Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica VIII NR 14:

Stacje samodzielnej naprawy roweru

Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica VIII - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

63 500,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Dzielnica VIII

Dodatkowe lokalizacje: Projekt zakłada instalację 18 stacji samodzielnej naprawy roweru. Proponowane przez organizatora lokalizacje to: *Osiedle Bodzów *Osiedle Kobierzyn *Osiedle Dębniki *Ośrodek sportu i rekreacji KOLNA *Osiedle Kostrze *Osiedle Podwawelskie-Ludwinów *Osiedle Podgórki Tynieckie *Osiedle Pychowice *Osiedle Sidzina *Osiedle Skotniki *Osiedle Tyniec *Kampus 600-lecia UJ *Osiedle Kapelanka/Słomiana *Osiedle Mochnaniec/ pentla KMK Czerwone Maki *Osiedle Europejskie *Osiedle Kliny Zacisze *Osiedle Ruczaj Zaborze *Osiedle Chmieleniec/Szuwarowa

Krótki opis projektu

Projekt zakłada zakup i instalację 18 samodzielnych stacji naprawy rowerów na terenie dzielnicy VIII Dębniki. Samodzielne stacje naprawy roweru mają posiadać pompkę oraz zestaw koniecznych narzędzi.

Opis projektu

Projekt zakłada montaż 18 stacji samodzielnej naprawy roweru (4 dużych oraz 14 małych) w dzielnicy Dębniki. Stacje mają zawierać pompkę do opon, konieczne klucze, a w przypadku dużych stacji także możliwość zawieszenia roweru na rampie. Projekt zakłada zamontowanie stacji na terenach gminnych w lokalizacjach wybranych przy współudziale mieszkańców np. na podstawie przeprowadzonej internetowej ankiety.

 





UZASADNIENIE PROJEKTU

Dzielnica Dębniki to jedna z największych dzielnic Krakowa. Pomimo tego że leży dość blisko centrum, nie wszystkie obszary dzielnicy są dobrze z nim skomunikowane. W dzielnicy nie brakuje terenów zielonych oraz ścieżek rowerowych przez co lokalni mieszkańcy często wybierają rower jako środek transportu. Wybudowanie stacji samodzielnej naprawy roweru odciąży rowerowe saszetki na klucze oraz zapewni rowerzystom komfort w razie wypadku czy problemów technicznych. W przyszłości w okolicach stacji powinny powstać stojaki rowerowe wraz z wiatą.

Stacje samodzielnej naprawy roweru powinniśmy wybudować gdyż:

  • Zapewni to komfort mieszkańcom mogących naprawić rower zarówno w trasie jak i na swoim osiedlu.
  • Dzielnica zawiera wiele ścieżek rowerowych i jest częstym celem podróży wszystkich mieszkańców ( wycieczki do Tyńca, dojazd na kampus UJ)
  • Istnienie stacji zapewni komfort psychiczny przed ewentualna usterką co spopularyzuje tę formę przemieszczania się w mieście.
  • Stacje odciążą portfele rowerzystów którzy już nie będą musieli kupować drogich kluczy czy przychodzić z każdą drobną sprawą do warsztatu





Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
40 ocieplanych budek dla kotów wraz z transportem 16 000,00 PLN
karma sucha i mokra oraz jej dystrybucja 25 000,00 PLN
Usługi weterynaryjne 22 500,00 PLN
63 500,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
montaż budek 2021
zakup karmy i jej dystrybucja 2021
usługi weterynaryjne 2021
Charakterystyka długoterminowych skutków: Poprawa komfortu mieszkańców mogących naprawić rower zarówno w trasie jak i na na swoim osiedlu. Realizacja projektu pociągnie za sobą konieczność zabezpieczenia w budżecie środków na utrzymanie stacji w zakresie systematycznej wymiany zużytych i zniszczonych narzędzi.
powrót