Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 1 NR 12:

Zaczytaj się w Krakowie

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 1 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Biblioteki w Dzielnicy I

Opis projektu

Zaczytaj się w Krakowie to propozycja skierowana nie tylko do osób regularnie czytających, ale również dla tych, którzy nie mają czasu na czytanie. Platforma udostępniająca książki w formie e-booków daje możliwości czytania wszędzie i o każdej porze. Czytać można na telefonie, ale również na czytnikach. Zasada jest prosta - idziesz do najbliżej biblioteki w Swojej dzielnicy, pobierasz kod, wczytujesz go na platformie i czytasz bez ograniczeń ilościowych. Kod ważny jest przez okres jednego miesiąca. Czy warto czytać tego nie trzeba tłumaczyć – wystarczy zagłosować a Świat książki stanie przed Państwa otworem. Każda z bibliotek posiada ograniczoną ilość kodów w danym miesiącu.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Od kilku lat wiadomo, iż nasze społeczeństwo coraz mniej czyta. W większości przypadków to kwestia naszych funduszy. Książki są coraz droższe, a jeżeli chodzi o nowości książkowe w bibliotekach nie zawsze są odpowiednie ilościowe co do potrzeb mieszkańców. Czytanie poszerza wiedzę o horyzonty człowieka. Książka łagodzi obyczaje. Uważam, że takie projekty zwiększą ilość osób  które zacznie czytać.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Koszt zakupu kodów ( bez limitu ilości przeczytanych książek ) Zakup ok. 300 kodów miesięcznie przez 12 miesięcy dla filii Biblioteki Kraków działających w Dzielnicy I 55 350,00 PLN
55 350,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Zakup kodów Zakup kodów zgodnie z procedurą i regulaminem I kwartał 2019
Charakterystyka długoterminowych skutków: 1. Uatrakcyjnienie oferty czytelniczej Biblioteki dla mieszkańców Dzielnicy. 2. Zwiększenie dostępności nowości wydawniczych. 3. Promocja i zachęcenie do korzystania z nowych form książki.
powrót