Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica I NR 31:

Miejsca parkingowe dla abonentów strefy A3 z osiedla Kleparz

Projekt odrzucony: Wnioskodawca w ramach projektu budżetu obywatelskiego wskazał wyznaczenie 20 nowych miejsc parkingowych w rejonie podstrefy A3. Wskazane lokalizacje dodatkowych miejsc postojowych znajdują się w sąsiedztwie bram wjazdowych, zjazdów i wyjazdów, istniejących mijanek, zbyt bliskiej odległości od skrzyżowań (Ustawa o Ruchu Drogowym), bądź są to miejsca gdzie już wyznaczone są miejsca parkingowe albo miejsca dla osób z niepełnosprawnością (Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych). Konieczne jest również zachowanie wymaganej szerokości ciągu pieszego oraz jezdni manewrowej (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24.06.2022r w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, Zarządzenie nr 3188/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9.11.2021r. w sprawie przyjęcia „Standardów Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa”). Zgodnie z §17 ust. 1 Regulaminu BO pkt 4 nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta natomiast zgodnie z pkt 6 nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności. Dodatkowo według Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury dotyczących ilość miejsc postojowych w rejonie ulic wskazanych we wniosku jest ściśle związana z infrastrukturą techniczną, a te które są w stanie istniejącym zostały wyznaczone w takim zakresie na ile ona pozwalała. Z uwagi na powyższe nie ma możliwości wyznaczenia innych dodatkowych miejsc postojowych. Wniosek opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica I Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

15 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: (tj. obręb zamykający się w ulicach: Długa, Pędzichów, Szlak, Krowoderska, św. Filipa, Kolberga, Krótka, Basztowa

Dodatkowe lokalizacje: Długa Krowoderska Pędzichów Szlak Helclów Krzywa Krótka Basztowa Kolberga

Krótki opis projektu

Projekt zakłada wyznaczenie 20 nowych miejsc parkingowych w rejonie podstrefy A3, który jest ostatnio najbardziej narażony na ich utratę w jednostce urbanistycznej (obrębie) Kleparz, należącej do Dzielnicy I "Stare Miasto"

Opis projektu

Projekt ma na celu wyznaczenie 20 stanowisk parkingowych w obrębie wskazanym w podtytule projektu z uwzględnieniem możliwości infrastrukturalnych, architektury ulic oraz obowiązujących przepisów w tym zakresie.

Miejsca parkingowe będą wyznaczone w toku ustaleń z mieszkańcami, poprzez przeprowadzone konsultacje społeczne w przedmiotowej sprawie.

 
Jedynym warunkiem bezwględnym wyznaczonych miejsc parkingowych jest to, aby na każdej z ulic znalazły się przynajmniej dwa miejsca parkingowe z podanej puli 20 (za wyjątkiem ulicy Krzywej oraz ulicy Krótkiej, gdzie przewiduje się po min. 1 miejscu).
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, stanowiąc najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problem tamowanie ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnych konsekwencji.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wyznaczenie miejsc parkingowych Wyznaczenie 20 miejsc parkingowych - znaki poziome (malowanie linii) oraz znaki pionowe (wprowadzenie dodatkowego oznakowania dot. parkingu) 14 000,00 PLN
Uprzednie przeprowadzenie konsultacji społecznych w tym zakresie 1 000,00 PLN
15 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie wszystkich dokumentów, uzyskanie zgód 2025
Konsultacje społeczne 2026
Realizacja Wyznaczenie parkingu (w terenie) 2026
powrót