Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica IV NR 5:

Wiaty rowerowe dla Krowodrzy Górki i Azorów

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica IV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Osiedla Krowodrza Górka oraz Azory w Dzielnicy IV

Dodatkowe lokalizacje: Propozycje lokalizacji: 1)1) [Działka ewidencyjna: 167/21, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Utwardzony teren przy placu zabaw, przy głównej alejce prowadzącej na pętle tramwajową. 2) [Działka ewidencyjna: 167/14, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Przy głównej alejce prowadzącej przez osiedle. 3) [Działka ewidencyjna: 167/21, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Przy placyku między blokami. 4) [Działka ewidencyjna: 167/14, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Szeroki chodnik między blokami. 5) [Działka ewidencyjna: 26/8, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Na terenie zielonym wzdłuż alejki między blokami. 6) [Działka ewidencyjna: 124/8, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Teren zielony między blokami np. 29 i 31. 7) [Działka ewidencyjna: 124/8, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Teren zielony między blokami np. 15 i 17. 8) [Działka ewidencyjna: 797/21, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 41] Teren szerokiego chodnika na zachód od przystanku Różyckiego w stronę pętli Azory. 9) [Działka ewidencyjna: 512/10, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 41] Teren zielony między w sąsiedztwie bloków nr 4 i 2. 10) [Działka ewidencyjna: 654/13, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 41] Teren utwardzonego placu na północ od bloku bloku 2. 11) [Działka ewidencyjna: 224/3, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Teren zieleni między w sąsiedztwie bloków nr 31 i 33. Wymagana konsultacja z mieszkańcami, bo zabieramy kawałek trawnika. Jest też opcja przenieść na północny kraniec działki 637, tylko wtedy zabieramy 3 nieoficjalne miejsca parkingowe. Proponowana lista rezerwowa: 1) [Działka ewidencyjna: 235/3, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 44] Teren po kiosku, częściowo utwardzony. utwardzonego placu na północ od bloku bloku 2. Kawałek utwardzonego terenu między blokami. 2) [Działka ewidencyjna: 632/12, Jednostka ewidencyjna i obręb: Krowodrza ob. 41] Teren chodnika po zachodniej stronie bloku 14a.

Opis projektu


Po co właściwie wiaty rowerowe?

W sąsiedztwie bloków na terenie dzielnicy Prądnik Biały można zauważyć nie tylko wielką ilość zaparkowanych samochodów, ale także coraz więcej rowerów przypiętych do znaków drogowych, słupów czy młodych drzewek. Drugie tyle rowerów jest przechowywanych na klatkach schodowych. Nie jest to ani wygodne ani bezpieczne, a rowerzystów codziennie korzystających z roweru przybywa.

Dlatego chcemy rozwiązać ten problem poprzez budowę 14 ogólnodostępnych wiat rowerowych, które dadzą łącznie ponad 200 miejsc parkingowych dla rowerów w sąsiedztwie bloków. Wszystkie będą ogólnodostępne i będą chroniły jednoślady przed warunkami pogodowymi.

Jak mają wyglądać wiaty?

Proponujemy następujących wygląd wiat o powierzchni ok. 10x3x2,5m. Każda wiata zostanie ze stalowej konstrukcji, zabezpieczonej przed korozją np. cynkowaniem ogniowym. Zadaszenie wykonane zostanie z płyt samonośnych z żywicy poliestrowej, które są powszechnie używane do pokryć dachów parkingów czy wiat wózkowych przy sklepach.

Każda z wiat byłaby wyposażona w bezpieczne stojaki „U”, które w przeciwieństwie do popularnych „wyrwikółek” umożliwiają przypięcie roweru z pomocą zapięcia typu uLock. Zapewniłoby to dość wysoki poziom bezpieczeństwa rowerów. Stojaki będą spełniać standardy dla infrastruktury rowerowej określone przez Prezydenta Miasta Krakowa.

