Przejezdna Długa - skuteczne rozwiązanie
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Obszar projektu obejmuje ulicę Długą, która jest objęta Strefą Ograniczonego Ruchu (tj. Basztowa->Krzywa, św. Filipa->Basztowa oraz Słowiańska->Szlak i w drugą stronę)
Krótki opis projektu
Projekt zakłada wprowadzenie skutecznych rozwiązań na zatrzymania tramwajów, spowodowanych niepoprawnym parkowaniem równoległym, w ciągu ulicy Długiej bez konieczności likwidacji miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy
Opis projektu
- Wprowadzenie dodatkowych kontroli Staży Miejskiej lub Policji, tak aby przez pewien okres czasu pojawiły się tam codziennie.
- Montaż kamer, które weryfikowałyby wjazd pojazdów do wjazdu w Strefę Ograniczonego Ruchu. Lokalizacje nowych kamer: skrzyżowania Długa – Szlak, Długa – Słowiańska, Długa – Krzywa.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Mieszkańcy Dzielnicy I „Stare Miasto”, których obejmuje podstrefa A3 SPP (Strefy Płatnego Parkowania) na co dzień borykają się z problemem braku miejsc parkingowych. Te będące pod stałym ostrzałem osób nieuprawnionych do wjazdu w SOR (Strefę Ograniczonego Ruchu) są przepełnione i niedostępne dla właściwych abonentów, stanowiąc najczęstszą liczbę wyjątków spośród wskazanych w katalogu zamkniętym pojazdów wyłączonych spod działania zakazu ruchu (B-1). Spośród różnych grup społecznych, których pojazdy poruszają się w obrębie podstrefy A3 SPP mieszkańcy Starego Miasta korzystają z nich najczęściej, a odpowiedzią na zadany im problem (za małej ilości miejsc parkingowych) jest kolejna likwidacja stanowisk do parkowania pod różnych pretekstem – niejednokrotnie jest to wynikiem przepisów (jak np. odległości od przejść dla pieszych) albo problemem tamowania ruchu na ul. Długiej przez źle zaparkowany pojazd, za co mieszkańcy nie powinni ponosić żadnych konsekwencji, w postaci likwidowania miejsc parkingowych, za które opłacają roczną stawkę abonamentową. Najważniejsi powinni być mieszkańcy. Tymczasem mieszkańcy Dzielnicy I "Stare Miasto" są dyskryminowani - odbiera się im miejsca do parkowania.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Patrole Straży Miejskiej (Realizator Straż Miejska) | 30 dodatkowych ośmiogodzinnych dwuosobowych patroli funkcjonariuszy SM (30 x 1 800 zł) | 54 000,00 PLN |
Kamery i kanalizacja techniczna (Realizator ZDMK) | Zakup 3 szt. kamer oraz wykonanie nowych odcinków kanalizacji światłowodowej | 270 000,00 PLN |
324 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Patrole Straży Miejskiej (Realizator Straż Miejska) | 30 dodatkowych ośmiogodzinnych dwuosobowych patroli funkcjonariuszy SM | 2026 |
Zakup i montaż kamer (Realizator ZDMK) | Realizacja zadania w terenie | 2026 |