Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 12 :

Budowa chodnika wzdł rz. Serafy z ul. Czeczów do SKA Złocień

Projekt odrzucony: Opinia negatywna Proponowana lokalizacja chodnika to działki nr 419/5, 419/6, 419/7 obr. 105 Podgórze. Działka nr 419/6 obr. 105 Podgórze jest własnością Skarbu Państwa, oddana w użytkowanie wieczyste spółce akcyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe. Działki nr 419/5 i 419/7 obr. 105 Podgórze są własnością Skarbu Państwa. W związku z powyższym inwestycja nie spełnia wymogów Regulaminu budżetu obywatelskiego – proponowana jest na gruntach nienależących do Gminy Miejskiej Kraków. Jednocześnie należy podkreślić, że ww. działki nie pozostają w zarządzie ZIKiT. Działka nr 419/5 od północnego-wschodu graniczy z ogrodzoną nieruchomością obejmującą działkę nr 471/16 obr. 105 Podgórze, pozostającą w użytkowaniu wieczystym osób prywatnych – Wspólnot Mieszkaniowych budynków nr 24 i 26 zlokalizowanych przy ul. Czeczów. Działka nr 419/7 w części zachodniej sąsiaduje z działką nr 419/6 obr. 105 Podgórze oddaną w użytkowanie wieczyste spółce akcyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe oraz z zajeżdżoną drogą wewnętrzną (przebiegającą po terenie działek PKP oraz osób fizycznych), stanowiącą kontynuację drogi wewnętrznej – ul. Złocieniowej (współwłasności osób fizycznych) – czyli dróg niepozostających w zarządzie ZIKiT. W związku z powyższym wnioskowany chodnik stanowiłby dojście – poprzez drogi wewnętrzne, które nie są zarządzane przez Prezydenta Miasta Krakowa – wyłącznie do budynków wielorodzinnych Wspólnot Mieszkaniowych. Do czasu zakończenia inwestycji realizowanej przez PKP pn.: ,,Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów” wnioskowany chodnik, z uwagi na brak powiązania z drogami publicznymi, prowadziłby donikąd. Projekt zostaje odrzucony zgodnie z § 12 pkt 1), 6) i 7) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z 16.12.2015 r.).

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 12 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Rejon ul. Złocieniowej i ul. Czeczów, dz. 419/5, 419/6 i 419/7, obr. 105, j. ew. Podgórze, Działki Skarbu Państwa, przekazane GMK do władania.

Opis projektu

Budowa chodnika w działkach nr 419/5, 419/6, 419/7 ma na celu umożliwienie dojścia mieszkańcom budynków przy ul. Czeczów do powstającej stacji kolejowej SKA Złocień oraz ułatwienie dojścia do ulic Złocieniowej i Sucharskiego, znacznie skracając drogę dzieci do szkoły. Chodnik przebiegałby po terenie dawnego starorzecza Serafy należącego obecnie do Skarbu Państwa. Chodnik planowany jest od ogrodzenia i granicy działek nr 471/16 i 419/5 do połączenia z chodnikiem budowanej obecnie drogi w ramach inwestycji PKP PLK związanej z przebudowa linii kolejowej w Krakowie (m.in. budowa stacji SKA Złocień). Nowa droga realizowana przez PKP PLK połączy ul. Jasieńskiego z ul. Złocieniową, droga ta ma być oddana do użytku jeszcze w 2018 roku. Zgłaszany do realizacji chodnik stanowił będzie połączenie z publiczną drogą dla mieszkańców ul. Czeczów.
W ramach zadania proponuje się budowę oświetlenia wzdłuż tego chodnika dla poprawienia komfortu i bezpieczeństwa jego użytkowników.

Działki wskazane do lokalizacji chodnika stanowią własność Skarbu Państwa i zostały przekazane Gminie Miejskiej Kraków do władania (patrz dokumenty w załączeniu). Budowa chodnika zyskała aprobatę Prezydent Koterby i Prezydenta Trzmiela, co podtrzymała Pani Iwona Król z ZIKiTu (patrz pisma w załączeniu).
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

  1. KOMUNIKACJA
Ułatwienie mieszkańcom osiedla Złocień zamieszkałym przy ul. Czeczów dostępu do stacji kolejowej SKA Złocień oraz skrócenie drogi do ul. Złocieniowej i Sucharskiego.
  1. CZAS
Skrócenie czasu dojścia do stacji SKA oraz planowanego w jej rejonie węzła komunikacji miejskiej z parkingiem P+R.
4. BEZPIECZEŃSTWO
Bezpieczna i krótsza droga dla dzieci uczęszczających do szkół na terenie Starego Bieżanowa.
  1. KORKI
Zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na os. Złocień.
  1. JAKOŚĆ I STYL ŻYCIA
Promocja transportu komunikacji zbiorowej, transportu kolejowego Szybka Kolej Aglomeracyjna.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Całkowita suma 50 000,00 PLN
50 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie terenu Niwelacja, wyrównanie terenu wraz z usunięciem krzaków piersza połowa 2019
Budowa chodnika wraz z oświetleniem Zasadnicza budowa chodnika wraz oświetleniem trzeci kwartał 2019

Załączniki

powrót