SZYBCIEJ TRAMWAJEM! - wydzielenie torowisk tramwajowych
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Westerplatte, Rynek Podgórski, ul. Straszewskiego, ul. Franciszkańska Kraków, Polska
Dodatkowe lokalizacje: Starowiślna, Stradomska, Limanowskiego, Wielicka, Józefa Piłsudskiego, Kamienna, Długa
Opis projektu
Propozycja zadania zakłada fizyczne wydzielenie torowisk tramwajowych (obecnie występujące oznakowanie poziomie w postaci ciągłej linii niestety jest nieskuteczne) od pasów dla samochodów poprzez montaż separatorów drogowych U25a (Załącznik 3, ryc. 1) i/lub ograniczników skrajni (Załącznik 3, ryc. 2) w zależności od możliwości technicznych (np. rozwiązanie pośrednie: separator+ogranicznik skrajni). Ponadto co 20 metrów będzie przerwa w separatorze o długości ok. 3-5 metrów. Oprócz tego zamontowane zostaną elementy uzupełniające tj. słupki blokujące PCV (Załącznik 3, ryc. 3) i oznakowanie pionowe - znak informacyjny D12 zmodyfikowany (Załącznik 3, ryc. 4). Łagodnie wyprofilowany separator drogowy U25a umożliwi ewentualny wjazd/zjazd służb ratowniczych.
- Kosztorys projektu - Załącznik 2 (do pobrania na dole strony)
- Elementy techniczne projektu - Załącznik 3 (grafika poniżej lub do pobrania na dole strony)
- Mapy sytuacyjne - Załączniki 4a-4d (do pobrania na dole strony)
UZASADNIENIE PROJEKTU
Główne cele projektu:
- bezpieczeństwo mieszkańców - usprawnienie przejazdu służb ratowniczych oraz uniemożliwienie wykonania niedozwolonego "manewru wyprzedzania" przez samochody przed przejściem dla pieszych;
- punktualność komunikacji miejskiej - eliminacja zatorów tramwajowo-samochodowych umożliwi szybszą podróż tramwajami i autobusami, którymi przemieszcza się zdecydowanie więcej ludzi niż innymi środkami transportu w Krakowie (zwłaszcza w godzinach szczytu);
- poprawa jakości powietrza - bardziej niezawodna i punktualna komunikacja miejska będzie skuteczną alternatywą dla komunikacji indywidualnej, której udział w zanieczyszczeniu powietrza szacuje się w Krakowie na poziomie 15%-34% (w zależności od lokalizacji stacji pomiarowej).
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Dokumentacja techniczna | 150 000,00 PLN | |
Wykonanie | 652 375,00 PLN | |
802 375,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Opracowanie dokumentacji technicznej | I-II kw 2018 | |
Realizacja | III-IV kw 2018 |