Rodzinne rowery cargo
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Miasto Kraków
Krótki opis projektu
Projekt polega na udostępnieniu mieszkańcom Krakowa 18 rodzinnych rowerów cargo, które będą wypożyczane kolejnym zgłaszającym się osobom. Świadczeniem kompletnej usługi zajmie się wybrana w postępowaniu firma.
Opis projektu
Projekt polega na zakupie przez miasto usługi udostępnienia mieszkańcom 18 rowerów towarowych, służących do przewozu dzieci przez okres marzec-grudzień (10 m-cy). Rowery będą udostępnianie kolejnym zgłaszającym się rodzinom (po 1 w każdej dzielnicy) na ustalony z góry okres np. 2 tygodni. Dostawą rowerów wraz z niezbędnymi akcesoriami i zabezpieczeniami, ich serwisowaniem, przekazywaniem z rąk do rąk i zarządzaniem systemem rezerwacji zajmować będzie się zewnętrzna firma, wyłoniona w postępowaniu. W związku z tym, że za wykonywanie usługi odpowiadać będzie wybrana w postępowaniu firma, brak potrzeby wskazywania miejsca przechowywania rowerów - w trakcie wypożyczeń będą one przechowywane przez rodziny, zaś w przerwach - przez firmę świadczącą usługę. Rowery będą mogły być także wykorzystywane w imprezach dzielnicowych.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem jest popularyzacja rowerów towarowych wśród mieszkańców.
Rowery cargo są coraz częściej
wykorzystywane do przewozu dzieci i ładunków, zastępując samochody w wielu
miastach na świecie. W Kopenhadze użytkowanych jest 40000 tego typu rowerów.
Można przyjąć że każdy taki rower to jedno auto w korkach mniej. Niestety
w polskich warunkach cena rowerów tego typu stanowi barierę powodującą, że ich
liczba jest wciąż ograniczona. Wypożyczalnie rowerów towarowych istnieją w
kilku polskich miastach: w Warszawie rowery takie są własnością Zarządu Dróg
Miejskich i są wypożyczane w 8 lokalizacjach na terenie miasta, zaś w Opolu i
Radomiu stanowią część systemu roweru publicznego. Tego rodzaju projekty są również bardzo popularne na świecie, jako przykład można przytoczyć system wypożyczalni rowerów działający w Wiedniu w dzielnicy Seestadt Aspern czy hamburski projekt Hannah. Rowery towarowe doskonale nadają się także do wypoczynku w gronie rodziny.
Doświadczenia wspomnianych miast pokazują, że
udostępnienie rowerów towarowych jest dużą atrakcją dla mieszkańców, rowery są
chętnie wypożyczane i stanowią samoistną reklamę zrównoważonego transportu.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| zajęcia w szkołach podstawowych i średnich | co najmniej 2h lekcyjne dla każdej klasy w semestrze | 20 000,00 PLN |
| 20 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| przeprowadzenie zajęć | co najmniej 2h lekcyjne dla każdej klasy w semestrze | styczeń-grudzień 2021 |