Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XII NR 12:

Przechodzę bezpiecznie przez ulicę Mała Góra!

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica XII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

55 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: W pasie drogowym, przy istniejącym przejściu na działce nr 195/6, obr. P-57 j. ewid. Podgórze

Krótki opis projektu

Projekt przewiduje doświetlenie przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulic Mała Góra i ks. Prałata Mariana Łaczka i uczynienie go bezpieczniejszym dla pieszych.

Opis projektu

Projekt polega na budowie oświetlenia na istniejącym przejściu dla pieszych w rejonie ulic Mała Góra – Ks. Prałata Mariana Łaczka.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Ulica Mała Góra jest drogą o dużym natężeniu ruchu samochodowego z południa na północ Krakowa. Skrzyżowanie ulic Mała Góra – Ks. Prałata Mariana Łaczka jest przecięciem dróg wyjazdowych z osiedla Nowy Bieżanów i Starego Bieżanowa, co generuje dodatkowy ruch samochodowy i autobusowy. Istniejące w tym miejscu przejście dla pieszych jest licznie uczęszczane przez mieszkańców i dzieci dojeżdżające do szkół. Niestety przejście jest słabo oświetlone (lampa znajduje się kilka metrów od niego), co sprawia, że jest niebezpieczne dla pieszych. Doświetlenie przejścia pozwoli poczuć się pewniej zarówno pieszym, jak i kierowcom.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej 15 000,00 PLN
Roboty budowlane Budowa oświetlenia 40 000,00 PLN
55 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej 2026 r.
Roboty budowlane Budowa oświetlenia 2027 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja zadania przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. Doświetlenie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Mała Góra oraz Ks. Prałata Mariana Łaczka spowoduje lepsze doświetlenie jezdni oraz chodników, którymi szczególnie w godzinach szczytu porusza się duża liczba osób.
powrót