Projekt lokalny - Dzielnica VII
NR 20:
Wiata rowerowa WR-20 marki Kroll na 12 rowerów
Projekt odrzucony:
W ramach propozycji projektu wnioskodawca zaproponował montaż wiaty rowerowej na 12 rowerów, na podwórku pomiędzy blokami nr 11 i 13 przy ul. Fałata.
W celu montażu wiaty z 6 stojakami rowerowymi umożliwiającymi przypięcie 12 rowerów potrzeba powierzchni o wymiarach ok. 7 x 2.5 m.
W opinii UMK Wydziału Środowiska, Klimatu i Powietrza inwestycję należy wykonać z poszanowaniem dla rosnących w sąsiedztwie drzew oraz zapewnieniem im warunków prawidłowego wzrostu i rozwoju. Należy stosować rozwiązania służące ochronie drzew, minimalizujące wpływ na system korzeniowy.
Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie wskazuje, że w bezpośrednim sąsiedztwie proponowanej wiaty rośnie okazały jesion wyniosły, o obwodzie 268 cm, wys. 21 m, średnicy korony 14 m. Korona jest rozłożysta, szeroka, regularna. Bardzo ładny egzemplarz, brak symptomów występowania chorób i szkodników. Obliczony promień strefy progu krytycznego (PKD) wynosi 426 cm. Optymalnym rozwiązaniem jest zlokalizowanie wiaty poza obrębem tej strefy. Ze względu na szeroką koronę dość mocno zacieniającą teren, w przypadku realizacji dachu zielonego zasadne jest odsunięcie wiaty poza obrys korony.
Z uwagi na ograniczenia terenowe i istniejące zagospodarowanie, nie ma możliwości odsunięcia wiaty we wskazany powyżej sposób. Ze względu na punktowe fundamentowanie wiaty ZZM dopuszcza ewentualne zbliżenie się maksymalnie na odległość 3 m od pnia drzewa. W takim wypadku roboty należy bezwzględnie realizować pod nadzorem dendrologicznym. Jednakże również w tym przypadku dostępność terenu nie jest wystarczająca na lokalizację zaproponowanej wiaty rowerowej. Pomiędzy krawężnikiem a pniem drzewa odległość wynosi niewiele ponad 7 m, po wymaganym odsunięciu od drzewa pozostaje nam ok. 4 m, co jest wartością niewystarczającą, nawet przy założeniu skrócenia wiaty i ograniczenia ilości stojaków pod wiatą do 5 szt. (potrzebne 5.8 m).
Nie ma również możliwości zaproponowania wnioskodawcy rozwiązania zamiennego, polegającego na montażu stojaków rowerowych, ponieważ w lokalizacji zaproponowanej przez wnioskodawcę istnieją już 3 szt. stojaków, wnioskodawca zakłada ich demontaż. Obecnie stojaki umiejscowione są w sposób równoległy do żywopłotu, pod wiatą musiałyby być zamontowane prostopadle do linii żywopłotu, konieczna byłaby również likwidacja metalowej konstrukcji przy trzepaku w celu zapewnienia przejścia pomiędzy wiatą a trzepakiem.
Nie ma również możliwości lokalizacji dodatkowych stojaków na terenie podwórka z uwagi na istniejące trzepaki i konstrukcje metalowe przy trzepakach, na których demontaż nie ma zgody mieszkańców. Nadmieniamy, że ww. elementy wykorzystywane są również do przypinania rowerów.
Ponadto zgodnie z zapisami MPZP na terenie działki oznaczonej jako MW.31 obowiązuje nakaz kształtowania dachów jako płaskich, wnioskodawca zaproponował wiatę z dachem w kształcie półokrągłym, który jest zasadny z uwagi na umiejscowienie pod drzewem (umożliwia niezaleganie liści) jednak niemożliwy do realizacji.
Należy również zwrócić uwagę, że z uwagi na małą powierzchnię podwórka, przy założeniu pozostawienia zieleńca, trzepaków i metalowych konstrukcji funkcjonalność tego miejsca może zostać znacząco ograniczona, budząc sprzeciw mieszkańców i prowadząc do eskalacji sporów ( w jednym bloku znajduje się 46 lokali). Nadmieniamy, że podczas wizji w terenie powyższy problem został podniesiony przez mieszkańca. Budżet Obywatelski zdaniem jednostki powinien być narzędziem do realizowania pomysłów popieranych przez społeczność lokalną.
W związku z powyższym zadanie opiniujemy negatywnie z uwagi na § 17. 1. 4) Regulaminu Budżetu Obywatelskiego, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta.
Edycja Budżet Obywatelski 2025
Projekt lokalny - Dzielnica VII
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
19 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Podwórko pomiędzy blokami przy ul. Juliana Fałata 11 i 13.
Krótki opis projektu
Budowa wiaty rowerowej WR-20 marki Kroll na 12 rowerów usytuowana pomiędzy blokami przy ul. Juliana Fałata 11 i 13, służąca mieszkańcom tych bloków.
Opis projektu
Budowa wiaty rowerowej dla mieszkańców budynków przy ul. Juliana Fałata 11 i 13. Wiata rowerowa WR-20 marki Kroll to połączenie elementów stalowych, drewnianych oraz tworzywa. Dach i tylna ściana wypełnione są poliwęglanem komorowym a ściany boczne to deski sosnowe lakierowane. Wewnątrz zamontowany jest stojak rowerowy na 12 rowerów. Kolor elementów metalowych RAL 7040.
UZASADNIENIE PROJEKTU
W związku z dużym zapotrzebowaniem na miejsce parkowania stale zwiększającej się ilości rowerów mieszkańców bloków nr 11 i 13 przy ul. Juliana Fałata, wnioskujemy o postawienie wiaty rowerowej, która umożliwi mieszkańcom wygodne parkowanie rowerów w zadaszonym miejscu. Wiata powinna mieć możliwość dalszej rozbudowy.
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| Wiata rowerowa WR-20 |
Budowa wiaty rowerowej WR-20 marki Kroll |
19 000,00 PLN |
|
|
19 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| Wiata rowerowa WR-20 |
Budowa wiaty rowerowej WR-20 marki Kroll |
2025 |
Galeria