Renowacja rowów przydrożnych.
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Władysława Taklińskiego, Kraków, Polska
Dodatkowe lokalizacje: ul. Taklińskiego - 1000m ul. Zawiła -1000 m. ul.Prażmowskiego 540 m. + wykonanie przepustu ul.Chałubińskiego od ul.Hypty do rzeki Wilgi 1500 m
Opis projektu
Rowy przydrożne to podłużne zagłębienia ziemne. Na co dzień ich nie zauważamy, mimo że pełnią dość istotną rolę. Służą przede wszystkim do zbierania nadmiaru wody i odprowadzania jej do najbliższej rzeki bądź innego zbiornika wodnego. Z tego względu, rowy przydrożne zalicza się do rowów melioracyjnych, które jako takie wymagają stałej kontroli, renowacji i konserwacji.W praktyce jednak ich wygląd pozostawia pewien niesmak. W rowach zalegają śmieci, szczątki karoserii po kolizjach drogowych.Celem projektu jest renowacja rowów, renowacja drenażu oraz wyłożenie skarp rowów płytami ażurowymi , przez co nadanie im estetycznego wyglądu i wzmocnienie ich konstrukcji.
Wskazane w projekcie rowy przydrożne położone wzdłuż ulic:
ul. Taklińskiego - 1000m
ul. Zawiła -1000 m.
ul.Prażmowskiego 540 m. + wykonanie przepustu
ul.Chałubińskiego od ul.Hypty do rzeki Wilgi 1500 m
UZASADNIENIE PROJEKTU
Rowy przydrożne to podłużne zagłębienia ziemne, wykonywane techniką ręczną lub mechaniczną. Na co dzień ich nie zauważamy, mimo że pełnią dość istotną rolę. Służą przede wszystkim do zbierania nadmiaru wody i odprowadzania jej do najbliższej rzeki bądź innego zbiornika wodnego. Z tego względu, rowy przydrożne zalicza się do rowów melioracyjnych, a szerzej do sztucznych cieków wodnych, które jako takie powinny podlegać stałej kontroli, renowacji i konserwacji.Zadbane rowy dodatkowo są ważnym walorem estetycznym naszego otoczenia.Dobrze funkcjonujące systemy rowów przydrożnych działają niepostrzeżenie – niezbyt efektownie, za to niezwykle efektywnie. To dlatego wodę w nich zauważamy niemal wyłącznie bezpośrednio po deszczu. Widząc rowy przydrożne, warto mieć na uwadze ich szczególną użyteczność dla codziennego utrzymania infrastruktury drogowej.Projekt dotyczy renowacji istniejących rowów przydrożnych, wyplantowania fos i wyłożenia fos płytą ażurową.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
renowacja rowów | 4040 mb + wykonanie przepustu | 1 500 000,00 PLN |
1 500 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
renowacja rowów | wykonanie | II-IV kw 2018 |