"Szlak Odkrywców" - tajemnice Wzgórz Krzesławickich
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica XVII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: MDK Fort 49
Dodatkowe lokalizacje: MDK Fort 49 Krzesławice Park Zielony Jar Dworek Jana Matejki Pomnik Poległych Dworek Badenich Zalew Zesławicki Smoczy Skwer
Krótki opis projektu
Gra terenowa z geocachingiem to podróż po Dzielnicy XVII. Celem projektu jest stworzenie innowacyjnej gry, która połączy edukację, rekreację oraz integrację mieszkańców Krakowa. Całość wydarzenia zwieńczy piknik wraz z warsztatami i koncertem.
Opis projektu
Punkty gry terenowej obejmą kluczowe miejsca m.in.:
• MDK Fort 49 Krzesławice (miejsce startowe)
• Park Zielony Jar
• Dworek Jana Matejki
• Pomnik Poległych
• Dworek Badenich
• Zbiornik retencyjny „Zesławice”
• Smoczy Skwer
Projekt wpisuje się w ideę partycypacji społecznej, angażując mieszkańców do wspólnego odkrywania i dbania o lokalne dziedzictwo. Na terenie dzielnicy XVII powstanie innowacyjny przewodnik po okolicy, która bazuje na nowoczesnych technologiach.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Głównymi celami projektu są:
Gra ma na celu aktywizację mieszkańców oraz budowanie więzi społecznych. Poprzez wspólną zabawę i rywalizację uczestnicy będą mieli okazję do integracji, a także do promowania zdrowego stylu życia.
Projekt pozwoli uczestnikom poznawać historię i przyrodę Wzgórz Krzesławickich w interaktywny sposób. Materiały informacyjne przy punktach gry dostarczą wiedzy o dziedzictwie kulturowym i ekologicznym regionu.
• Rodziny z dziećmi – możliwość wspólnej zabawy i integracji rodzinnej;
• Młodzież – rozwój umiejętności orientacji w terenie i korzystania z GPS, edukacja poprzez zabawę;
• Miłośnicy przyrody i turystyki – okazja do eksplorowania lokalnych terenów zielonych, promocja Wzgórz Krzesławickich jako atrakcyjnej destynacji;
• Seniorzy – zachęcenie do aktywności fizycznej i społecznej, wzmacnianie umiejętności orientacji w terenie;
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Koszty związane z infrastrukturą gry terenowej | • Tablice informacyjne ( druk i montaż) – 8 000 zł • Zakup skrzynek geocachingowych – 1 000 zł • Zakup notesów, monet drewnianych, naklejek – 700 zł • Grafiki i projekt mapy – 5 000 zł • Druk map (2 500 sztuk) – 3 500 zł | 18 200,00 PLN |
| Koszty organizacji finałowego wydarzenia w czerwcu | • Wynajem sprzętu (nagłośnienie, scena itp.) – 2 500 zł• Konferansjer, oprawa artystyczna – 8.000• Materiały promocyjne (plakaty, ulotki, baner) – 2 000 zł• Nagrody dla uczestników (gry, książki, pamiątki związane z tematyką gry) – 5 000 zł• Obsługa techniczna i logistyczna (koordynatorzy, sędziowie, animatorzy) – 3 500 zł | 21 000,00 PLN |
| Koszty promocji i komunikacji | • Promocja w nowych mediach (Facebook, Instagram, reklamy online) – 500 zł • Warsztaty turystyczne z geocachingiem dla mieszkańców dzielnicy – 2000 zł | 2 500,00 PLN |
| Koszty wynagrodzenia zespołu nadzorującego poprawność merytoryczną projektu | • Redaktorzy tekstów historycznych i przyrodniczych- kontrola merytoryczna materiałów informacyjnych – 3 000 zł • Przewodnicy i edukatorzy (prowadzenie gry, opieka nad punktami) – 6 000 zł | 9 000,00 PLN |
| Nagrody dla uczestników | • Workoplecaki z logo gry terenowej (100 sztuk) – 2 000 zł • Breloki i pinsy (200 sztuk) – 4 000 zł | 6 000,00 PLN |
| 56 700,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Przygotowania merytoryczne i graficzne | • Opracowanie treści do tablic informacyjnych i mapy (zespół redakcyjny, historycy, przyrodnicy). • Projektowanie graficzne mapy, tablic informacyjnych oraz innych materiałów. • Wybór lokalizacji dla punktów gry terenowej i skrzynek geocachingowych. • Przygotowanie koncepcji materiałów reklamowych. | marzec 2026 |
| Produkcja, organizacja i testowanie gry | • Druk map (2 500 sztuk). • Produkcja i montaż tablic informacyjnych w 6 lokalizacjach. • Zakup i rozmieszczenie czterech skrzynek geocachingowych. • Nagranie i montaż filmu promocyjnego. • Tworzenie wydarzenia w mediach społecznościowych, rozpoczęcie działań promocyjnych. • Testowe przejście gry terenowej z udziałem wybranej grupy uczestników. | kwiecień 2026 |
| Promocja | • Intensywna kampania promocyjna w nowych mediach (Facebook, Instagram, reklamy online). • Druk i dystrybucja materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki, banery). • Organizacja wydarzeń towarzyszących (np. spotkań informacyjnych, warsztatów dla mieszkańców). • Dystrybucja map i zapisy uczestników. | maj 2026 |
| Finałowy event: finał wielkiej gry terenowej i koncert | • Organizacja finałowego wydarzenia na terenie dzielnicy. • Wynajem sprzętu (nagłośnienie, scena). • Quizy i konkurencje towarzyszące. • Wręczenie nagród dla uczestników. • Koncert i zakończenie wydarzenia | czerwiec 2026 |