kraków)
Krótki opis projektu
Projekt polega na zorganizowaniu letniego wypoczynku dla dzieci w wieku szkolnym do 18 roku życia w formie aktywnej i sportowej półkolonii na terenie Przystani Żeglarskiej w Nowej Hucie przy ul. Stanisławy Dowgiałło 1.
Opis projektu
Projekt polega na zorganizowaniu i przeprowadzeniu półkolonii dla dzieci z terenu dzielnicy Nowa Huta. W półkoloniach wezmą udział dzieci w wieku szkolnym do 18 roku życia. Realizatorem zadania będzie organizacja pozarządowa, która zostanie wyłoniona w drodze rozpoznania rynku zgodnie z harmonogramem.
Po wyłonieniu realizatora, to on odpowiada za wszystkie kolejne etapy projektu, w tym za dokonywanie zakupów oraz zawieranie umów zleceń z osobami, których udział jest uwzględniony w harmonogramie i kosztorysie. Beneficjentami będą dzieci z terenu dzielnicy Nowa Huta bez względu na ich wiedzę i doświadczenie w zakresie sportów wodnych. Projekt przewiduje organizację 10 turnusów półkolonijnych zaczynając od 22 czerwca 2026 roku. Każdy turnus trwać będzie 5 dni (od poniedziałku do piątku) a zajęcia prowadzone będą w godzinach od 8:00 do 16:00.
W każdym turnusie przewiduje się 30 miejsc- łącznie 300 miejsc w ciągu 10 turnusów. Uczestnictwo w turnusach jest ogólnodostępne dla chętnych. Uczestnicy zostaną podzieleni na 2 lub 3 grupy wiekowe (w zależności od wieku zgłoszonych uczestników).
Projekt zakłada aktywne spędzanie wolnego czasu na wolnym powietrzu i promowanie sportowego/zdrowego stylu życia. Uczestnicy będą brali udział w zajęciach praktycznych z zakresu żeglarstwa, kajakarstwa, SUP, oraz innych ogólnorozwojowych ćwiczeń (Cross Fit) i innych gier ruchowych/terenowych.
Uczestnicy wezmą również udział w szkoleniu teoretyczno-praktycznym z dziedziny ratownictwa wodnego, technik resuscytacji i bezpieczeństwa nad wodą i na wodzie oraz szkolenia teoretycznego w zakresie żeglarstwa.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu, aktywnie i na sportowo to w dzisiejszych czasach element niezbędnego i prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży. Celem zadania będzie promowanie aktywności fizycznej, zdrowego stylu życia, nauki odpowiedzialności, kształtowanie postawy fair-play, szacunku do pracy i własnych obowiązków, nawiązywanie przyjaźni.
Dzieci uprawiające sport uczą się współpracy z innymi, nabywają szacunek do drugiego człowieka, poprawiają własną kondycję i sprawność fizyczną co dodatkowo pozytywnie wpływa na kształtowanie ich charakteru..
Sport to obok rodziny i szkoły ważny filar edukacji młodych ludzi. Dlatego należy wspierać i rozpowszechniać tą formę edukacji.
Zakupiony sprzęt niezbędny do przeprowadzenia zadania będzie sprzętem profesjonalnym i dobrej jakości co zagwarantuje możliwość jego wieloletniego wykorzystania przy organizacji kolejnych zadań w podobnym zakresie.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Zakup sprzętu sportowego | 8 łodzi klasy Optymist z ożaglowaniem- 8 x 35.000 zł = 280.000 zł | 280 000,00 PLN |
Zakup sprzętu sportowego | 8 łodzi klasy Europa z ożaglowaniem- 8 x 55.000 zł = 440.000 zł | 440 000,00 PLN |
Zakup sprzętu sportowego | Łódź motorowa z silnikiem zaburtowym do zabezpieczenia zajęć na wodzie wraz z niezbędnym wyposażeniem asekuracyjnym i ratunkowym zgodnym z kartą jednostki.- 1 kpl x 180.000 zł | 180 000,00 PLN |
Zakup sprzętu sportowego | Deski SUP 10 szt x 1.000 zł = 10.000 zł Kajaki turystyczne 10 szt x 2.800 zł = 28.000 zł | 38 000,00 PLN |
Zakup sprzętu sportowego | Kamizelki asekuracyjne 20 szt x 150 zł = 3.000 zł Wyposażenie siłowni/sali ćwiczeń cross-fit 1 kpl x 30.000 Trenażer zewnętrzny 1 kpl x 80.000 zł Koszulki dla uczestników- 300 szt x 30 zł = 9.000 zł | 122 000,00 PLN |
Instruktorzy, opieka, zabezpieczenie WOPR | Wynagrodzenia instruktorów, opieki i ratownika WOPR. Organizator projektu będzie zobowiązany do zawarcia umów zleceń z nie mniej niż 2 instruktorami żeglarstwa, 3 osobami ogólnej opieki i 1 ratownikiem WOPR. Przewiduje się 6 umów zleceń na okres 10 tygodni- każda średnio na 12 000 zł brutto | 72 000,00 PLN |
Medale i dyplomy pamiątkowe | Medal i dyplom uczestnictwa dla każdego dziecka. 300 uczestników x 20 zł (medal, dyplom, drobny upominek) = 6.000 zł | 6 000,00 PLN |
Wyżywienie i napoje | Organizator będzie zobowiązany do zapewnienia uczestnikom wyżywienia w formie cateringu. Przewiduje się drugie śniadanie, lunch oraz nielimitowane napoje. 1500 osobodni x 40 zł = 60.000 zł | 60 000,00 PLN |
Biuro i obsługa projektu | Wynagrodzenie koordynatora projektu 1 x 10.000 zł Wyposażenie biura: - kserokopiarka 1 x 5.000 zł - komputery dla koordynatora i 2 trenerów 3 x 4000 zł = 12.000 zł - materiały eksploatacyjne, wydruki zamawiane na zewnątrz (ulotki, plakaty, materiały reklamowe itp.) 1 kpl = 5.000 zł | 32 000,00 PLN |
1 230 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wyłonienie realizatora | Wyłonienie realizatora zadania, podpisanie umowy. | II-III 2026 |
Prace przygotowawcze i organizacyjne | Ogłoszenie o półkoloniach w platformach społecznościowych, biurze dzielnicy, szkołach publicznych dzielnicy, klubach sportowych dzielnicy. Przygotowanie tygodniowego planu zajęć oraz dokumentacji wymaganej przez przepisy i ustawy, zamówienie sprzętu sportowego, medali, dyplomów i upominków, wyłonienie kadry półkolonii i zawarcie umów zlecenie (o pracę), zamówienie usług niezbędnych do przeprowadzenia zadania, przekazanie w użyczenie na czas trwania projektu koordynatorowi i trenerom laptopów zakupionych przez GMK w roku 2026 do realizacji zadania. | III-V 2026 |
Wykonanie zadania głównego | Przeprowadzenie 10 turnusów półkolonii sportowych dla łącznie 300 dzieci. | 22.VI.2026 - 28.VIII.2026 |
Zakończenie projektu | Zakończenie projektu, podsumowanie końcowe i rozliczenie zadania. | X 2026 |