Złoty Kurs - Autobus do Serca Osiedla
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica XV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Wawelska, os. Złotego Wieku
Krótki opis projektu
Projekt polega na stworzeniu czterech dodatkowych przystanków w ciągu ulic Wawelskiej i Nagłowickiej w głębi osiedla Złotego Wieku pomiędzy przystankami "Mistrzejowice" i "Miśnieńska" według wskazań jednostki miejskiej. Lokalizacja pierwszych 2 przystanków zaplanowana jest na wysokości wyjazdu z bloku przy ul. Wawelskiej 29 a wjazdem na teren Szkoły Podstawowej nr 77 w Krakowie. Druga para przystanków przewidziana jest na wysokości sklepu Biedronka a Szkoły Podstawowej nr 85 w Krakowie.
Opis projektu
Projekt polega na stworzeniu dodatkowych przystanków w ciągu ulic Wawelskiej i Nagłowickiej w głębi osiedla Złotego Wieku pomiędzy przystankami "Mistrzejowice" i "Miśnieńska" według wskazań jednostki miejskiej odnośnie dokładnej lokalizacji. Celem przedsięwzięcia jest poprawa dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców osiedla oraz zwiększenie komfortu podróży. Realizacja projektu utworzenia dodatkowych przystanków w osiedlu Złotego Wieku przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców, zwiększenia dostępności komunikacyjnej oraz integracji z miejskim systemem transportowym. Działania te będą miały pozytywny wpływ na środowisko i przyczynią się do zrównoważonego rozwoju miasta.
Zadanie inwestycyjne będzie polegało na: wyznaczeniu przystanku na jezdni, budowie peronów przystankowych wraz z wiatami na terenach zielonych pomiędzy jezdnią a istniejącym chodnikiem, zamianą progów liniowych na progi wyspowe, wprowadzeniem zakazu zatrzymywania się poza wyznaczonymi miejscami (zatokami przystankowymi), wycinką drzew celem utworzenia miejsca dla peronów przystankowych.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cele projektu
Zwiększenie dostępności transportu publicznego:
Umożliwienie mieszkańcom osiedla Złotego Wieku łatwiejszego dostępu do transportu publicznego.
Minimalizacja odległości do najbliższego przystanku, co ułatwi codzienne dojazdy do pracy, szkoły oraz na zakupy.
Poprawa jakości życia mieszkańców:
Stworzenie warunków do korzystania z komunikacji publicznej, co może przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów na drogach i poprawy jakości powietrza.
Zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców dzięki poprawie infrastruktury komunikacyjnej.
Integracja z istniejącą siecią transportową:
Umożliwienie lepszego połączenia z innymi liniami autobusowymi oraz z systemem komunikacji miejskiej.
Wspieranie zrównoważonego rozwoju transportu w mieście poprzez integrację różnych środków transportu.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Dokumentacja projektowa | Opracowanie dokumentacji projektowej. | 80 000,00 PLN |
| Realizacja | Realizacja | 554 000,00 PLN |
| 634 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Dokumentacja projektowa | Opracowanie dokumentacji projektowej | 2026 r. |
| Realizacja | Realizacja | 2027 r. |