SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnego rozjazdu
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Rozjazd tramwajowy i krzyżownice przy pętli Mały Płaszów
Krótki opis projektu
Projekt zakłada montaż nowoczesnego rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową, który umożliwi cichy i szybki przejazd tramwaju z prędkością do 50 km/h.
Opis projektu
- NGT6 108 mm
- E1+c3 124 mm
- N8S/C 110 mm
- GT8S/C/N 114 mm
- EU8N 114 mm
- ZWROTNICA NAJAZDOWA (1 sztuka)
- z napędem zwrotnicowym sterowanym systemem podczerwieni produkcji Grupy ZUE S.A., ogrzewana
- prędkość przejazdu w relacji:
- skrętnej: minimum 20 km/h
- rozjazd i szyny łączące wykonane z profilu szyny kolejowej (w miarę możliwości) - gatunek stali: R350HT, twardość: min. 390HBW
- iglice wysokie (w miarę możliwości)
- sterowanie bezprzewodowe zwrotnicy możliwe przy prędkości tramwaju 50 km/h wraz z odpowiednim rozmieszczeniem czujników odbierających sygnał z tramwaju
- KRZYŻOWNICA GŁĘBOKOROWKOWA (9 sztuk)
- prędkość przejazdu w relacji:
- na wprost: 50 km/h (wyjazd z pętli Mały Płaszów w stronę centrum)
- skrętnej: minimum 20 km/h (wjazd na pętlę Mały Płaszów od strony centrum)
- dane techniczne
- maksymalna szerokość rowka na toku głównym: 30 mm
- maksymalna szerokość rowka na toku zwrotnym: 34 mm
- maksymalne zużycie rowka: 3 mm
- maksymalny kąt krzyżownicy dla szerokości obręczy 105 mm i szerokości obrzeża 21,5 mm: 30,37°
- zbudowana z materiałów najwyższej jakości i wytrzymałości, które zapewnią wysoką odporność na zużycie i wieloletnią eksploatację
- prędkość przejazdu w relacji:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie - powyżej przykład z Berlina.
- OZNAKOWANIE (zamontowane do sieci trakcyjnej i/lub słupów trakcyjnych, sygnalizatorów świetlnych)
- znak BT-1 ograniczenie prędkości do 50 km/h (wyjazd z pętli Mały Płaszów w stronę centrum)
- znak BT-1 ograniczenie prędkości do 20 km/h* (wjazd na pętlę Mały Płaszów od strony centrum)
UZASADNIENIE PROJEKTU
Dzięki realizacji tego projektu i stopniowemu montażowi takich rozjazdów w całym mieście:
- Pasażerowie komunikacji miejskiej zyskają na bezpieczeństwie, czasie i komforcie podróży
- Mieszkańcy docenią mniejszy hałas i wibracje wydawane przez przejeżdżające tramwaje
- Kierowcy samochodów przestaną narzekać na tramwaje zbyt długo opuszczające skrzyżowanie
- Zarządca infrastruktury doceni niższy koszty eksploatacji, łatwiejszą regenerację i wysoką trwałość
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| opracowanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem niezbędnych aprobat jednostek certyfikujących | opracowanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem niezbędnych aprobat jednostek certyfikujących | 200 000,00 PLN |
| wykonanie rozjazdu oraz roboty budowlane i montażowe | wykonanie rozjazdu oraz roboty budowlane i montażowe | 1 000 000,00 PLN |
| 1 200 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| opracowanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem niezbędnych aprobat jednostek certyfikujących | opracownie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem niezbędnych aprobat jednostek certyfikujących | 2020-2021 |
| wykonanie rozjazdu oraz roboty budowlane i montażowe | wykonanie rozjazdu oraz roboty budowlane i montażowe | 2022 |