Cześć z wiat byłaby zrealizowana na już utwardzonych powierzchniach (wykorzystując np. niezagospodarowane betonowe placyki), a cześć wymagałoby wcześniejszego utwardzenia. Konieczne byłoby nie tylko wybrukowanie kostką danego terenu, ale także ograniczenie go krawężnikami.

Gdzie postawione będą wiaty?

Proponujemy następujące lokalizacje 14 wiat. Zostały one wytypowane na podstawie dużej gęstości bloków mieszkalnych, a także dostępności działek gminnych, na których można realizować projekty budżetu obywatelskiego. W promieniu ok. 200 metrów od każdej proponowanej wiaty mieszka od 500 do 1670 mieszkańców (wg MSIP UMK).

Ostateczne lokalizacje mogą różnić się od pierwotnych po konsultacjach z ZIKiT i mieszkańcami. Powinny jednak wciąż uwzględniać główne założenie projektu - być zlokalizowane możliwie blisko bloków mieszkalnych i punktów wskazanych w projekcie.

 

Ile kosztują wiaty?

Koszt wiaty waha się w zależności od danej lokalizacji i ewentualnej konieczności utwardzenia powierzchni wraz koniecznymi pozwoleniami - szacujemy, że średni koszt wiaty będzie wynosił 17000 zł. Część z lokalizacji została dobrana w taki sposób, aby zminimalizować koszty.

Łączny koszt wszystkich wiat szacujemy na 240000 zł.

Jak wesprzeć projekt wiat?

Chcesz pomóc w promocji? Przede wszystkim weź udział w głosowaniu ;-) zachęć także znajomych, w szczególności tych korzystajacych z rowerów. Możesz także skontaktować się z nami jeżeli chcesz pomóc w promocji rowerybokrk@gmail.com



UZASADNIENIE PROJEKTU

Osoby codziennie korzystające z roweru zmagają się z problem jego przechowywania - trzymanie roweru w mieszkaniu, piwnicy czy na klatce schodowej nie jest wygodne i raczej nie zachęca do częstego korzystania. Realizacja projektu umożliwi mieszkańcom Krowodrzy Górki i Azorów bezpieczne i wygodne przechowywanie ponad 200 rowerów poza budynkami mieszkalnymi.

Rower staje się też coraz bardziej popularnym środkiem transportu w Krakowie. Można się spodziewać, że takie wsparcie miejskich rowerzystów na terenie dwóch osiedli spowoduje, że więcej mieszkańców dzielnicy będzie korzystać z roweru do pracy, uczelnie czy szkoły zamiast samochodem.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Dostawa i montaż wiat rowerowych Dostawa i montaż 14 szt.wiat rowerowych wraz ze stojakami typu U 150 000,00 PLN
Utwardzenie terenu W przypadku działek, na których trzeba utwardzić nawierzchnię należy przewidzieć wykonanie nawierzchni z kostki brukowej wraz z podbudową 65 000,00 PLN
Wykonanie dokumentacji w celu uzyskania zgłoszenia montażu wiat Wykonanie dokumentacji w celu uzyskania zgłoszenia montażu wiat 25 000,00 PLN
240 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Lokalizacja wiat Ustalenie dokładnej lokalizacji wiat, konsultacje z mieszkańcami IX-XII 2017 r.
Zamówienie publiczne Zamówienie publiczne na opracowanie dokumentacji I-IV 2018 r.
Wykonanie dokumentacji projektowej Wykonanie dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie niezbędnych uzgodnień V-VII 2018 r.
Zamówienie publiczne Zamówienie publiczne na dostawę i montaż wiat oraz wykonanie utwardzenia VII-VIII 2018 r.
Realizacja prac Wykonanie nawierzchni oraz montaż wiat i stojaków IX-X 2018 r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: Wygodne i bezpieczne przechowywanie rowerów. Realizacja projektu pociągnie za sobą konieczność zabezpieczenia w kolejnych latach środków na utrzymanie wiat m.in. na utrzymanie czystości.
Wróć do poprzedniej strony