Projekty 2025 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 249:

Przejezdna Długa - skuteczne rozwiązanie

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

324 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Obszar projektu obejmuje ulicę Długą, która jest objęta Strefą Ograniczonego Ruchu (tj. Basztowa->Krzywa, św. Filipa->Basztowa oraz Słowiańska->Szlak i w drugą stronę)

Krótki opis projektu

Projekt zakłada wprowadzenie skutecznych rozwiązań na zatrzymania tramwajów, spowodowanych niepoprawnym parkowaniem równoległym, w ciągu ulicy Długiej bez konieczności likwidacji miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy

Opis projektu

  • Wprowadzenie dodatkowych kontroli Staży Miejskiej lub Policji, tak aby przez pewien okres czasu pojawiły się tam codziennie.
  • Montaż kamer, które weryfikowałyby wjazd pojazdów do wjazdu w Strefę Ograniczonego Ruchu. Lokalizacje nowych kamer: skrzyżowania Długa – Szlak, Długa – Słowiańska, Długa – Krzywa.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, stanowiąc najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problemem tamowania ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnych konsekwencji, w postaci likwidowania miejsc parkingowych, za które opłacają roczną stawkę abonamentową. Najważniejsi powinni być mieszkańcy. Tymczasem mieszkańcy Dzielnicy I "Stare Miasto" są dyskryminowani - odbiera się im miejsca do parkowania.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Patrole Straży Miejskiej (Realizator Straż Miejska) 30 dodatkowych ośmiogodzinnych dwuosobowych patroli funkcjonariuszy SM (30 x 1 800 zł) 54 000,00 PLN
Kamery i kanalizacja techniczna (Realizator ZDMK) Zakup 3 szt. kamer oraz wykonanie nowych odcinków kanalizacji światłowodowej 270 000,00 PLN
324 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Patrole Straży Miejskiej (Realizator Straż Miejska) 30 dodatkowych ośmiogodzinnych dwuosobowych patroli funkcjonariuszy SM 2026
Zakup i montaż kamer (Realizator ZDMK) Realizacja zadania w terenie 2026

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Zakup i montaż kamer oraz dodatkowe kontrole Straży Miejskiej przyczynią się do skuteczniejszego weryfikowania a w konsekwencji do zmniejszenia wjazdu pojazdów bez wymaganych uprawnień do wyznaczonych stref ograniczonego ruchu w tym na ul. Długą, co pozwoli znacznie wyeliminować problem nieprawidłowo zaparkowanych samochodów blokujących torowisko i powodujących zatrzymania tramwajów. Dodatkowo realizacja zadania pozytywnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.
powrót