Projekty 2025 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 258:

Wiaty przystankowe na pętli Borek Fałęcki

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

420 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Dworzec autobusowy - Borek Fałęcki - pętla 2W6G+HJ Kraków

Krótki opis projektu

Propozycja modernizacji pętli autobusowej Borek Fałęcki poprzez ustawienie sześciu wiat przystankowych na stanowiskach odjazdowych tak aby korzystający z komunikacji zbiorowej mogli swobodnie schronić się przed trudnymi warunkami atmosferycznymi.

Opis projektu

W ramach Budżetu Obywatelskiego zgłaszam modernizację pętli autobusowej Borek Fałęcki, wykonanie sześciu wiat przystankowych na stanowiskach odjazdowych tak aby podróżni korzystający z komunikacji zbiorowej mogli swobodnie schronić się przed trudnymi warunkami atmosferycznymi (słońce, deszcz, wichura, mróz i śnieg). Aby poprawić komfort obsługi pasażerskiej w watach powinny znajdować się podświetlane rozkłady jazdy.

Jestem osobą która na co dzień korzysta z tej pętli przesiadkowej i wszelkie niedogodności są mi znane z autopsji.

Ponadto wybudowanie zadaszeń w znacznym stopniu poprawi komfort podróży osobom korzystającym z komunikacji zbiorowej. Zaznaczam, że na pętli swój przystanek początkowo/końcowy ma 18 linii autobusowych miejskich i aglomeracyjnych oraz dwie linie nocne. Dodatkowo dużą ilość podróżujących generuje bliskość placu targowego z którego korzysta wiele osób z poza Krakowa, w znacznej ilości są to osoby starsze, które preferują wygodne zakupy na placu targowym omijając zatłoczone centra handlowe. Ponadto modernizacja pętli autobusowej w taki sposób aby stała się przyjazną dla podróżnego przyciągnie więcej osób a tym samym zmniejszy ilość samochodów wjeżdżających do miasta, da to też alternatywę przy wprowadzeniu strefy czystego transportu. Przeprowadzony w 2021 remont stanowisk okazał się niedostateczny ponieważ zmodernizowano jedynie stan nawierzchni asfaltowej, wybudowano wysepki z jedną metalową nie funkcjonalną ławeczką, która latem jest nagrzana od słońca że nie można z niej skorzystać a zimą również nie można z niej korzystać ponieważ jest nie zadaszona i jak to metal przewodzi zarówno ciepło jak i zimno. Wykonana modernizacja zadbała wówczas o komfort autobusów a nie pasażerów. Była to inwestycja zapisana w budżecie dzielnicy Łagiewniki-Borek Fałęcki.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Wybudowanie zadaszeń w znacznym stopniu poprawi komfort podróży osobom korzystającym z komunikacji zbiorowej. Zaznaczam, że na pętli swój przystanek początkowo/końcowy ma 18 linii autobusowych miejskich i aglomeracyjnych oraz dwie linie nocne. Dodatkowo dużą ilość podróżujących generuje bliskość placu targowego z którego korzysta wiele osób z poza Krakowa, w znacznej ilości są to osoby starsze, które preferują wygodne zakupy na placu targowym omijając zatłoczone centra handlowe. Ponadto modernizacja pętli autobusowej w taki sposób aby stała się przyjazną dla podróżnego przyciągnie więcej osób a tym samym zmniejszy ilość samochodów wjeżdżających do miasta, da to też alternatywę przy wprowadzeniu strefy czystego transportu.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Przyłącz elektryczny Dokumentacja projektowa 40 000,00 PLN
Przyłącz elektryczny Wykonanie przyłączy 80 000,00 PLN
wiaty przystankowe zakup i montaż wiat (6szt). 300 000,00 PLN
420 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wiaty przystankowe Zakup i montaż (6szt) 2026
Przyłącz elektryczny Dokumentacja projektowa 2026
Przyłącz elektryczny Wykonanie przyłączy 2027

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Wybudowanie zadaszeń w znacznym stopniu poprawi komfort podróży osobom korzystającym z komunikacji zbiorowej. Ponadto modernizacja pętli autobusowej w taki sposób aby stała się przyjazną dla podróżnego przyciągnie więcej osób a tym samym zmniejszy ilość samochodów wjeżdżających do miasta, da to też alternatywę przy wprowadzeniu strefy czystego transportu.
powrót