Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski NR 254:

TAK DLA PRZEJEZDNEJ DŁUGIEJ (bez szkody dla mieszkańców SM)

Projekt odrzucony: Wnioskodawca w ramach ww. projektu budżetu obywatelskiego wskazał do realizacji zmiany w organizacji ruchu na ul. Długiej polegające na likwidacji miejsc zastrzeżonych jak również miejsc „do za i wyładunku”. Nabycie płatnego miejsca zastrzeżonego odbywa się na podstawie i zgodnie z uchwałą LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22.11.2017r. Zgodnie z załącznikiem nr 2 niniejszej uchwały pkt. 4.1. Dla prowadzących działalności gospodarczą z siedzibą w strefie płatnego parkowania wprowadza się możliwość nabycia zastrzeżonego stanowiska postojowego (koperty), w celu korzystania na prawach wyłączności. Warunkiem korzystania z zastrzeżonego stanowiska postojowego na prawach wyłączności jest uprzednie wyrażenie zgody i wyznaczenie koperty przez zarządzającego ruchem w trybie przewidzianym w art. 13b ust. 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1440 z późn. zm.) i uiszczenie opłaty, o której mowa w ppkt. 4.1. W chwili obecnej na ul. Długiej funkcjonują jedynie dwa miejsca zastrzeżone, które służą do obsługi firmy Loft Affair Sp. z o.o. Likwidacja stanowisk zastrzeżonych ze względu na wydane terminowe zgody jest niemożliwa pod względem formalnym. W kwestii likwidacji stanowisk na potrzeby dostaw z pozyskanej opinii Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK będącego organem zarządzającym ruchem na ul. Długiej wynika, że z uwagi na fakt obowiązywania Strefy Płatnego Parkowania, zarządzający ruchem – biorąc pod uwagę potrzeby wszystkich użytkowników – powinien je uwzględniać. W związku z tym GK negatywnie zaopiniował likwidację miejsc postojowych na potrzeby dostaw. Zgodnie z §17 ust. 1 Regulaminu BO pkt 4 nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta natomiast zgodnie z pkt 6 nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności. W związku z powyższym wniosek opiniuje się negatywnie w całości.

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

25 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Prywatne miejsca parkingowe oraz połowa miejsc do za i wyładunku wzdłuż ulicy Długiej, objęte Strefą Ograniczonego Ruchu w rejonie Starego Miasta (tj. wszystkie pomiędzy ulicą Basztową oraz św. Filipa i -dalej- pomiędzy ulicą Słowiańską a ulicą Szlak)

Krótki opis projektu

Projekt zakłada likwidację *prywatnych* miejsc postojowych, zlokalizowanych na ulicy Długiej (należących do hoteli), aby ustąpić miejsca mieszkańcom strefy A3, którzy są gwarantem prawidłowego parkowania równoległego w ciągu tej ulicy.

Opis projektu

W miejscu prywatnych miejsc parkingowych, których opłata wynosi jedyne 1500 zł miesięcznie za jedno stanowisko oraz w połowie (tj. 50% aktualnych stanowisk) miejsc postojowych do za i wyładunku, gdzie możliwy postój jest dozwolony tylko do 20 min, projekt przewiduje wyznaczenie zwyczajnych (tzn. dla abonamentów strefy A3 oraz innych pojazdów uprawnionych do wjazdu w Strefę Ograniczonego Ruchu) miejsc parkingowych, poprzez zlikwidowanie ww. stanowisk w tzw. "kopercie".

Powyższe miejsca parkingowe znajdują się pod poniższym adresami:
ul. Długa 12 - miejsce do za i wyładunku (zdj. nr 1)
ul. Długa 20 - prywatne miejsce parkingowe (zdj. nr 2)
ul. Długa 22 - prywatne miejsce parkingowe (zdj. nr 2)
ul. Długa 51 - miejsce do za i wyładunku (zdj. nr 3)
ul. Długa 59 - koperta bez oznakowania (zdj. nr 4)
 

Powyższa likwidacja miejsc postojowych w zamian za parking dla mieszkańców przyczyni się do znacznego obniżenia przypadków zatrzymania ruchu na ul. Długiej, jeśli pieczę nad poprawnym (zgodnym ze sztuką jazdy) parkowaniem równoległym powierzy się mieszkańcom uprawnionym do wjazdu w strefę, aniżeli osobom przyjezdnym, niemającym świadomości o odległości parkingu od jezdni i bliskości szyn tramwajowych, oraz skrajni znajdującego się na nich taboru

UZASADNIENIE PROJEKTU

Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, którzy stanowią najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problemem tamowania ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnej konsekwencji.

Najważniejsi powinni być mieszkańcy. My tu na Długiej mieszkamy i żyjemy. Tymczasem Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto” sa dyskryminowani. Zamiast kontroli kto wjeżdża mamy odpowiedzialność zbiorową. Odbiera się miejsca do parkowania...

Mieszkańcy ulicy Długiej
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Likwidacja miejsc parkingowych Zniesienie aktualnie obowiązującego oznakowanie pionowego (usunięcie znaków) i poziomego (zmazanie koperty) 20 000,00 PLN
Realizacja projektu Sporządzenie wymaganej dokumentacji, uzyskanie zgód włączenie niniejszych miejsc parkingowych w poczet parkingu dostępnego dla abonentów strefy A3 5 000,00 PLN
25 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Sporządzenie wymaganej dokumentacji, uzyskanie zgód 2025
Realizacja Zniesienie aktualnie obowiązującego oznakowanie pionowego (usunięcie znaków) i poziomego (zmazanie koperty), włączenie niniejszych miejsc parkingowych w poczet parkingu dostępnego dla abonentów strefy A3 2026

Galeria

powrót