Projekty 2025 rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski NR 185:

Zróbmy sobie ładny most

Projekt odrzucony: Propozycja zadania zakłada przywrócenie przęseł nośnych, które istniały na moście od czasu jego wybudowania do czasu jego remontu (w 1971 r.) Należy podkreślić, że dodanie do istniejącego mostu elementów upodabniających go do dawnej formy mostu Krakusa jest niewykonalne pod względem konstrukcyjnym i architektonicznym. Powrót do dawnego mostu Krakusa wiązałby się ze zburzeniem istniejącego, zaprojektowaniem i wybudowaniem całkowicie nowego mostu – koszt takiego zadania to ok. 250 mln zł. Termin opracowania dokumentacji projektowej to min. ~4,5-5 lat, a realizacja 2,5-3 lat. Dodatkowo, w chwili obecnej Zarząd Dróg Miasta Krakowa prowadzi zadanie p.n.: „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Starowiślnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w ramach zadania Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W ramach w/w zadania zostanie przeprowadzony remont mostu Powstańców Śląskich, który obejmować będzie wymianę nawierzchni jezdni, chodników oraz torowiska, naprawę stalowej powłoki konstrukcji nośnej w miejscach perforacji, wymianę izolacji, przebudowę ścianki zaplecznej na przyczółku od strony Kazimierza, wymianę dylatacji, renowację powłoki antykorozyjnej na poręczach stalowych, wymianę słupów oświetleniowo- trakcyjnych oraz remont schodów prowadzących z bulwarów na płytę mostu z montażem balustrad.

Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

2 000 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: most Powstańców Śląskich

Krótki opis projektu

Przywróćmy charakter mostowi Powstańców Śląskich (łączy ul. Starowiślną z ul. Na Zjeździe). Most ten miał przęsła nośne z wystrojem, które nadawały mu charakteru mostów z epoki końca XIX w. Most utracił je w 1971 r. i wygląda jak zwykła kładka.

Opis projektu

Projekt zakłada przywrócenie przęseł nośnych, które istniały na moście od czasu jego wybudowania do czasu jego remontu. W 1971 r. most poszerzono a dwóch do czterech jezdni, ale przy tej okazji jego stalowe przęsła wiszące zostały usunięte i zezłomowane. Odtąd most stracił większość ze swojego dawnego uroku. Ten wystrój - z dostosowaniem do obecnej szerokości mostu - należy wykonać. Być może przy okazji zbliżającego się remontu.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Naprawa błędu władz z lat 70. XX w. i zniszczenia zabytku techniki komunikacyjnej.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
projekt przygotowanie projektu 100 000,00 PLN
realizacja realizacja 1 900 000,00 PLN
2 000 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
przygotowania projekt, pozyskanie zgód 2026
realizacja realizacja 2027

Galeria

powrót