Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica III :

Przedlużenie linii 193 do os. Ugorek (oraz przebudowa progu)

Projekt odrzucony: UZASADNIENIE ODRZUCENIA WNIOSKU BO.D3.6/17 „ Przedłużenie linii 193 do os. Ugorek (oraz przebudowa progu)”. 1. Wydłużenie linii 193 w zaproponowanej formie nie jest możliwe ze względów technicznych. Operator „Mobilis” nie posiada dodatkowych autobusów, które można byłoby skierować na wydłużona trasę linii 193. Nie ma też możliwości zorganizowania postoju dla kolejnego autobusu w zatoce przystankowej „TAURON Arena Kraków Wieczysta”, ze względu na jej zbyt małą długość i blokowanie wjazdu na posesję. Po roku funkcjonowania wydłużenia linii 193, w ramach środków BO (2018rok), linia musiałaby być przywrócona na starą trasę, co byłoby niezrozumiałe dla pasażerów. Koszt roczny wydłużenia linii wynosi ok. 420 000,-zł, co przekracza maksymalną wartość projektu dla Dzielnicy III. 2. Zastosowana forma uspokojenia ruchu w postaci wyniesionej tarczy skrzyżowania jest odpowiednia dla ulic, po których poruszają się pojazdy KMK. Na skrzyżowaniu Ułanów – Fiołkowa zastosowane rozwiązanie posiada bardzo łagodne najazdy, celem zniwelowania negatywnych oddziaływań na komfort podróży. Zapewnia również bezpieczeństwo pieszym poprzez wymuszenie zwolnienia pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie. Przez ul. Ugorek jest wyznaczone przejście dla pieszych szkolne, dlatego likwidacja wyniesienia jest niekorzystna. Lokalizacja progów wyspowych we wskazanej lokalizacji nie jest możliwa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach – załącznik nr 4 próg zwalniający może być lokalizowany w odległości nie mniejszej niż 40m od skrzyżowania dróg i ulic, 20m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, 30m od przejścia dla pieszych. Między skrzyżowaniem ulic Fiołkowa – Seniorów Lotnictwa wynosi ok 70,0m, 40m od łuku do ul. Fiołkowej, odległość miedzy przejściami na ul. Ugorek wynosi ok 45 m. Biorąc powyższe pod uwagę po likwidacji wyniesionej tarczy skrzyżowania , przy utrzymaniu przejść dla pieszych obecnie istniejących nie ma możliwości takiego dobrania lokalizacji progów wyspowych, aby spełniały one wymagania ww. Rozporządzenia. Zgodnie z regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała RMK nr XXXIV/566/15 z dnia 16.12.2015 roku) §12, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które: - których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi na dany rok BO (pkt 2) - w dniu zgłaszania stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta (pkt 4) - które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa (pkt 6)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica III - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Dzielnica III

Opis projektu

1. Przedłużenie trasy autobusu linii 193 do os. Ugorek ulicami Strzelców, Lublańską, Młyńską, Pilotów, Ułanów (powrót: Meissnera - Ugorek - Ułanów), dla zapewnienia lepszej obsługi komunikacyjnej rejonu ul. Ułanów, gdyż obecnie kursuje tam tylko jedna linia (w jedną stron 424 - w przeciwną 124) ze srednia czestotliwoscia 30 minut. Dla zapewnienia lepszych warunkow przejazdu autobusów przez ul. Ułanów konieczna jest likwidacja wyniesienia skrzyżowania z Fiołkową (gdyż to wyniesienie jest dotkliwe dla autobusu - inne pojazdy mniej je oczuwaja i jadą szybciej) z zastąpieniem go progiem "wyspowym" o takiej szerokosci, by autobusy braly go "okrakiem" przednimi kolami, bez koniecznosci najeżdżania na tenze próg, podczas gdy male pojazdy jechałyby po progu. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Bardzo mała częstotliwosc kursowania autobusu ulica Ulanow - oczekiwanie trwa tyle, ile przejazd calej trasy, a prawie nikt nie jedzie od razu calej trasy, wiec wiecej sie czeka na autobus, niz sie potem jedzie. Koniecznosc lepszego skomunikowania przychodni przy ul. Ulanow, ktora obsluguje dosyc duzy rejon i nieraz dojazdy wymagaja licznych przesiadek. Dla usprawnienia przejazdu autobusu 193 powinno sie nieco wyprostowac jego trase w nowohuckich dzielnicach i zmniejszyc liczbe przystankow. 
Wyniesienie skrzyzowania na ul. Ulanow jest dotkliwe tylko i wylacznie dla autobusu, stad tez powinno zostac zlikwidowane i na jego miejscu prog wyspowy (taki, by tylko male pojazdy po nim jechaly a autobus i wszystkie inne wielkogabarytowe braly go "okrakiem:, bez wstrzasow). Obecny stan powoduje bardzo powolny przejazd autobusu przez te szykanę oraz wstrząsy (przykre dla pasażerów i niszczące tabor). 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
zmiana trasy, likwidacja wyniesienia przedlużenie trasy, likwidacja szykany 25,00 PLN
25,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przedluzenie linii 193 oraz usuniecie wyniesienia skrzyżowania na Ułanów przedluzenie trasy i usunięcie pionowej szykany na ul. Ułanów koniec czerwca 2017 r.
Wróć do poprzedniej strony