Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Opis projektu
Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi (od ulicy Kobierzyńskiej do ulicy M.Konopnickiej).
Wizualnie i jakościowo inicjatywa powinna być kontynuacją ciągu pieszo rowerowego po drugiej stronie ul. Kobierzyńskiej wzdłuż Wilgi do ulicy Brożka (nie oddanego jeszcze do użytkowania przez mieszkańców)
W ramach prac projektowych należy uwzględnić: zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej infrastruktury do ewentualnego oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego i jeśli miejsce na to pozwoli dostawienia kilku ławek/stojaków rowerowych, aby za kilka lat nie musieć wszystkiego rozkopywać ; zaplanowanie i wykonanie ciągu pieszo rowerowego z odpowiednim oznakowaniem;
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cel
Wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi zwiększy użyteczność i dostępność tego pięknego zakątka Krakowa. W tym momencie wały wzdłuż Wilgi sa dostępne dla mieszkańców, ale ze względu na nierówną nawierzchnię (częste błoto) nie są przystosowane do potrzeb np niepełnosprawnych, matek z małymi dziećmi, rowerzystów etc.
Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców
- udostępnienie mieszkańcom ustronnego, pięknego terenu rekreacyjnego do wszelakich aktywności fizycznych - bieganie, jazda na rolkach, jazda rowerem itd
- bezpieczniejszy/bezkolizyjny z samochodami osobowymi przejazd dla rowerzystów na odcinku Kobierzyńska-M.Konopnickiej ( w tym momencie przejazd odbywa się ul. Kapelanka i Monte Cassino z licznymi światłami i przejazdami prze ulice)
- ograniczenie ruchu samochodowego i zachęcenie najbliższych mieszkańców do wykorzystania tego "skrótu" komunikacyjnego - alternatywna droga do szkoły, przedszkola, pracy
- ze względu na małą przepustowość ulicy Rydlówka i jej dużą użyteczność komunikacyjną (skrót między skrzyżownaniem Kobierzynska/Kapelanka a rondem A. Matecznego) oraz dynamiczną rozbudowe zaplecza mieszkalnego w tym rejonie tworzą się i będą tworzyć jeszcze większe zatory komunikacyjne, oddanie mieszkańcom Krakowa alternatywnego (rowerowego/pieszego) sposobu komunikacji pomoże uniknąć korków w tym rejonie
- poprawa alternatyw komunikacyjnych dla użytkowników przyległych ogródków działkowych, czy zawodników i kibiców RKS Garbarnia
Atrakcyjność projektu
- zachęcenie do aktywności i zdrowego stylu życia
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | Projekt ciągu pieszo-rowerowego wraz z infrastrukturą do późniejszego doświetlenia i postawienia kilku ławek/stojaków na rowery | 0,00 PLN |
ciąg pieszo-rowerowy | nawierzchnia | 1 500 000,00 PLN |
1 500 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Projekt | zima 2017 | |
Realizacja | lato 2018 |