Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 5:

Łączymy Parki Krakowa - z Dzielnicy I, IV, V i VII do Ojcowa

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Polska

Opis projektu

· Zakres projektu obejmuje:

  Budowę drogi dla rowerów oraz związaną z tym przebudowę chodnika wzdłuż al. Kijowskiej na odcinku od ul. Lea do ul. Mazowieckiej (na odcinku od ul. Czarnowiejskiej do ul. Lea droga dla rowerów zostanie zbudowana w ramach innej inwestycji)

·       Wykonanie przejazdu rowerowego obok istniejącego przejścia przez al. Słowackiego na wysokości ul. Kamiennej.

·        Dopuszczenie możliwości przejazdu rowerzystów z ul. Wrocławskiej na wprost do Fortów Kleparz

TRASA ROWEROWA połączy niemal bezkolizyjnie Parki oraz użyteczności publiczne (urzędy, szkoły, stadiony Starego Miasta, Krowodrzy, Białego Prądnika, Zwierzyńca. Połączy urywające się nagle fragmenty ścieżek rowerowych w jedną sieć. W przyszłości aż do Ojcowskiego Parku Krajobrazowego. Bierzemy pod uwagę Błonia, Park Jordana, Młynówkę Królewską, Park Wyspiańskiego i Park Krowoderski, zielony teren WKS Wawel, Planty oraz użyteczności publiczne: AGH, akademiki, Wyższą Szkołę Zarządzania Bankowości, Narodowe Centrum Nauki, Urząd Marszałkowski;stadiony Cracovii i Wisły; Politechnikę Krakowską oraz kilka szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Wpisze się w sieć istniejących tras, ułatwi zdrowy, ekologiczny i bezpieczny transport. Przemieszczanie między miejscami zielonymi i ważnymi punktami miasta. W celach zawodowych i rekreacyjnych.Umożliwi połączenie rowerowe między Starym Miastem, Zwierzyńcem, Krowodrzą, Prądnikiem Białym, z możliwością kontynuacji do Zielonek i Ojcowa.

Jako że projekt ma charakter proekologiczny zmniejszenie istniejącej zieleni miejskiej winno być minimalne. Budowa ścieżki rowerowej kosztem części jezdni, części chodnika i w ostateczności kosztem jak najmniejszej części zielonej.







UZASADNIENIE PROJEKTU

- zmniejszenie ruchu samochodowego i zastąpienie go transportem ekologicznym

- zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych

- skomunikowanie ważnych terenów rekreacyjnych Krakowa i użyteczności publicznych

- lepsze wykorzystanie istniejących ścieżek rowerowych i ich połączenie







Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Wykonanie projektu wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień 86 000,00 PLN
Budowa Budowa drogi dla rowerów oraz przebudowa chodnika wraz ewentualną przebudową sieci uzbrojenia terenu na odcinku o łącznej długości ok. 0,8 km -800 tys. Przebudowa sygnalizacji -60 tys. 860 000,00 PLN
946 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Zamówienie publiczne Zamówienie publiczne na realizację zadania w formie” zaprojektuj i zbuduj” I-IV 2017 r.
Wykonanie dokumentacji Wykonanie dokumentacji i uzyskanie koniecznych opinii i uzgodnień V-VIII 2017 r.
Realizacja prac Realizacja prac IX-XI 2017 r.
Odbiór prac Odbiór prac XII 2017 r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: - zmniejszenie ruchu samochodowego i zastąpienie go transportem ekologicznym - zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych - skomunikowanie ważnych terenów rekreacyjnych Krakowa i użyteczności publicznych - lepsze wykorzystanie istniejących ścieżek rowerowych i ich połączenie Koszty utrzymania powstałej infrastruktury
Wróć do poprzedniej strony