Wyspy bezpieczeństwa przy przystankach linii 124 i 424
Edycja Budżet Obywatelski 2017 Projekt lokalny - Dzielnica III Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Pilotów - ul. Ułanów
Opis projektu
Projekt polega na wykonaniu podłużnych wysp dzielących kierunki ruchu na wysokości przystanków autobusowych linii 124 i 424 Akacjowa i Spadochroniarzy. Wyspy te mają stanowić azyle dla pieszych na przejściach, a ponadto uniemożliwiać kierowcom innych pojazdów omijanie autobusów stojących na przystanku. Tego rodzaju manewry stwarzają bardzo poważne zagrożenie we wspomnianych miejscach:
- w przypadku przystanku Spadochroniarzy linii 424 (kierunek do centrum) auta omijające autobus wyjeżdżają bez jakiejkolwiek widoczności na skrzyżowanie ul. Ułanów i Spadochroniarzy, zdarza się, że z tej ostatniej ulicy w tym samym czasie usiłują włączyć się do ruchu inne pojazdy, korzystające z faktu zatrzymania autobusu na przystanku; stwarza to ryzyko kolizji;
- w przypadku przystanku Spadochroniarzy linii 124 (kierunek Wieczysta) auta omijające autobus wjeżdżają wprost na przejście dla pieszych (zlokalizowane bezpośrednio przed przystankiem autobusowym), a dodatkowo na wyjazd z posesji ul. Ułanów 60a,
- w przypadku przystanku Akacjowa linii 424 auta omijające autobus narażone są na ryzyko kolizji z pojazdami z naprzeciwka, a także wyjeżdżającymi z drogi wewnętrznej zlokalizowanej między blokami ul. Pilotów 24 i 26, dodatkowo pojazdy te automatycznie znajdują się bliżej w kolejce do świateł, podczas gdy autobus traci swoje miejsce podczas wymiany pasażerów, to z kolei obniża konkurencyjność transportu publicznego,
- w przypadku przystanku Akacjowa linii 124 auta omijające autobus narażone są na zderzenie z pojazdami wyjeżdżającymi z ul. Wysokiej, a także na zderzenie z pojazdami z naprzeciwka, w związku z ograniczoną widocznością spowodowaną przez zakręt ul. Pilotów, która przechodzi w Ułanów.
Podłużne wyspy o których mowa mają mieć szerokość od 0,5 do 1m, mogą być wykonane z elementów prefabrykowanych. Powinny posiadać rozcięcia na wysokości wyjazdów z dróg podporządkowanych i posesji, a także obniżenia przy przejściach dla pieszych.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem projektu jest podniesienie bezpieczeństwa pieszych i kierujących pojazdami, poprawa konkurencyjności komunikacji miejskiej.
Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia liczby niebezpiecznych zdarzeń w objętych projektem miejscach. Ponadto w niektórych relacjach zmniejszy straty czasu pasażerów komunikacji miejskiej, których jest większość.
Projekt przybliży okolice opisywanych przystanków do standardów panujących w tym względzie w innych krajach np. Niemczech, Austrii czy Szwecji, gdzie takie rozwiązania są standardowe.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Opracowanie projektu | Opracowanie projektu | 5 000,00 PLN |
Prace przygotowawcze, uzyskanie niezbędnych pozwoleń i uzgodnień | - | 2 000,00 PLN |
Prace wykonawcze | - | 40 000,00 PLN |
Oznakowanie | Ustawienie dodatkowego, niezbędnego oznakowania | 3 000,00 PLN |
50 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Opracowanie projektu | - | 2018-02-28 |
Uzyskanie niezbędnych zgód i pozwoleń | - | 2018-06-30 |
Prace wykonawcze | - | lipiec 2018 |