Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica X NR 11:

Promocja Honorowego Krwiodawstwa

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica X Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

2 500,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków

Krótki opis projektu

Zakup materiałów promocyjnych związanych z honorowym krwiodawstwem (gadżety, ulotki, plakaty) ma na celu skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych dawców krwi oraz zwiększenie liczby osób regularnie oddających krew.

Opis projektu

Sytuacja w zakresie krwiodawstwa w Polsce uległa znaczącym zmianom w ostatnich latach. Rosnące zapotrzebowanie na krew i jej składniki, wynikające z postępu medycyny, starzenia się społeczeństwa oraz zwiększonej liczby zabiegów medycznych, wymaga ciągłych działań na rzecz pozyskiwania dawców.
Publiczna służba krwi w Polsce działa efektywnie, zapewniając stałe monitorowanie potrzeb i zasobów. Dzięki ścisłej współpracy regionalnych centrów krwiodawstwa (RCKiK) możliwe jest szybkie reagowanie na wszelkie niedobory krwi i jej składników. W przypadku braku określonej grupy krwi w jednym centrum, natychmiast uruchamiane są mechanizmy pozyskiwania jej z innych regionów.
Krew i jej składniki są niezbędne do ratowania życia i zdrowia pacjentów po wypadkach, zabiegach operacyjnych, osobom z chorobami krwi, nowotworami oraz pacjentom poddawanym chemioterapii. Należy podkreślić, że krew nie może być produkowana sztucznie, dlatego tak ważne jest regularne oddawanie krwi przez zdrowych dawców. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Sam projekt jest bardzo ważny społecznie w kontekście podniesienia świadomości mieszkańców związanej z honorowym krwiodawstwem.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Promocja Honorowego Krwiodawstwa Promocja Honorowego Krwiodawstwa 2 500,00 PLN
2 500,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Promocja Honorowego Krwiodawstwa Promocja Honorowego Krwiodawstwa 2026

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Zakup gadżetów promocyjnych w ramach projektu pn. „Promocja Honorowego Krwiodawstwa” ma na celu zwiększenia świadomości społecznej na temat krwiodawstwa i potrzeb w tym zakresie, wzmocnienie postaw prospołecznych oraz motywowanie mieszkańców i mieszkanek Krakowa do oddawania krwi.
powrót