Projekt lokalny - Dzielnica XVIII
NR 64:
Psia Kupa Wstydu dla Właściciela
Projekt odrzucony:
Podstawę odrzucenia stanowią:
1) § 17 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które, w przypadku projektów, których szacunkowy koszt realizacji przekracza 20 tys. zł, po realizacji generowałyby roczne koszty utrzymania wyższe niż 20 % wartości projektu.
Ad. 1. Całkowity koszt projektu wynosi 182 105,00 zł, natomiast roczne koszty utrzymania projektu wynoszą 74 805,00 zł. Wobec powyższego, roczne koszty utrzymania projektu stanowią 41,08% wartości projektu, co przekracza regulaminowe 20%.
2) § 17 ust. 1 pkt 4 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta”;
Ad. 2. Zgodnie z art. 31 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr LXXXIII/2359/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków: „utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do: niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta, poprzez umieszczanie ich w przeznaczonych do tego celu koszach, a w przypadku ich braku w koszach ulicznych lub w pojemnikach na terenie nieruchomości przeznaczonych na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. ” W obszarze będącym przedmiotem projektu obecnie rozmieszczonych jest około 100 sztuk koszy ulicznych (ilość nie obejmuje koszy w Parku Ratuszowym), w których można umieszczać psie odchody. Zdaniem Wydziału jest to ilość wystarczająca.
3) § 10 ust. 1 pkt 6 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w którym ustala się, że zakres informacji niezbędnych do złożenia projektu powinien zawierać miejsce jego realizacji.
Ad. 3. Wnioskodawca nie uzupełnił w określonym terminie propozycji lokalizacji ustawienia wszystkich 50 koszy oraz wszystkich 30 tablic edukacyjnych.
Edycja Budżet Obywatelski 2025
Projekt lokalny - Dzielnica XVIII
- dotyczy całego obszaru
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
182 100,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Nowa huta
Krótki opis projektu
Projekt zakłada montaż nowych koszy na psie odchody oraz tablic edukacyjnych w kluczowych punktach Nowej Huty. Celem jest zwiększenie świadomości właścicieli psów i poprawa czystości na osiedlach.
Opis projektu
W Nowej Hucie wciąż występuje problem pozostawiania psich odchodów na chodnikach, trawnikach i w miejscach rekreacji. Projekt przewiduje:
Montaż nowych koszy na psie odchody,
Instalację dyspenserów z bezpłatnymi workami na odchody,
Umieszczenie tablic edukacyjnych przypominających o obowiązku sprzątania po psie,
Przeprowadzenie kampanii informacyjnej w mediach społecznościowych i na tablicach osiedlowych.
Lokalizacje:
Park Ratuszowy,
Aleja Róż,
Osiedle Szkolne,
Osiedle Centrum B,
Osiedle Na Skarpie,
UZASADNIENIE PROJEKTU
Czyste i zadbane otoczenie to priorytet dla mieszkańców. Dzięki montażowi koszy i tablic edukacyjnych zwiększy się świadomość właścicieli psów i poprawi komfort użytkowania przestrzeni miejskiej. Mniej psich odchodów to również większe bezpieczeństwo sanitarne i estetyka terenów zielonych.
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| Zakup i montaż 50 koszy na psie odchody |
Zakup i montaż 50 koszy na psie odchody |
60 000,00 PLN |
| Zakup i montaż 30 tablic edukacyjnych |
Zakup i montaż 30 tablic edukacyjnych |
12 300,00 PLN |
| Zakup i montaż 20 dyspenserów z workami |
Zakup i montaż 20 dyspenserów z workami |
25 000,00 PLN |
| Kampania informacyjna |
Kampania informacyjna |
10 000,00 PLN |
| koszty opróżniania i mycia koszy |
koszty opróżniania i mycia koszy |
74 800,00 PLN |
|
|
182 100,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| Zakup koszy |
Zakup koszy |
I połowa 2026 r. |
| Montaż koszy i kampania informacyjna |
Montaż koszy i kampania informacyjna |
II połowa 2026 r. |