Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski
:
Ciąg pieszo-rowerowy od TESCO(Kapelanka) do Rondo Matecznego
Projekt odrzucony:
OPINIA NEGATYWNA. W proponowanej przez Wnioskodawcę lokalizacji przygotowane są następujące inwestycje;uzgodniony został projekt braqnży drogowej dla inwestycji"Budowa parku rzecznego i terenów rekreacyjnych obejmująca tereny zieleni urządzonej, alejki pieszo rowerowe,place utwardzone ,urządzenia małej architektury wraz z infrastrukturą techniczną w rejonie ul.Kobierzyńskiej i ul.Rydlówka w Krakowie"w zakresie proj.chodnika i ścieżki rowerowej w obszarze pasa drogowego ul.Rydlówka(podpisana umowa).-uzgodniony został projekt branży drogowej przebudowy zjazdu publicznego wraz z poszerzeniem chodnika w ul. Rydlówka. Jednocześnie poprowadzenie ścieżki po wałach rzeki Wilgi jest niemożliwe z uwagi na fakt, że w ramach budżetu obywatelskiego można realizować inwestycje jedynie na terenie gminy Kraków, natomiast wał rzeki stanowi własność Skarbu Państwa. Zgodnie z §12 ust.6 i7 Regulaminu”w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich oraz które planowane są do realizacji na gruntach nienależących do Gminy Miejskiej Kraków”. Natomiast wykonanie jedynie odcinka od.ul.Kapelanka do rzeki Wilgi będzie nieracjonalne i zgodnie z §11 ust.2 Regulaminu „modyfikacja, o której mowa w ust.1 musi być dokonana z zachowaniem zasady racjonalności gospodarowania środkami publicznymi oraz wymogów § 1 i § 12”
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dzielnica XIII (Podgórze)
Opis projektu
Proponuję ciąg pieszo-rowerowy od skrzyżowania ulic Kobierzyńska/Kapelanka (hipermarket TESCO) do skrzyżowania ulic Wadowicka/M.Konopnickiej (czyli Rondo Matecznego).
Wizualizacja na załączonej mapie.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cel i potrzeba realizacji projektu:
- poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z drogi wzdłuż ul. Kobierzyńska i ul. Rydlówka
- zwiększy atrakcyjność komunikacji rowerowej w tym obszarze, dzięki wygodniejszemu połączeniu z już istniejącą
infrastrukturą - zmniejszając ruch samochodowy przyczyni się do redukcji smogu samochodowego
- wygodny i bezpieczny sposób dojazdu do Parku nad Wilgą
Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców:
Projekt poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych.
Po jego zrealizowaniu, powstaną dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji oraz zwiększy się atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne w zatłoczonym i zakorkowanym Krakowie.
Inwestycja pomoże korzystnie wpłynąć na zwiększenie roli komunikacji rowerowej, a także uczyni ją bardziej bezpieczną dla pracowników okolicznych biur i mieszkańców osiedli.
- umożliwienie mieszkańcom korzystania z roweru na co dzień jako zdrowej alternatywy dla samochodu przy dojazdach do pracy i szkół
- pozwoli mieszkańcom Krakowa dojechać rowerem do atrakcyjnych terenów zielonych
- zapewni mieszkańcom domów przy ul. Kobierzyńska i ul. Rydlówka bezpieczny dojazd rowerem do sieci istniejących ścieżek rowerowych (w tej chwili nie ma mają oni alternatywy dla samochodu)
Projekt poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych.
Po jego zrealizowaniu, powstaną dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji oraz zwiększy się atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne w zatłoczonym i zakorkowanym Krakowie.
Inwestycja pomoże korzystnie wpłynąć na zwiększenie roli komunikacji rowerowej, a także uczyni ją bardziej bezpieczną dla pracowników okolicznych biur i mieszkańców osiedli.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Budowa sciezki rowerowej | Wytyczenie i budowa ścieżki rowerowej po południowej stronie ulic Kobierzyńska i Rydlówka | 500 000,00 PLN |
Budowa chodnika | Budowa chodnika dla pieszych | 500 000,00 PLN |
1 000 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
dokumentacja | sporządzenie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę oraz/lub innych potrzebnych dokumentów | 2018 kwartał 1-2 |
realizacja | wykonanie ciągu pieszo-rowerowego | 2018 kwartał 3-4 |