Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica IX NR 2:

Wymiana i montaż lamp w ZSO nr 17 ul. Fredry

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica IX Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

91 354,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Aleksandra Fredry 65/71, Kraków, Polska

Krótki opis projektu

Wymiana i montaż lamp w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 17 w Krakowie.

Opis projektu

Wymiana i montaż lamp w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 17 w Krakowie. W całej szkole znajduje się około 350 lamp nadających się do wymiany. Wymienionych i zamontowanych zostanie tyle lamp na ile pozwoli wnioskowana kwota.

Wymiana i montaż będą realizowane do wysokości wnioskowanej kwoty, czyli 25 000 złotych  (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).





UZASADNIENIE PROJEKTU

Wymiana i montaż lamp w ZSO nr 17 to bardzo potrzebne działania, ponieważ na ten moment są tam stare lampy. Uczniowie potrzebują odpowiedniego oświetlenia, aby nie szkodzić swojemu zdrowiu oraz żeby klasy były przytulne i zachęcały do przebywania w nich. Brak dobrego oświetlenia powoduje zmęczenie, pogorszenie wzroku i trudności w koncentracji, dlatego realizacja tego projektu byłaby wspaniałym działaniem przynoszącym pozytywne korzyści dla uczniów i nauczycieli. Projekt będzie służył całej społeczności szkolnej Zespołu Szkół nr 17 w Krakowie.






Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Mikroskop z okularem cyfrowym Mikroskop będzie wykorzystywany zarówno do obserwacji prowadzonych metodą jasnego, jak i ciemnego pola. Dzięki zastosowaniu trójokularowej głowicy po zamontowaniu kamery cyfrowej na okularze model ten można zmienić w mikroskop cyfrowy. zakup 2 sztuk 7 000,00 PLN
Eko-Gra: Chrońmy środowisko Eco Game to zabawna gra, dzięki której dzieci staną się bardziej świadome w kwestii ochrony środowiska. Zdobędą wiedzę o ekosystemie i odkryją jak wygląda obieg wody w przyrodzie oraz proces transformacji energii i odpadów. Gra – w przyjemny, zabawowy sposób – zwiększa świadomość ekologiczną dzieci poprzez wskazanie konkretnych przykładów oszczędzania energii, recyklingu odpadów i zmniejszania zużycia wody. Wszystko to na zasadzie przyczynowo-skutkowej. Planowany zakup 10 gier. 1 500,00 PLN
Zestaw demonstracyjno-doświadczalny: Energia słoneczna Zestaw demonstracyjno-doświadczalny Energia słoneczna Zestaw przeznaczony do demonstracji oraz doświadczeń indywidualnych i grupowych z zakresu energii słonecznej – jej pozyskiwania, przetwarzania, zachowywania oraz wykorzystywania, jak również działania fotoogniwa, czyli ogniwa fotowoltaicznego. Możliwe jest to dzięki przemyślanej zawartości zestawu oraz wielu ciekawym i różnorodnym doświadczeniom zawartym w dołączonej kolorowej instrukcji. Elementy zestawu (główne elementy wymienione poniżej), takie jak fotoogniwo, przewody, termometr, lustro płaskie i paraboliczne, lupa, silniczek elektryczny, śmigło, kolorowe filtry. Planowany zakup 10 zestawów. 1 500,00 PLN
Krążek Secchi\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'ego z linką Krążek Secchi\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'ego z polami czarno-białymi do określania głębokości i przejrzystości wody i przenikania światła. Wykonany z malowanego metalu z uchwytem do zaczepiania linki i linką. Planowany zakup 10 sztuk. 1 000,00 PLN
Waga elektroniczna, przenośna z kalkulatorem, (A) 0,1 g/max 150 g waga laboratoryjna sprawdza ciężar przedmiotów z dokładnością 0,1 g. Dzięki temu zda egzamin w laboratoriach. planowany zakup 5 sztuk 2 000,00 PLN
Biodegradacja – zestaw doświadczalny (J3) Zestaw edukacyjny “Biodegradacja (J3)” to mniej obszerna wersja Zestawu “Biodegradacja (J)”. Ta pomoc dydaktyczna została zaprojektowana tak, aby umożliwić przeprowadzanie doświadczeń z zakresu biodegradowalności różnych materiałów. Zestaw umożliwia swobodny, samodzielny wybór podłoża oraz materiałów do testowania. Planowany zakup 10 zestawów 2 000,00 PLN
Segregujemy odpady. Interaktywny z-w demonstracyjny – wersja magnetyczna PLUS 1 Zestaw 106 kolorowych elementów w 100 procentach magnetycznych, bo nadrukowanych na pełnej folii magnetycznej (a nie podklejanych fragmentami folii magnetycznej), do prezentacji na dowolnej powierzchni magnetycznej (metal, tablica szkolna, …) zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych na danym terenie. Zakup 5 sztuk 2 000,00 PLN
Plansza ścienna: Porosty - budowa i skala porostowa Plansza ścienna zawierająca materiały edukacyjne o wymiarach: 70x100 cm, dwustronnie foliowana z zawieszką. Zakup 5 sztuk 500,00 PLN
Aparat do doświadczeń z fotosyntezy Aparat w postaci połączonej rurki kapilarnej, wygiętej i kalibrowanej oraz strzykawek do ściągania i pomiaru wydzielonego gazu (tlenu) przez roślinę wodną (polecana: moczarka kanadyjska, Elodea canadensis) w wyniku zachodzących procesów fotosyntezy i respiracji. Ilość wydzielanego tlenu można badać przy zmiennych parametrach takich jak temperatura wody i ilość dostępnego światła. Całość zamocowana na tablicy o wym. 22 x 15 cm z tylną podpórką do stawiania. Wymiary całkowite pomocy: 30x22x15 cm. zakup 2 sztuk 220,00 PLN
zakup zestawu multimedialnego wraz z oprogramowaniem tablic interaktywnych Tablica interaktywna dotykowa ceramiczna Insg umożliwiająca bezproblemową i komfortową pracę 4 użytkowników jednocześnie, z założeniem, że każdy z nich może wykonywać dowolną operację na tablicy - w tym oczywiście obsługę multigestów (m.in. zoomowania, rotacji, a także przewijania) - 10 punktów dotyku. zakup 2 tablc i 3 sztuk oprogramowania 25 000,00 PLN
Mikroskop szkolny 600x/lustro Modele KERN OBF i OBL to doskonałe i stabilne mikroskopy laboratoryjne do wszystkich popularnych i rutynowych zastosowań. Dzięki prostemu oświetleniu Koehlera możliwa jest regulacja oświetlenia i zmiana membrany pola oraz dzięki wysokiej regulacji kondensatorowego układu optycznego możliwe jest uzyskanie równomiernego oświetlenia oglądanego przedmiotu. zakup 2 sztuk 10,00 PLN
Prowadzenie warsztatów przeprowadzenie zajęć- koszt wykładowcy - 300 zł/h- liczba godzin 46 13 800,00 PLN
Przeprowadzenie wykładu przeprowadzenie wykładu dydaktycznego wraz z przygotowanie materiałów dydaktycznych 500 zł x 4 h 2 000,00 PLN
Prowadzenie zajęć (analiza wyników) przeprowadzenie wykładu dydaktycznego wraz z przygotowanie materiałów dydaktycznych 400 zł x 6 h 2 400,00 PLN
Opracowanie dokumentacji fotograficznej wykonanie dokumentacji fotograficzne z realizacja zadania - usługa 5 000 6 000,00 PLN
Wykonanie filmu wykonie produkcji filmowej z realizacji zadania - usługa 8 000 9 000,00 PLN
