Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski NR 42:

Trzymaj tempo - 30km/h w centrum Krakowa

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

100 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Wewnątrz II obwodnicy

Dodatkowe lokalizacje: Np. ulice Łobzowska, Piłsudskiego,

Krótki opis projektu

Przypomnienie wszystkim uczestnikom ruchu o istniejących już strefach Tempo 30 wewnątrz II obwodnicy poprzez wyświetlacz informujący o przekroczeniu prędkości.

Opis projektu

Przypomnienie wszystkim uczestnikom ruchu o istniejących już strefach Tempo 30 wewnątrz II obwodnicy. Projekt nie przewiduje wprowadzania nowych ograniczeń, a tylko przypomnienie o już istniejących, poprzez prewencyjne radary z wyświetlaczem prędkości które zwrócą uwagę kierowców na obowiązujące ograniczenie. Projekt zakłada kupno dwóch radarów.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Pojazdy poruszające się ulicami takimi jak Łobzowska czy Piłsudskiego w większości przekraczają dopuszczalną tam prędkość 30km/h. Co gorsza, wielu zapytanych kierowców, nie jest świadoma faktu, że panuje tam takie ograniczenie. Dlatego potrzebna jest akcja przypominająca, a wystarczy że część kierowców zacznie jeździć zgodnie z przepisami i pozostali będą musieli się do tego dostosować, bo nie są to ulice sprzyjające wyprzedzaniu.
Spowolnienie ruchu do wymaganych 30km/h zmniejszy hałas oraz spowoduje że inni użytkownicy ruchu w tym piesi i rowerzyści będą czuli się bezpieczniej.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
zaspoinowanie ubytków pomiędzy kostkami granitowymi zaspoinowanie ubytków pomiędzy kostkami granitowymi na Starym Mieście (Plac Wszystkich Świętych, Rynek Główny i innych miejsc na terenie Starego Miasta) 100 000,00 PLN
100 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
realizacja wypełnienie ubytków spoin pomiędzy kostkami granitowymi na terenie Starego Miasta 2020 r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: Poprawa bezpieczeństwa na drodze, co w konsekwencji zmniejszy liczbę wypadków.
powrót