Łączymy Parki Krakowa - z Dzielnicy I, IV, V i VII do Ojcowa
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Krótki opis projektu
TRASA ROWEROWA połączy niemal bezkolizyjnie Parki oraz użyteczności publiczne (urzędy, szkoły, stadiony Starego Miasta, Krowodrzy, Białego Prądnika, Zwierzyńca.Połączy urywające się nagle fragmenty ścieżek rowerowych w jedną sieć. W przyszłości do Ojcowa.
Opis projektu
· Zakres projektu obejmuje:
Budowę drogi dla rowerów oraz związaną z tym przebudowę chodnika wzdłuż al. Kijowskiej na odcinku od ul. Lea do ul. Mazowieckiej (na odcinku od ul. Czarnowiejskiej do ul. Lea droga dla rowerów zostanie zbudowana w ramach innej inwestycji)
· Wykonanie przejazdu rowerowego obok istniejącego przejścia przez al. Słowackiego na wysokości ul. Kamiennej.
·
Dopuszczenie możliwości
przejazdu rowerzystów z ul. Wrocławskiej na wprost do Fortów Kleparz
TRASA ROWEROWA połączy niemal bezkolizyjnie
Parki oraz użyteczności publiczne (urzędy, szkoły, stadiony Starego Miasta,
Krowodrzy, Białego Prądnika, Zwierzyńca. Połączy urywające się nagle fragmenty
ścieżek rowerowych w jedną sieć. W przyszłości aż do Ojcowskiego Parku
Krajobrazowego. Bierzemy pod uwagę Błonia, Park Jordana, Młynówkę Królewską,
Park Wyspiańskiego i Park Krowoderski, zielony teren WKS Wawel, Planty oraz
użyteczności publiczne: AGH, akademiki, Wyższą Szkołę Zarządzania Bankowości,
Narodowe Centrum Nauki, Urząd Marszałkowski;stadiony Cracovii i Wisły;
Politechnikę Krakowską oraz kilka szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Wpisze się w sieć istniejących tras, ułatwi
zdrowy, ekologiczny i bezpieczny transport. Przemieszczanie między miejscami
zielonymi i ważnymi punktami miasta. W celach zawodowych i rekreacyjnych.Umożliwi połączenie rowerowe między Starym
Miastem, Zwierzyńcem, Krowodrzą, Prądnikiem Białym, z możliwością kontynuacji
do Zielonek i Ojcowa.
Jako że projekt ma charakter proekologiczny zmniejszenie istniejącej zieleni miejskiej winno być minimalne. Budowa ścieżki rowerowej kosztem części jezdni, części chodnika i w ostateczności kosztem jak najmniejszej części zielonej.
UZASADNIENIE PROJEKTU
- zmniejszenie ruchu samochodowego i zastąpienie go transportem ekologicznym
- zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych
- skomunikowanie ważnych terenów rekreacyjnych Krakowa i użyteczności publicznych
- lepsze wykorzystanie istniejących ścieżek rowerowych i ich połączenie
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Realizacja | zakup niezbędnego sprzętu do realizacji zadania | 65 000,00 PLN |
| 65 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Zapytania ofertowe | Rozeznanie rynku w celu doposażenia mobilnego placu zabaw | II kw 2020 roku |
| Realizacja | zakup niezbędnych elementów | III kw 2020 roku |