Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski NR 4:

Renowacja rowów przydrożnych.

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

250 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Władysława Taklińskiego, Kraków, Polska

Dodatkowe lokalizacje: ul. Taklińskiego - 1000m ul. Zawiła -1000 m. ul.Prażmowskiego 540 m. + wykonanie przepustu ul.Chałubińskiego od ul.Hypty do rzeki Wilgi 1500 m

Krótki opis projektu

Zadanie polega na renowacji rowów przydrożnych oraz udrożnień przepustów.Uporządkowanie skarp przy rowach-wyplantowanie skarp a następnie położenie płyt ażurowych co jednocześnie wzmocni konstrukcję rowu.

Opis projektu

Rowy przydrożne to podłużne zagłębienia ziemne. Na co dzień ich nie zauważamy, mimo że pełnią dość istotną rolę. Służą przede wszystkim do zbierania nadmiaru wody i odprowadzania jej do najbliższej rzeki bądź innego zbiornika wodnego. Z tego względu, rowy przydrożne zalicza się do rowów melioracyjnych, które jako takie wymagają  stałej kontroli, renowacji i konserwacji.W praktyce jednak  ich wygląd pozostawia pewien niesmak. W rowach zalegają śmieci, szczątki karoserii po kolizjach drogowych.Celem projektu jest renowacja rowów, renowacja drenażu oraz wyłożenie skarp rowów płytami ażurowymi , przez co nadanie im estetycznego wyglądu i wzmocnienie ich konstrukcji.
 Wskazane w projekcie rowy przydrożne położone wzdłuż ulic:
ul. Taklińskiego - 1000m
 ul. Zawiła -1000 m.
 ul.Prażmowskiego 540 m. + wykonanie przepustu
 ul.Chałubińskiego od ul.Hypty do rzeki Wilgi 1500 m


UZASADNIENIE PROJEKTU

Rowy przydrożne to podłużne zagłębienia ziemne, wykonywane techniką ręczną lub mechaniczną. Na co dzień ich nie zauważamy, mimo że pełnią dość istotną rolę. Służą przede wszystkim do zbierania nadmiaru wody i odprowadzania jej do najbliższej rzeki bądź innego zbiornika wodnego. Z tego względu, rowy przydrożne zalicza się do rowów melioracyjnych, a szerzej do sztucznych cieków wodnych, które jako takie powinny podlegać stałej kontroli, renowacji i konserwacji.Zadbane rowy dodatkowo są ważnym walorem estetycznym naszego otoczenia.Dobrze funkcjonujące systemy rowów przydrożnych działają niepostrzeżenie – niezbyt efektownie, za to niezwykle efektywnie. To dlatego wodę w nich zauważamy niemal wyłącznie bezpośrednio po deszczu. Widząc rowy przydrożne, warto mieć na uwadze ich szczególną użyteczność dla codziennego utrzymania infrastruktury drogowej.Projekt dotyczy renowacji istniejących rowów przydrożnych, wyplantowania fos i wyłożenia fos płytą ażurową. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Konkurs na najlepsze założenia Trasy Historycznej 10 000,00 PLN
Projekt na podstawie zwycięskiej koncepcji 20 000,00 PLN
Realizacja zwycięskiej koncepcji 200 000,00 PLN
Utrzymanie czyszczenie instalacji 20 000,00 PLN
250 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Konkurs na najlepsze założenia Trasy Historycznej 1-2/2020
Sporządzenie projektu na podst. zwycięskiej koncepcji 2-6/2020
Realizacja zwycięskiej koncepcji 9-12/2020

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Renowacja wskazanych rowów polegająca na uporządkowaniu i umocnieniu skarp oraz udrożnieniu przepustów przyczyni się do poprawy infrastruktury miejskiej od strony zarówno technicznej jak i estetycznej. Rowy zostaną wzmocnione, zwiększy się skuteczność odwodnienia dróg, przy których się one znajdują, a tym samym zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców i innych użytkowników tych dróg.
powrót