Patrole Straży Miejskiej na Długiej
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica I Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ulica Długa - od Basztowej do Krzywej oraz od św. Filipa do Basztowej; od Słowiańskiej do Długiej i w przeciwną stronę
Krótki opis projektu
Celem projektu jest wprowadzenie regularnych kontroli wjazdu do Strefy Ograniczonego Ruchu w rejonie ulicy Długiej, aby przeciwdziałać nieuprawnionemu wjazdu w SOR, a w konsekwencji nieuprawnionego zaparkowania w SPP i późniejszej blokady ulicy.
Opis projektu
Projekt zakłada wprowadzenie stałych kontroli wjazdu w Strefę Ograniczonego Ruchu, obejmującą część rejonu urbanistycznego Starego Miasta, jakim jest Kleparz, ze szczególnym uwzględnieniem ulicy Długiej, na której notorycznie dochodzi do tamowania ruchu tramwajowego poprzez źle zaparkowane samochody, które są nieuprawnione do wjazdu w strefę. Regularne patrole Straży Miejskiej przeciwdziałałyby temu negatywnemu dla obydwu stron zjawisku - z jednej strony dla podróżujących komunikacją miejską a z drugiej dla mieszkańców ścisłego centrum miasta.
- wystawienie patroli Straży Miejskiej w formie pieszej lub zmotoryzowanej
- zakup sprzętu możliwego do szybkiego i przejrzystego identyfikowania pojazdu (biorąc pod uwagę rozbieżność możliwej identyfikacji na wjazdówki fizyczne (tj. plakieta za szybą) oraz uprawnienia wirtualne (w systemie teleinformatycznym), przy tablicach rejestracyjnych, które są niejednokrotnie znakowane spoza M. Krakowa (tzn. nie KR(...), KK(...).
UZASADNIENIE PROJEKTU
Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, którzy stanowią najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problem tamowania ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnej konsekwencji.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Patrole Straży Miejskiej | 5 000,00 PLN | |
Kampania dot. poprawnego parkowania równoległego oraz pojazdów uprawnionych do wjazdu w strefę | 3 000,00 PLN | |
Zakup koniecznego sprzętu do szybkiej i sprawnej identyfikacji pojazdów uprawnwionych do wjazdu w strefę | 5 000,00 PLN | |
13 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Projekt | 2025 | |
Realizacja | 2026 |