Zadaszenie przystanków autobusowych- wiaty
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Dodatkowe lokalizacje: ul. Chałubińskiego (skrzyżowanie z ul. Kąpielową), ul. Merkuriusza Polskiego (koło Lewiatana), ul. Sawiczewskich (skrzyżowanie z ul. Podgórki), ul. Sawiczewskich (na wysokości posesji nr 30A), ul. H. Niewodniczańskiego (koło Cmentarza Parafialnego Wróblowice), ul. J. Kuryłowicza (koło skrzyżowania z ul. Nad Fosą), ul. Matematyków Krakowskich (koło posesji nr 98), ul. Niebieska (koło Hali Sportowej), ul. W Taklińskiego 5. Dopuszcza się możliwość zamiennych lokalizacji w przypadku ewentualnych trudności związanych z posadowieniem wiat w w/w miejscach.
Krótki opis projektu
Proponuję postawienie 9 wiat przystankowych na najbardziej uczęszczanych przystankach autobusowych. Wiaty muszą być prostego typu dwusłupkowego (zadaszenie i tylna ściana) tak aby mieściły się w świetle chodnika.
Opis projektu
Proponuję postawienie lekkich, dwusłupkowych wiat przystankowych (dach i tylna ściana), na przystankach autobusowych zlokalizowanych w szczególnie przewiewnych miejscach południowych dzielnic Krakowa, chroniących pasażerów przed opadami atmosferycznymi i wiatrem. Wiaty można ustawić w świetle chodnika aby nie utrudniały ruchu pieszego (z reguły w tych miejscach nie ma odpowiedniej ilości powierzchni na ustawienie pełnych wiat przystankowych), ale zapewniały podstawowy komfort podróżnym w trakcie oczekiwania na autobus MPK. Wiaty są zlokalizowane w miejscach zwiększonego ruchu pasażerskiego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem projektu jest zapewnienie większego komfortu w trakcie oczekiwania na środek komunikacji miejskiej (autobus MPK) w osiedlach oddalonych od centrum Krakowa. Perspektywa oczekiwania na autobus na przystanku bez zadaszenia często powoduje, że mieszkańcy jako środek komunikacji wybierają własny samochód aby nie oczekiwać na autobus na deszczu i wietrze. W świetle narastającego zagrożenia smogowego, każdy sposób na poprawienie warunków podróży może przyciągnąć nowych pasażerów a tym samym ograniczyć ilość samochodów osobowych. Ograniczenie ilości samochodów prywatnych na rzecz komunikacji zbiorowej poprawi komfort życia wszystkich mieszkańców Krakowa. Atrakcyjność projektu oprócz ograniczenia smogu na terenie całego miasta to także relatywnie niewielki jednorazowy koszt, który rozłoży się na wiele lat funkcjonowania przystanków.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Zadaszenie | Wykonanie zadaszenia z ażurowym/materiałowym pokryciem | 35 000,00 PLN |
| Lampa fotowoltaiczna z wiatrakiem | Montaż lampy z odnawialnymi źródłami energii | 20 000,00 PLN |
| Wyposażenie ogrodu | Montaż podestu, ławek, donic, tablic, posadzenie roślin, montaż tablicy informującej o realizacji zadania ze środków Budżetu obywatelskiego | 24 000,00 PLN |
| Dokumentacja projektowa | Wykonanie dokumentacjiwraz z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych. | 10 000,00 PLN |
| 89 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Prace projektowe i wybór wykonawcy, roboty budowlane | Ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy wraz z opracowaniem projektu z uzuskaniem stosownych decyzji administracyjnych, wykonanie zaprojektowanego ogrodu | wrzesień 2020 |
| Organizowanie zajęć | Zajęcia, warsztaty, spotkania dla społeczności Dzielnicy XII | wrzesień-grudzień 2020 |