Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

Nie płacę za pobyt w pojeździe! Płacę za czas przejazdu!

Projekt odrzucony: Złożona propozycja zadania zakłada jedynie przygotowanie propozycji zadania w ramach budżetu ogólnomiejskiego związanego z wprowadzeniem biletów wieloprzystankowych bez jego realizacji, dlatego zadanie nie może zostać zaopiniowane pozytywnie, gdyż zgodnie z § 12 ust. 8 Regulaminu budżetu obywatelskiego miasta Krakowa, zatwierdzonego uchwałą nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.12.2015 r., w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które zakładają realizację jedynie części zadania(…). Dodatkowo, wprowadzenie postulowanego rozwiązania umożliwiającego dokonywanie płatności za przejazd wg taryfy odległościowej wymaga modyfikacji istniejącego systemu taryfowego, a także wiąże się z koniecznością poniesienia znacznych kosztów wdrożenia inteligentnego systemu, w którym na podstawie rejestracji rozpoczęcia i zakończenia przejazdu za pomocą wyposażonej w interfejs zbliżeniowy e-karty pasażera następowałoby naliczenie należnej opłaty za przejazd w zależności od rodzaju biletu (normalny, ulgowy, inny) oraz liczby przejechanych przystanków. Przedsięwzięcie to w przypadku Krakowa wiązać się będzie musiało m.in. z koniecznością wyposażenia wszystkich pojazdów, którymi świadczone są przewozy w ramach systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie (ok. 1000 pojazdów) w urządzenia/kasowniki o odpowiedniej funkcjonalności, a także z wymianą kart elektronicznych użytkowanych w systemie Krakowska Karta Miejska (aktualnie w obiegu ok. 400 tys. kart). Obecnie nie jest możliwe określenie ostatecznego kosztu i terminu wprowadzenia tego rodzaju rozwiązania w systemie Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Rozwiązaniem przejściowym mogłoby być proponowane we wniosku wdrożenie polegające na zamianie obowiązujących w Krakowie biletów czasowych na bilety wieloprzystankowe, jednakże wprowadzenie tego przejściowego rozwiązania uwarunkowane jest wyposażeniem wszystkich pojazdów, którymi świadczone są przewozy w ramach systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie w kasowniki mające możliwość drukowania na bilecie numeru przystanku. W stanie obecnym tego rodzaju wyposażenie posiadają wszystkie tramwaje MPK SA oraz wszystkie autobusy operatora Mobilis sp. z o. o., jednakże ok. 55 % autobusów MPK SA wymaga doposażenia w zakresie niezbędnych urządzeń i oprogramowania. Wg szacunków MPK SA koszt tego dostosowania to ok. 4,5 mln zł (Zaznaczyć należy, że w przypadku wskazanego przejściowego rozwiązania, na podstawie biletu wieloprzystankowego pasażer będzie mógł odbywać przejazd określonej liczby przystanków wyłącznie pojazdem, w którym bilet zostanie skasowany. Tak więc dla pasażerów, którzy odbywają podróż z przesiadkami w ofercie biletowej będą nadal występowały bilety czasowe). Należy podkreślić, że zgodnie z § 8 ust. 2 w/w regulaminu koszt realizacji propozycji zadania nie może być wyższy niż 30% środków finansowych przeznaczonych na realizację budżetu obywatelskiego ogólnomiejskiego oraz być niższy niż 25 000 zł – w br. maksymalna kwota projektu nie może przekroczyć kwoty 3 000 000 zł, tak więc na podstawie § 12 ust. 2, który stanowi, że w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 8 ust. 2 do regulaminu (uchwała nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.12.2015 r.) zadanie opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Polska

Opis projektu

MPK Kraków posiada idealne czasy przejazdów pomiędzy przystankami  (nie zależnie od sytuacji na drogach ,  przejazd w warunkach doskonałych ) na podstawie tych czasów tworzony jest rozkład jazdy MPK . 

Więc sami w prosty sposób jesteśmy wstanie określić dokąd nas dowiezie 20min ! (Często staramy się przedłużyć czas jazdy ,kupując bilety jako ostatni w kolejce ,pozbywać się wszystkich drobnych kupując bilet  (by operacja trwała długo ) czy jak ja czekamy do rozpoczęcia się nowej  minuty ).

Natomiast kasownik ,kasując zakupiony przez nas bilet . 
Wybija numery nr.linii, nr.przystanku , id przystanku , data ,godzina!


Doprowadza się w MPK do wymuszenia kupna kolejnego biletu za stanie w korkach ! 
A za samą sprzedaż biletów jak odpisuje MPK i UMK i etc.
Jest odpowiedzialny zikit , ta sama cześć miejskiej własności która ma usprawniać przejazd przez miasto ! 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Spółki miejskie są mieszkańców miasta (podatników tego obszaru ) !
Spółka miejska ma działać na korzyść obywateli !!
A nie obywatel być do dojenia kapitału spółki ! 
Miasto jest całością a za działania i prosperowanie spółek miejskich odpowiedzialny jest Ratusz !
Ratusz to Krakusy i BO taka moja wola .czy reszty społeczeństwa też ? 
To pokaże wybór . 

Słów Wiano do ogółu ,..,

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
BO za złotówkę, propozycje budżetów których odpowiedzialność jest po stronie ratusza . Opłacenie roczne koordynatora wybranego BO. 25 000,00 PLN
25 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wybór koordynatora Może to być nawet osoba z polecenia ,.., Koordynator staje się przedstawicielem społecznym (jak sama nazwa wskazuje koordynuje odcinkach się od siebie spółki miasta "każda patrzy swojego dochodu,statutu,itp.") 2017-08-01
Start Koordynator (jest i monitoruje )prowadzi zapisywane rozmowy i obraz . 2017-08-01
Paluszki do góry Efektywność koordynatora ocenia społeczeństwo. 2017-08-01

Załączniki

Wróć do poprzedniej strony