Koordynacja projektu koordynacja projektu 2000 zł/ m-c x 12 m-cy 24,00 PLN
Obsługa księgowa prowadzenie dokumentacji projektu obsługa księgowa 700zl/m-c okres 12 miesięcy 8 400,00 PLN
Opieka pedagogiczna Zapewnienie opieki grupom podczas realizacji zadania 100 zł x 20 h 2 000,00 PLN
Materiały biurowe Zakup materiałów biurowych niezbednych do wykonania zadania: flipchart papierowe bloki do flipcharta 125 kartek w opakowaniu markery - opakowania pisaki - opkaowania bloki rysunkowe notesy papier ksero i do drukarki - 30 ryz długopisy 5 000,00 PLN
91 354,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Akcja informacyjna i nabór uczestników do zadania: informacje o realizacji zadania (także jego opis) na stronie, Stowarzyszenia Pomocy Szkole „Małopolska” oraz oraz na stronie koła naukowego Uniwersytetu Pedagogicznego, - wyłonienie uczniowskiej grupy badawczej (13-16 lat) liczącej ok. 20-60 uczestników, która w ramach warsztatów w pracowniach szkolnych, pracowniach UP oraz podczas zajęć terenowych zbada i określi stan zanieczyszczenia środowiska , ze szczególnym uwzględnieniem okolic szkoły, pozna zagadnienia związane z nieodnawialnymi i odnawialnymi źródłami energii oraz przeanalizuje problem zagospodarowania odpadów. Grupa zostanie wyłoniona na podstawie ankiety określającej stan wiedzy i umiejętności. - uruchomienie strony internetowej zadania, na której zostaną zamieszczone informacje wstępne o zadaniu. cały rok 2020
Prowadzenie strony internetowej zadania: dokumentacja fotograficzna zadania, - relacje uczestników, - wnioski i wyniki badań, - referaty. cay rok 2020
Przygotowanie i przeprowadzeniu trzech tematycznych bloków warsztatów badawczych : I. badanie stanu wody, powietrza i gleby II. odnawialne i nieodnawialne źródła energii III. problem odpadów BADANIE STANU WODY,POWIETRZA I GLEBY 4 zajęć warsztatowych po 3 godziny w terenie – 12 godzin 6 zajęć warsztatowe po 2 godziny na terenie szkoły – 12 godzin 2 zajęcia warsztatowe na uczelni po 2 godziny – 4 godziny Warsztaty będą odbywały się w pracowniach szkoły oraz w terenie (pobieranie próbek do badań), będzie to okolica szkol , do zrealizowania warsztatów posłuży zakupiony sprzęt badawczy oraz konsultacje merytoryczne w zakresie badań chemicznych. Grupa badawcza zgromadzi materiał do analizy w zakresie zanieczyszczenia wody, powietrza i gleby, przebada próbki przy pomocy aparatury pomiarowej, zapisze wyniki. Następnie wraz z kołem naukowym nastąpi analiza wyników oraz przeprowadzenie dodatkowych, specjalistycznych doświadczeń z zakresu badania próbek zanieczyszczonego środowiska. ODNAWIALNE I NIEODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII 2 zajęcia warsztatowe po 2 godziny na uczelni – 4godziny 1 wykład po 2 godziny na uczelni – 2 godziny Grupa badawcza weźmie udział w zadaniach realizowanych przez koło naukowe oraz kadrę UP w zakresie wykorzystania obserwacji do badań naukowych, nastąpi weryfikacja obserwacji, sformułowanie wniosków i wskazanie sposobów popularyzacji wiedzy. Przygotowanie filmu. PROBLEM ODPADÓW 4 zajęcia warsztatowe po 2 godziny w szkole – 8 godzin 1 wykład po 2 godziny – 2 godziny Zapoznanie z problemami współczesności dotyczącymi przetwarzania odpadów, przygotowanie pokazu artystycznego Recykling fashion . Przygotowanie makiet. cały rok 2020
Opracowanie do publikacji i prezentacji wyników badań : 6 godzin zajęć w zakresie analizy, porównywania wyników badań, przygotowania materiałów do publikacji ( grupa badawcza wspólnie z kołem naukowym). caly rok 2020
Przygotowanie i przeprowadzenie sesji naukowej dla młodzieży i mieszkańców Nowej Huty . Przewiduje się ok. 100 uczestników (młodzież) i ok. 30 uczestników – mieszkańcy. - 6 godz. konsultacji merytorycznych (Uniwersytet Pedagogiczny) - 2 godziny przygotowanie - 2 sesja -prezentacja wyników badań i wniosków końcowych, -prezentacja wystawy fotograficznej, - pokaz Recykling fashion i makiet - pokaz filmu -dyskusja na temat sposobów zmniejszenia ilości zanieczyszczeń środowiska Nowej Huty. cały rok 2020
Charakterystyka długoterminowych skutków: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 przy ul. Fredry 65-71 od lat współpracuje ze środowiskiem lokalnym organizując spotkania, pikniki, imprezy okolicznościowe dla członków Łagiewnickiego Towarzystwa Kulturalnego, Parafialnych Stowarzyszeń Katolickich, rodziców uczniów oraz mieszkańców dzielnicy. Ponadto w budynku szkoły funkcjonują komisje wyborcze. Modernizacja oświetlenia pozwoli na zapewnienie właściwych warunków dla wszystkich ww. grup mieszkańców, korzystających z budynku szkoły. Proponowane zadanie mieści się w limitach finansowych, określonych zgodnie z § 8 Regulaminu budżetu obywatelskiego miasta Krakowa, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r. a jego roczne koszty utrzymania nie przekraczają 30 % wartości proponowanego zadania. Zadanie nie jest sprzeczne z obowiązującymi w mieście planami, politykami i programami. Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 17 wyraziła zgodę na realizację zadania, nie narusza ono przepisów prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności i będzie realizowane na gruntach należących do Gminy Miejskiej Kraków.
powrót