Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica III NR 38:

Akademia Gier - Zagraj z Nami! Gry planszowe dla każdego.

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica III Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

117 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 64 im.Tadeusza Kościuszki, ul. Sadzawki 1 w Krakowie

Krótki opis projektu

Akademia Gier to cykliczne spotkania, podczas których każdy rozwija logiczne myślenie, strategię i współpracę, grając w gry planszowe i karciane. To doskonała okazja do integracji, nauki przez zabawę i zdrową rywalizację w przyjaznej atmosferze.

Opis projektu

Projekt zakłada organizację cotygodniowych spotkań podczas których mieszkańcy (dzieci, młodzież oraz dorośli) będą mogli spotkać się i zagrać w różnego rodzaju gry logiczne, planszowe, karciane, sprawnościowe. Projekt przewiduje bezpłatne uczestnictwa w spotkaniach, które posłużą pogłębianiu wiedzy, stanowią idealny sposób na rozwój kreatywności i poszerzanie zainteresowań mieszkańców Dzielnicy III Prądnik Czerwony. 

Po rozeznaniu potrzeb mieszkańców zostaną zakupione różnego rodzaju gry planszowe, logiczne, sprawnościowe i karciane.  
Rozeznanie potrzeb gier dla mieszkańców nastąpi za pomocą portali społecznościowych. 
Rekrutacja uczestników będzie odbywała się na podstawie specjalnych formularzy udostępnionych za pośrednictwem social mediów. Zostanie założony dedykowany projektowi osoby profil na portalach społecznościowych, gdzie zostanie rozpowszechniony projekt jak również będzie prezentowana oferta projektu, informację na temat realizacji projektu oraz kontakt do koordynatora.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt ma na celu organizację spotkań pod dzięki którym mieszkańcy będą mogli się spotkać i zagrać w różnego rodzaju gry.  Proponowane zajęcia posłużą do pogłębiania relacji i ciągły rozwój oraz aktywność dopasowana do potrzeb mieszkańców.  Planowane zajęcia posłużą zgłębianiu wiedzy, stanowią idealny sposób na rozwój kreatywności i poszerzanie zainteresowań. 

Gry planszowe to doskonałe narzędzie edukacyjne, które łączy naukę z zabawą. Rozwijają one umiejętności poznawcze, wzmacniają kompetencje społeczne i motywują do nauki. Kluczowe jest stworzenie przyjaznego środowiska do nauki przez zabawę. Warto zaplanować regularne sesje gry, na przykład "Wieczór Gier" raz w tygodniu. Angażowanie całej społeczności lokalnej w grę nie tylko wzmacnia więzi, ale też pokazuje dzieciom i młodzieży, że nauka może być przyjemnym, wspólnym doświadczeniem.

 

 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Zakup gier Zakup gier planszowych, karcianych, logicznych i sprawnościowych po wcześniejszym rozeznaniu potrzeb mieszkańców 10 000,00 PLN
Koszty eksploatacyjne związane z utrzymaniem pomieszczeń Koszty związane z eksploatacją pomieszczeń, przygotowanie sal, prace porządkowe, koszty mediów itp.3h x 200 spotkań x 50 tygodni 20 000,00 PLN
Zatrudnienie koordynatora Zatrudnienie koordynatora projektu 12 miesięcy x 2 500,00 zł 30 000,00 PLN
Zatrudnienie animatorów do prowadzania zajęć Zatrudnienie animatorów do prowadzenia zajęć 2 animatorzy x 3h x 100,00 zł x 50 tygodni 30 000,00 PLN
Zakup wody i drobnych przekąsek, herbaty, kawy na spotkania Zakup wody i drobnych przekąsek, herbaty, kawy itp. 8 000,00 PLN
Zakup materiałów biurowych Zakup materiałów biurowych i innych do prowadzenia zajęć 2 000,00 PLN
Promocja projektu Działania promocyjne projektu: druk ulotek i plakatów 2 000,00 PLN
Organizacja turnieju oraz uroczystego zakończenia projektu Uroczyste zakończenie projektu: zorganizowanie turnieju i wyłonienie zwycięzców w poszczególnych grach (m.in. zakup medali, nagród, upominków, przekąsek, wody) 15 000,00 PLN
117 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wybór wykonawcy zgodnie z zasadą finansów publicznych Wyłonienie wykonawcy I kwartał 2026
Promocja wydarzenia Działąnia promocyjne:druk ulotek i plakatów I kwartał 2026
Realizacja zadania Przeprowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem I - IV kwartał 2026
Zakończenie i rozliczenie projektu Organizacja uroczystego zakończenia projektu, rozliczenie projektu IV kwartał 2026

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt skierowany jest do dzieci, młodzieży i wszystkich mieszkańców dzielnicy III Prądnik Czerwony. Spotkania mieszkańców zachęcają do wspólnego i aktywnego spędzenia czasu. Zajęcia będą poszerzać zainteresowania uczestników oraz pobudzą kreatywność wymagając od graczy twórczego myślenia. Dzieci, młodzież oraz dorośli w przyjemny sposób będą przyswajać nową wiedzę i umiejętności. Wspólne granie to również świetna okazja do budowania relacji rodzinnych i społecznych, co sprawia, że proces edukacyjny staje się wielowymiarowym doświadczeniem.
powrót