Stacje samodzielnej naprawy roweru
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica VIII - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dzielnica VIII
Dodatkowe lokalizacje: Projekt zakłada instalację 18 stacji samodzielnej naprawy roweru. Proponowane przez organizatora lokalizacje to: *Osiedle Bodzów *Osiedle Kobierzyn *Osiedle Dębniki *Ośrodek sportu i rekreacji KOLNA *Osiedle Kostrze *Osiedle Podwawelskie-Ludwinów *Osiedle Podgórki Tynieckie *Osiedle Pychowice *Osiedle Sidzina *Osiedle Skotniki *Osiedle Tyniec *Kampus 600-lecia UJ *Osiedle Kapelanka/Słomiana *Osiedle Mochnaniec/ pentla KMK Czerwone Maki *Osiedle Europejskie *Osiedle Kliny Zacisze *Osiedle Ruczaj Zaborze *Osiedle Chmieleniec/Szuwarowa
Opis projektu
Projekt zakłada montaż 18 stacji samodzielnej naprawy roweru (4 dużych oraz 14 małych) w dzielnicy Dębniki. Stacje mają zawierać pompkę do opon, konieczne klucze, a w przypadku dużych stacji także możliwość zawieszenia roweru na rampie. Projekt zakłada zamontowanie stacji na terenach gminnych w lokalizacjach wybranych przy współudziale mieszkańców np. na podstawie przeprowadzonej internetowej ankiety.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Dzielnica Dębniki to jedna z największych dzielnic Krakowa. Pomimo tego że leży dość blisko centrum, nie wszystkie obszary dzielnicy są dobrze z nim skomunikowane. W dzielnicy nie brakuje terenów zielonych oraz ścieżek rowerowych przez co lokalni mieszkańcy często wybierają rower jako środek transportu. Wybudowanie stacji samodzielnej naprawy roweru odciąży rowerowe saszetki na klucze oraz zapewni rowerzystom komfort w razie wypadku czy problemów technicznych. W przyszłości w okolicach stacji powinny powstać stojaki rowerowe wraz z wiatą.
Stacje samodzielnej naprawy roweru powinniśmy wybudować gdyż:
- Zapewni to komfort mieszkańcom mogących naprawić rower zarówno w trasie jak i na swoim osiedlu.
- Dzielnica zawiera wiele ścieżek rowerowych i jest częstym celem podróży wszystkich mieszkańców ( wycieczki do Tyńca, dojazd na kampus UJ)
- Istnienie stacji zapewni komfort psychiczny przed ewentualna usterką co spopularyzuje tę formę przemieszczania się w mieście.
- Stacje odciążą portfele rowerzystów którzy już nie będą musieli kupować drogich kluczy czy przychodzić z każdą drobną sprawą do warsztatu
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Dostawa i montaż stacji naprawy rowerów | Dostawa i montaż 4 szt. dużych stacji naprawy rowerów– 4 szt. x 8 000 zł = 32 000 zł | 32 000,00 PLN |
Dostawa i montaż stacji naprawy rowerów | Dostawa i montaż 14 szt. małych stacji naprawy rowerów– 14 szt. x 2 000 zł = 28 000 zł | 28 000,00 PLN |
60 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Ustalenie lokalizacji, w których mają być zamontowane stacje naprawy rowerów | Ustalenie lokalizacji, w których mają być zamontowane stacje naprawy rowerów przy konsultacji z mieszkańcami | IX-XII 2017 r. |
Zamówienie publiczne | Zamówienie publiczne na dostawę i montaż stacji naprawy rowerów | I-IV 2018 r. |
Realizacja zadania | Realizacja zadania polegającego na dostawie i montażu stacji naprawy rowerów | V-VI 2018 |
Odbiór prac | Odbiór prac | VII 2018 |