Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica XIII :

Bezpieczne przejście dla pieszych - ul. Bonarka

Projekt odrzucony: OPINIA NEGATYWNA. We wskazanej lokalizacji jezdnia jest dwukierunkowa z chodnikiem po jednej stronie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. Nr 220 z 2003 r. poz. 2181/ w celu wyznaczenia przejścia dla pieszych konieczne jest uzbrojenie pasa drogowego w obustronny chodnik, na który mogliby bezpiecznie przechodzić piesi. Zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia nr 430 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie /Dz. U. nr 43 z dnia 14 maja 1999r./ minimalna szerokość chodnika przy jezdni powinna wynosić 2 m. Zakresem zadania należałoby objąć teren niezbędny dla przyjęcia prawidłowych docelowych parametrów układu drogowego, z zapewnieniem m.in. bezpiecznego ruchu pieszych poprzez wprowadzenie pieszych na skrzyżowanie w sposób czytelny, z zachowaniem ciągłości ruchu pieszego oraz zapewnieniem przejezdności i mijania się pojazdów w całym układzie drogowym. Część brakującego odcinka chodnika musiałaby być zlokalizowana na działce nr 50/2 obr. 30 Podgórze, niebędącej własnością Gminy Miejskiej Kraków. W związku z powyższym poprawa bezpieczeństwa w tym miejscu jest możliwa pod warunkiem kompleksowej przebudowy istniejącego łuku ul. Rydlówka – Bonarka. Wymaga to przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego od opracowaniu dokumentacji projektowej, poprzez wykup gruntu od prywatnych właścicieli i realizację. Oprócz powyższego w posiadaniu ZIKiT jest podpisana Umowa nr 266/ZIKiT/2015 z 16.04.2015 r. o realizację inwestycji drogowej w związku z planowaną inwestycją niedrogową w tym rejonie, tj. ,,Budową zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych (…) przy ul. Wadowickiej w Krakowie”. Zgodnie z zawartą Umową j.w. Inwestor ma przebudować ul. Bonarka, uwzględniając budowę brakujących odcinków chodnika – w tym na łuku ul. Rydlówka – Bonarka. Rozważana była natomiast budowa chodnika wraz z przejściem dla pieszych na łuku ul. Rydlówka – Bonarka po stronie przeciwnej wnioskowanego zakresu. Jednakże na etapie uzgadniania przez ZIKiT jest projekt budowlany przebudowy ul. Rydlówka (zgodnie z podpisaną Umową nr 164/ZIKiT/2017 r. z 21.02.2017 r.) w związku z zamierzeniem budowlanym pn.: „Budowa budynku usługowego z garażem podziemnym, wraz z instalacjami wewn. oraz zagospodarowaniem terenu, miejscami postojowymi, ciągami komunikacji pieszej i kołowej, zjazdami z ul. Bonarka na dz. nr 67, 66/2, 66/3, 291/1, 291/2, 292/4, 292/5, 30/10, 292/6, 291/5 obr. 30 Podgórze przy ul. Bonarka i ul. Wadowickiej w Krakowie”. Projekt uwzględnia budowę /przebudowę chodnika m.in. na łuku ul. Bonarka – Rydlówka. Zgodnie z uwagami do projektu przesłanymi przez ZIKiT do inwestora: ,,W rejonie skrzyżowania ul. Bonarka z ul. Rydlówka należy pokazać miejsce przeprowadzenia pieszych, z zapewnieniem spełnienia warunków bezpieczeństwa, widoczności. Zakresem opracowania, powinien być objęty obszar uwzględniający prawidłowe dowiązanie do stanu istniejącego, przy zapewnieniu normatywnych parametrów, zgodnych z Dz.U. nr 43 parametrów technicznych układu drogowego”. Projekt zostaje odrzucony zgodnie z § 12 pkt 4), 6), 7) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z 16.12.2015 r.)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica XIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Bonarka, Kraków, Polska

Opis projektu

Projekt zakłada utworzenie bezpiecznego przejścia dla pieszych przez ul. Bonarka: wymalowanie pasów na jezdni, zamontowanie barierek lub wysepek uniemożliwiających parkowanie na pasach, ustawienie oznakowania, montaż lustra drogowego.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Cel i potrzeba realizacji projektu:
Chodnik ciągnący się wzdłuż ulicy Bonarka od strony południowej (gdzie zlokalizowany jest sklep Biedronka) nie posiada kontynuacji do chodnika przy ulicy Łagiewnickiej. Gwałtownie się kończy na ogrodzeniu i zaparkowanych tam nieprzepisowo samochodach. Straż miejska rzadko interweniuje pomimo licznych zawiadomień. Nieprzepisowo zaparkowane w tym miejscu samochody uniemożliwiają przejście na drugą stronę jezdni (do jedynego chodnika którym da się przejść w stronę Łagiewnickiej). Jest to teren tuż za strefą płatnego parkowania, więc parkujących samochodów jest bardzo dużo. Aby pokonać szeroką jezdnię należy uważać na samochody wyjeżdżające zza ogrodzenia omijając nieprzepisowo parkujące pojazdy. Ulica w dni powszednie jest bardzo ruchliwa, ruch pieszy również jest bardzo duży.
Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców:
Oznakowanie poziome w postaci namalowanych pasów przejścia dla pieszych oraz regulujących możliwość lub nie parkowania tam pojazdów w znaczący sposób poprawiłoby bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie.
Atrakcyjność projektu:
Poprawa bezpieczeństwa.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
namalowanie pasów namalowanie pasów 2 000,00 PLN
wybudowanie wysepki/azylu dla pieszych / barierek wybudowanie wysepki/azylu dla pieszych / barierek 10 000,00 PLN
budowa chodnika budowa chodnika 4 000,00 PLN
oznakowanie i lustro drogowe oznakowanie i lustro drogowe 4 000,00 PLN
20 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
dokumentacja przygotowanie projektu, pozwoleń, dokumentacji, itp. 2018 kwartał I-II
realizacja wykonanie przejścia dla pieszych 2018 kwartał III-IV

Załączniki

Wróć do poprzedniej strony