Projekt ogólnomiejski
NR 185:
Zróbmy sobie ładny most
Projekt odrzucony:
Propozycja zadania zakłada przywrócenie przęseł nośnych, które istniały na moście od czasu jego wybudowania do czasu jego remontu (w 1971 r.)
Należy podkreślić, że dodanie do istniejącego mostu elementów upodabniających go do dawnej formy mostu Krakusa jest niewykonalne pod względem konstrukcyjnym i architektonicznym.
Powrót do dawnego mostu Krakusa wiązałby się ze zburzeniem istniejącego, zaprojektowaniem i wybudowaniem całkowicie nowego mostu – koszt takiego zadania to ok. 250 mln zł.
Termin opracowania dokumentacji projektowej to min. ~4,5-5 lat, a realizacja 2,5-3 lat.
Dodatkowo, w chwili obecnej Zarząd Dróg Miasta Krakowa prowadzi zadanie p.n.: „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Starowiślnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w ramach zadania Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
W ramach w/w zadania zostanie przeprowadzony remont mostu Powstańców Śląskich,
który obejmować będzie wymianę nawierzchni jezdni, chodników oraz torowiska, naprawę stalowej powłoki konstrukcji nośnej w miejscach perforacji, wymianę izolacji, przebudowę ścianki zaplecznej na przyczółku od strony Kazimierza, wymianę dylatacji, renowację powłoki antykorozyjnej na poręczach stalowych, wymianę słupów oświetleniowo- trakcyjnych oraz remont schodów prowadzących z bulwarów na płytę mostu z montażem balustrad.
Edycja Budżet Obywatelski 2025
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
2 000 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: most Powstańców Śląskich
Krótki opis projektu
Przywróćmy charakter mostowi Powstańców Śląskich (łączy ul. Starowiślną z ul. Na Zjeździe). Most ten miał przęsła nośne z wystrojem, które nadawały mu charakteru mostów z epoki końca XIX w. Most utracił je w 1971 r. i wygląda jak zwykła kładka.
Opis projektu
Projekt zakłada przywrócenie przęseł nośnych, które istniały na moście od czasu jego wybudowania do czasu jego remontu. W 1971 r. most poszerzono a dwóch do czterech jezdni, ale przy tej okazji jego stalowe przęsła wiszące zostały usunięte i zezłomowane. Odtąd most stracił większość ze swojego dawnego uroku. Ten wystrój - z dostosowaniem do obecnej szerokości mostu - należy wykonać. Być może przy okazji zbliżającego się remontu.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Naprawa błędu władz z lat 70. XX w. i zniszczenia zabytku techniki komunikacyjnej.
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| projekt |
przygotowanie projektu |
100 000,00 PLN |
| realizacja |
realizacja |
1 900 000,00 PLN |
|
|
2 000 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| przygotowania |
projekt, pozyskanie zgód |
2026 |
| realizacja |
realizacja |
2027 |
Galeria