Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 29:

Kraków malowany deszczem

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: rondo Mogilskie, Kraków, Polska

Dodatkowe lokalizacje: Plac przed Muzeum PRLu

Opis projektu

Projekt zakłada realizację malatur dwiema technikami. Malatury zostaną wykonane nowatorską techniką przy wykorzystaniu farb o właściwościach hydrofobowych/hydrochromicznych dzięki czemu będą one widoczne tylko podczas deszczowej pogody. Malatury malowane będą farbami hydrofobowe/hydrochromiczne na chodnikach. Na malowanych powierzchniach przedstawione zostaną kompozycje kwiatowe nawiązujące do motywów zalipiańskich, PRLowskich i bajkowych. Planuje się wykonanie trzech malatur w lokalizacjach: Plac przed Muzeum PRLu, plac Wolnica oraz rondo Mogilskie. W przypadku braku akceptacji ze względów formalno-prawnych miejsce realizacji zadania może ulec zmianie. Link do prezentacji http://kulturawplot.pl/tag/farby-hydrochromiczne/

UZASADNIENIE PROJEKTU

Z powodu chęci uatrakcyjnienia przestrzeni miejskiej Krakowa, zrodził się pomysł na projekt budżetu obywatelskiego pt. Kraków malowany deszczem. Dzięki temu projektowi szare, nudne powierzchnie przestrzeni miejskiej Krakowa nabiorą kolorytu i staną się oryginalnym i radosnym akcentem dnia codziennego. Projekt dotyczy stworzenia "malatur" na terenie Krakowa. Będą one przedstawiać tradycyjne, zalipiańskie kompozycje kwiatowe charakterystyczne dla regionu Małopolski, PRLowskich i bajkowych. Projekt ten będzie miał na celu upowszechnienie sztuki poprzez połączenie kultury z przestrzenią miejską, co wpłynie na poprawę estetyki miasta. Malatury wykonane będą nowatorską techniką z zastosowaniem farb hydrofobowych/hydrochromicznych dzięki czemu będą one widoczne tylko w czasie deszczu. Zastosowanie tej techniki spowoduje, że ponura w taką pogodę przestrzeń stanie się atrakcyjna i zaskakująca. Malatory wprowadzą w życie mieszkańców Krakowa kolor i radość oraz przełamią monotonię codziennego życia. Projekt skierowany będzie do wszystkich uczestników przestrzeni miejskiej.ów odwiedzających miasto.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Farba hydrochromiczna Farba hydrochromiczna będzie wykorzystana do wykonania kolorowych malatur na płaskich powierzchniach infrastruktury miejskiej. 20 000,00 PLN
Farba hydrofobowa Farba hydrofobowa będzie wykorzystana do wykonania monochromatycznych malatur na płaskich powierzchniach infrastruktury miejskiej. 15 000,00 PLN
Usługa malarska Wykonanie malatur 10 000,00 PLN
Konserwacja utrzymanie trwałości malatur 6 000,00 PLN
Projekt wykonanie projektu malatur 3 000,00 PLN
54 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wykonanie projektu wykonanie projektu malatur do 2017-10-01
Prace malarskie wykonanie malatur do 2017-10-30
Konserwacja Okresowe odnawianie malatur po 2018-03-01

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Pozytywnie opiniuje się zamysł realizacji projektu „Kraków malowany deszczem” polegający na wykonaniu malatur nawiązujących do tradycyjnych zalipiańskich kompozycji kwiatowych, PRLowskich i bajkowych we wskazanych lokalizacjach Rondo Mogilskie oraz Plac przed Muzeum PRLu. Forma graficzna motywów dekoracyjnych charakterystycznych dla obszaru Małopolski nawiązuje do tradycji regionalnych. Realizacja malatur z wykorzystaniem farb hydrochromicznych, widocznych wyłącznie w czasie deszczu, dodatkowo podniesie atrakcyjność malowideł oraz poprawi estetykę przestrzeni publicznych. Nie dopuszcza się przeprowadzenia planowanej akcji na Placu Wolnica przed Muzeum Etnograficznym ze względu na negatywną opinię Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie Pana dr inż. arch. Jana Janczykowskiego. Plac Wolnica znajduje się na terenie układu urbanistycznego dawnego miasta Kazimierza ze Stradomiem wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-12 oraz na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, dlatego też w konieczności zachowania autentyzmu zabytkowego krajobrazu służby konserwatorskie były zmuszone odmówić uzgodnienia proponowanych działań.
Wróć do poprzedniej strony