Miejsca parkingowe na Długiej dla mieszkańców
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica I Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Odcinek ulicy Długiej - pomiędzy ulicą Filipa a skrzyżowaniem ulic Słowiańskiej Długiej oraz Pędzichowa
Krótki opis projektu
Projekt zakłada likwidację niewykorzystywanych stojaków rowerowych z zakrętu pomiędzy ulicą Słowiańską a ulicą św. Filipa, a następnie wyznaczenie w ich miejscu miejsc parkingowych wyłącznie dla abonentów podstrefy A3 SPP.
Opis projektu
Założoną realizacją zadania projektowego jest likwidacja stojaków rowerowych w zatoce parkingowej, gdzie niegdyś były zlokalizowane miejsca parkingowe. Te zlikwidowano, a w ich miejscu zainstalowano stację rowerowo-hulajnogową. Użytkowanie tego miejsca jest niepraktykowane przez rowerzystów oraz użytkowników elektrycznych jednośladów z powodu niskiego usytuowania zatoki parkingowej i wysokiego krawężnika, rozdzielającego granicę pomiędzy poziomem chodnika oraz ulicy.
To miejsce nie cieszy się obecnością również przez niekomfortowe miejsce na korzystanie ze stojaków rowerowych ze względu na bliską odległość ulicy z ruchem samochodowym i tramwajowym oraz bardzo duże oraz rozproszone nagromadzenie stojaków rowerowych oraz stacji na hulajnogi wokół tego miejsca (w promieniu kilku metrów).
UZASADNIENIE PROJEKTU
Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, którzy stanowią najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problemem tamowania ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnej konsekwencji. Najważniejsi powinni być mieszkańcy. Tymczasem ci sami mieszkańcy Dzielnicy I "Stare Miasto" są dyskryminowanie, gdyż odbiera im się miejsca do parkowania.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Likwidacja stojaków rowerowych | Usunięcie całej infrastruktury poprzez demontaż tradycyjnych stojaków rowerowych w kształcie litery "U", słupków w skrajni jezdni i zatoki parkingowej oraz zmazanie stacji rowerowo-hulajnogowej | 1 500,00 PLN |
Wyznaczenie miejsc parkingowych oraz wprowadzenie znaku zakazu parkowania z wyjątkiem abonentów A3 | Wprowadzenie oznakowanie pionowego (znaku zakazu zatrzymywania [B-36] z wyłączeniem mieszkańców - abonentów podstrefy A3 SPP), oraz oznakowania poziomego (namalowanie linii i montaż separatorów) | 1 000,00 PLN |
2 500,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Projekt | Uzyskanie odpowiednich zgód, sporządzenie wymaganej dokumentacji | 2025 |
Realizacja | Likwidacja stojaków rowerowych, wyznaczenie miejsc parkingowych oraz wprowadzenie znaku zakazu parkowania z wyjątkiem abonentów A3 | 2026 |