150 bezpłatnych lekcji angielskiego dla mieszkańców Krakowa
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników. Ilość beneficjentów: 1-30
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Poland
Opis projektu
Projekt zakłada zagwarantowanie mieszkańcom Krakowa możliwości darmowej nauki języka angielskiego dzięki udziałowi w darmowych lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez profesjonalnych lektorów. Lekcje będą odbywać się na żywo oraz w formie webinarium internetowego. Zajęcia będą prowadzone na 6 poziomach poziomach zaawansowania.
Przed przystąpieniem do zajęć każdy chętny weźmie udział w teście kompetencji językowych przez internet i na podstawie wyników zakwalifikowany do odpowiedniego poziomu. Podobny test zostanie wykonany na koniec projektu.
Lekcje będą się odbywać w udostępnionej przez Miasto lokalizacji (np. Szkoła publiczna) i będzie dostępna w formie na żywo dla 20 osób. Konkretna lokalizacja zostanie wyznaczona przez jednostkę weryfikującą projekt, w miarę możliwości lokalowych, po konsultacji z autorem projektu.
Każda lekcja trwać będzie ok. 45 minut i będzie transmitowana przez Internet jako webinarium. Aby zapewnić możliwość aktywnego udziału w lekcji osobom, tj. zadawania pytań na czacie, liczba słuchaczy (interaktywnych) obecnych na webinarium będzie ograniczona do 100 osób. Technicznie zostanie to rozwiązane w ten sposób, że ten kto pojawi się wcześniej będzie miał pierwszeństwo. Pozostałe osoby będą mogły odsłuchać lekcje po jej opublikowaniu.
- Interfejs w języku polskim.
- Zamieszczone materiały dostosowane do materiałów lekcji online. Słownictwo zgodne z tematem zajęć, które odbyły się danego dnia oraz słownictwo i wyrażenia na następną lekcję.
- Możliwość tworzenia własnych multimedialnych materiałów, w tym automatyczne generowanie plików audio (słowa / zwroty / zdania) przez słuchaczy i dzielenie się nimi w grupach.
- Aplikacja dystrybuowana w modelu SaaS, dostępna na telefonach komórkowych (minimum na platformach Android oraz iOS) oraz przez przeglądarkę www.
- Synchronizacja materiałów do nauki i postępów w naucę na wszystkich platformach.
- Nauka metodą multimedialnych fiszek - wyposażonych w nagrania wymowy oraz przykłady.
- Inteligentny system powtórek typu spaced-repetition (materiał jest powtarzany w optymalnych odstępach).
- Możliwość podziału słuchaczy na grupy.
- Możliwość podglądu i weryfikacji przez nauczyciela postępów w nauce.
- Przeprowadzenie prostego testu poziomującego.
- Obsługa kodów (generowanie loginu i hasła na podstawie kodu dostępu).
- Atutem będzie możliwość dostępu do multimedialnych baz nauki w innych językach (w tym niemiecki, hiszpański, francuski, rosyjski, norweski) - dla tych, którzy preferują naukę innych języków.
- Atutem będzie spełnianie jak największej liczby wymogów norm dostępności treści.
Dostęp do lekcji, nagrań oraz licencji do aplikacji będzie dystrybuowany za pośrednictwem kodów aktywacyjnych przez Urząd Miasta Krakowa. Pomysł polega na tym, aby dostawca usługi przygotował kartoniki z kodami dostępu i przekazał je do Urzędu. Intencją projektu jest dotarcie w pierwszej kolejności do osób zagrożonych wykluczeniem. Najlepiej będzie jeśli to Urząd Miasta określi, które osoby będą miały pierwszeństwo w odbiorze dostępów, szczególnie tyczy się to zajęć na żywo.
Na podstawie kodu wpisanego na stronie internetowej usługi, użytkownik będzie mógł uzyskać login i hasło.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Nie każdy może pozwolić sobie na naukę języka w szkole językowej, zakup materiałów czy korzystanie z korepetycji. Mieszkańcy Krakowa odnieśliby ogromną korzyść z realizacji projektu, uzyskując możliwość zdobycia umiejętności, którą można wykorzystać w wielu sferach życia.
Celem projektu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Jest to możliwe, dzięki Wybrana metodologia umożliwia naukę bez wychodzenia z domu. Jest to szczególnie istotne dla osób z różnych względów ograniczonych ruchowo, matek wychowujących dzieci lub osób opiekujących się starszymi. Projekt umożliwia wszystkim, a w szczególności długotrwale przebywającym bez zatrudnienia, na zdobywanie nowych umiejętności, co zwiększa ich szanse powrotu na rynek pracy.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Opracowanie i przeprowadzenie lekcji | 25 lekcji x 6 poziomów x 400 zł (zrycząłtowany koszt przygotowania i przeprowadzenia lekcji) | 60 000,00 PLN |
Koszt licencji dla uczestników programu | 3000 użytkowników x 20 zł (szacowany koszt rocznej licencji) | 60 000,00 PLN |
Materiały promocyjne | Projekt oraz druk materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki) | 2 000,00 PLN |
122 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wybór wykonawcy | Przeprowadzeni czynności polegających na wyborze wykonawcy projektu | 2018-01-31 |
Nabór uczestników | Dystrybucja kodów dostępu dla zaintersowanych | 2018-02-28 |
Test poziomujący | Przeprowadzenie testu celem kwalifikacji uczestników do poszczególnych grup | 2018-03-11 |
Rozpoczęcie zajęć | Przeprowadzenie 12 zajęć | 2018-03-20 |
Przerwa wakacyjna | Przerwa w zajęciach - w tym czasie uczestnicy mogą korzystać z narzędzi internetowych | 2018-06-25 |
Wznowienie zajęć po przerwie | Przeprowadzenie 13 zajęć | 2018-09-03 |
Test końcowy | Przeprowadzenie testu pozwalającego na ocenę postępów w naucę | 2018-12-07 |